Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Chuck, 3 november 2012.

1. mega

mega AT-ST driver

Den är brittisk, det skall nog gå bra. :rolleyes:

2. Fredde76

Fredde76 Stormtrooper

PIC gillar detta.
  3. hampuseriksson

hampuseriksson Stormtrooper

Från:
    Västmanland

En fröjd för ögonen.

par och PIC gillar detta.
  4. Götlaborg

Götlaborg Tie Fighter pilot

Från:
    Götlaborg
    Det där har man kunnat köpa på Jula sedan länge.

5. Fredde76

Fredde76 Stormtrooper

Drar dit direkt imorgon för en sådan måste man ju ha. Fan va snygg min A4 kommer att bli! Tror du det syns att det är aftermarket?

6. Götlaborg

Götlaborg Tie Fighter pilot

Från:
    Götlaborg
    Låt ingen se dig med Jula-påsen och pilla bort prislapparna så är du safe. Hälsningar Tratten.

Jimpa gillar detta.
  7. Tapiren

Tapiren Stormtrooper

image.jpg

Väntar på färjan som tar oss från Danmark till Sverige, än så länge rullar "nya" bilen på bra:)

Ubbe-K, Sonnyboy, Lund och 16 andra gillar detta.
  8. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson X-Wing Pilot

Någon som har erfarenhet av förra generationens xc90. Funderar lite smått på en sådan då vi söker en bil med awd samt att man kommer upp lite och med vettiga packningsmöjligheter.

9. Pictor

Pictor Y-Wing pilot

Från:
    Stockholm
  10. sweedee

sweedee Stormtrooper

11. SenorE

SenorE Stormtrooper

12. sweedee

sweedee Stormtrooper

Jag har faktiskt blivit sugen på en automat hehe. Finns ju paddlar på ratten om man känner en litet manuellt behov i varje fall.
    Kikade lite vinterdäck och verkar ligga runt 15k för fälg och däck till en z4.

13. Nicke75

Nicke75 Stormtrooper

Audi A4 2.0 TDI 190HK Quattro S-line -15
    IMG_4824.JPG

Bifogade filer:

PIC, andrewski, Fredde76 och 1 annan gillar detta.
  14. alfgren

alfgren X-Wing Pilot

Det är samma däck+fälg som till E46. Du kan hitta uppsättningar långt billigare.

15. Fredde76

Fredde76 Stormtrooper

Fin!
    Här är min B9. Har vi fler A4 här inne?:)
    IMG_4595.jpg

Linkan gillar detta.
  16. sweedee

sweedee Stormtrooper

Låter bra! Alla sidor som jag kikat på ger mig dessa priser när man fyller i regnr osv. Men blir att kolla mer ordentligt om det blir aktuellt.

17. Aurum

Aurum Jag är så arg, så väldigt arg!

Sedan är ju allt relativt vad man "ska" ha. Man kan klämma in rätt mö och korrigera med spacers.

18. sweedee

sweedee Stormtrooper

Jag kikade på biluppgifter, kollade dimensioner fram och bak och kikade på billiga däck/fälgar till det. 225 fram 255 bak.
    Behöver ej se bra ut på vintern för mig, billigt och relativt säkert hehe.

19. Aurum

Aurum Jag är så arg, så väldigt arg!

Hade lätt köpt originalfälgar begagnat.

Anders Forsberg och rdianat gillar detta.
  20. Nicke75

Nicke75 Stormtrooper

Snygg,B9 är ett riktigt bra lyft på A4

21. Tapiren

Tapiren Stormtrooper

Hepp! Då var man tillbaka på kontoret igen, 300 mil och sju dagar senare. Det var en kompis och jag som åkte, och vi har haft löjligt roligt, riktigt lyckat. Bilen har också skött sig bra, den slog över till 20.000 mil nu när jag körde till jobbet i morse men den skötte sig hela resan, inte en enda gång hostade den utan det var bara att glida med. Den är dock ingen raket, motorn som är en V6:a ger ifrån sig 240hk om jag minns rätt men det känns som att den är klenare än så faktiskt. Snittade strax över 0.8l/mil, det är bra tycker jag!

Laurentius, LongCon, Veratio och 5 andra gillar detta.
  22. steffe

steffe AT-ST driver

a.i och Moorflax gillar detta.
  23. steffe

steffe AT-ST driver

Och! Om någon sitter inne på ett par vinterdäck som passar Mercedes A-klass, dra gärna iväg ett PM!

24. agarde

agarde Rebel soldier

För närvarande denna
    IMG_20170315_091058_01.jpg

Billig automatare ska dock införskaffas av olika anledningar. Vad för tips har ni under 80.000 kr som gått max 20.000 mil, max 0.9 blandad körning (får gärna ha hyfsad utrustning) och det ska gå att lasta två golfbagar.

Skickar med en bonusbild på en bil jag såg igår
    IMG_20170716_174310.jpg

25. steffe

steffe AT-ST driver

Jag hade kört på valfri BMW E61. Blir svårt att få bättre kvalité och komfort för de pengarna! Dessutom fortfarande snygg :)
    Hittade denna tex: https://www.blocket.se/stockholm/Bmw_525_i_touring_e61_192hk_m_sport_aut_74219383.htm?ca=11&w=3

Edit: Just 525i drog lite mer än 0.9 blandat, så titta på 520 eller 523.
    https://www.blocket.se/halland/BMW_523I_TOURING_E61_AUTO__177hk__GRA__73667863.htm?ca=11&w=3

Jimpa, JohanSA och agarde gillar detta.
  26. agarde

agarde Rebel soldier

Tack för tipset steffe! 525an såg riktigt bra ut. Har sneglat lite på just e61an och e9x 325i men läst att ifall man har otur kan det bli en dyr historia med diverse reparationer (hittar inte just nu var jag läst detta dock)

steffe gillar detta.
  27. Tapiren

Tapiren Stormtrooper

28. Simon.x

Simon.x Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Hej
    Kan bara säga en sak om BSR/PBZ mm Garantier

Dom tar inte över garantierna IRL detta om nu motorn rasar så får du betala.
    Känner några som har mappat/optimerat bilar där. (Bilar ca max 1 år gamla)

Denna persons bil var under 1 år och bilgarantin för motorn upphör från generalagenten dom skickade data boxen till Tyskland sen till japan och hittade spår av att boxen har vart moddad Så dom står inte för detta (generalagenten)

Sedan BSR inte ens dom ville stå för kostnaden. fast det hadde utlåvades garantier.
    Denna person fick stå för hela kalaset (Dvs ägaren till bilen)

På Volvo så dom går inte in i programet så mycket vid service Men om den rasar och det är något med garanti ärende så kan det bli en annan sak.
    Ha detta i åtanke :rolleyes:

//Simon

29. steffe

steffe AT-ST driver

Jo det kanske är sant.. BMW är väl inte direkt välkända för billiga reparationer. Dock kan väl säkert vilken mekaniker som helst fixa dom vid detta laget så du kanske kan ringa runt till tex Mekonomen etc och fråga i förebyggande syfte :)

agarde gillar detta.
  30. Edin

Edin Y-Wing pilot

Från:
    Midsomer Wreath
    Må vara så även om det står annat samt att vi sen har konsmentköplagen. Dock tror jag inget kommer att hända så som mamma kör bilen. Nu lär bilen i fråga dock inte vara kvar om ett halvår så jag är inte speciellt orolig. inte heller när volvo kör liknande effekt med D4 i samma motor och turbo som jag förstått det..