• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

mega

Rolex
Här är en till som ska på roadtrip!

Har just betalat en 2005:a Jaguar XJ som (förhoppningvis...) står och väntar på mig i Belgien på lördag morgon, sen blir det en vända till Tyskland och den berömda ringen. Vad kan gå fel? Gammal lyxbil inköpt osedd, det kan väl inte på något sätt rendera huvudvärk?

Detta är en googlad bild men såhär ser den ut;
2003-xj-1a.jpg
Den är brittisk, det skall nog gå bra. :rolleyes:
 
Någon som har erfarenhet av förra generationens xc90. Funderar lite smått på en sådan då vi söker en bil med awd samt att man kommer upp lite och med vettiga packningsmöjligheter.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Jag har faktiskt blivit sugen på en automat hehe. Finns ju paddlar på ratten om man känner en litet manuellt behov i varje fall.
Kikade lite vinterdäck och verkar ligga runt 15k för fälg och däck till en z4.
Det är samma däck+fälg som till E46. Du kan hitta uppsättningar långt billigare.
 

sweedee

Cartier
Sedan är ju allt relativt vad man "ska" ha. Man kan klämma in rätt mö och korrigera med spacers.
Jag kikade på biluppgifter, kollade dimensioner fram och bak och kikade på billiga däck/fälgar till det. 225 fram 255 bak.
Behöver ej se bra ut på vintern för mig, billigt och relativt säkert hehe.
 

Tapiren

Cartier
Här är en till som ska på roadtrip!

Har just betalat en 2005:a Jaguar XJ som (förhoppningvis...) står och väntar på mig i Belgien på lördag morgon, sen blir det en vända till Tyskland och den berömda ringen. Vad kan gå fel? Gammal lyxbil inköpt osedd, det kan väl inte på något sätt rendera huvudvärk?

Hepp! Då var man tillbaka på kontoret igen, 300 mil och sju dagar senare. Det var en kompis och jag som åkte, och vi har haft löjligt roligt, riktigt lyckat. Bilen har också skött sig bra, den slog över till 20.000 mil nu när jag körde till jobbet i morse men den skötte sig hela resan, inte en enda gång hostade den utan det var bara att glida med. Den är dock ingen raket, motorn som är en V6:a ger ifrån sig 240hk om jag minns rätt men det känns som att den är klenare än så faktiskt. Snittade strax över 0.8l/mil, det är bra tycker jag!
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Och! Om någon sitter inne på ett par vinterdäck som passar Mercedes A-klass, dra gärna iväg ett PM!
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
För närvarande denna
IMG_20170315_091058_01.jpg


Billig automatare ska dock införskaffas av olika anledningar. Vad för tips har ni under 80.000 kr som gått max 20.000 mil, max 0.9 blandad körning (får gärna ha hyfsad utrustning) och det ska gå att lasta två golfbagar.

Skickar med en bonusbild på en bil jag såg igår
IMG_20170716_174310.jpg
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
För närvarande denna
IMG_20170315_091058_01.jpg


Billig automatare ska dock införskaffas av olika anledningar. Vad för tips har ni under 80.000 kr som gått max 20.000 mil, max 0.9 blandad körning (får gärna ha hyfsad utrustning) och det ska gå att lasta två golfbagar.

Skickar med en bonusbild på en bil jag såg igår
IMG_20170716_174310.jpg
Jag hade kört på valfri BMW E61. Blir svårt att få bättre kvalité och komfort för de pengarna! Dessutom fortfarande snygg :)
Hittade denna tex: https://www.blocket.se/stockholm/Bmw_525_i_touring_e61_192hk_m_sport_aut_74219383.htm?ca=11&w=3

Edit: Just 525i drog lite mer än 0.9 blandat, så titta på 520 eller 523.
https://www.blocket.se/halland/BMW_523I_TOURING_E61_AUTO__177hk__GRA__73667863.htm?ca=11&w=3
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Jag hade kört på valfri BMW E61. Blir svårt att få bättre kvalité och komfort för de pengarna! Dessutom fortfarande snygg :)
Hittade denna tex: https://www.blocket.se/stockholm/Bmw_525_i_touring_e61_192hk_m_sport_aut_74219383.htm?ca=11&w=3

Edit: Just 525i drog lite mer än 0.9 blandat, så titta på 520 eller 523.
https://www.blocket.se/halland/BMW_523I_TOURING_E61_AUTO__177hk__GRA__73667863.htm?ca=11&w=3

Tack för tipset steffe! 525an såg riktigt bra ut. Har sneglat lite på just e61an och e9x 325i men läst att ifall man har otur kan det bli en dyr historia med diverse reparationer (hittar inte just nu var jag läst detta dock)
 

Tapiren

Cartier
För närvarande denna
IMG_20170315_091058_01.jpg


Billig automatare ska dock införskaffas av olika anledningar. Vad för tips har ni under 80.000 kr som gått max 20.000 mil, max 0.9 blandad körning (får gärna ha hyfsad utrustning) och det ska gå att lasta två golfbagar.

Skickar med en bonusbild på en bil jag såg igår
IMG_20170716_174310.jpg
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Tack för tipset steffe! 525an såg riktigt bra ut. Har sneglat lite på just e61an och e9x 325i men läst att ifall man har otur kan det bli en dyr historia med diverse reparationer (hittar inte just nu var jag läst detta dock)
Jo det kanske är sant.. BMW är väl inte direkt välkända för billiga reparationer. Dock kan väl säkert vilken mekaniker som helst fixa dom vid detta laget så du kanske kan ringa runt till tex Mekonomen etc och fråga i förebyggande syfte :)
 

Edin

Panerai
Hej
Kan bara säga en sak om BSR/PBZ mm Garantier

Dom tar inte över garantierna IRL detta om nu motorn rasar så får du betala.
Känner några som har mappat/optimerat bilar där. (Bilar ca max 1 år gamla)

Denna persons bil var under 1 år och bilgarantin för motorn upphör från generalagenten dom skickade data boxen till Tyskland sen till japan och hittade spår av att boxen har vart moddad Så dom står inte för detta (generalagenten)

Sedan BSR inte ens dom ville stå för kostnaden. fast det hadde utlåvades garantier.
Denna person fick stå för hela kalaset (Dvs ägaren till bilen)

På Volvo så dom går inte in i programet så mycket vid service Men om den rasar och det är något med garanti ärende så kan det bli en annan sak.
Ha detta i åtanke :rolleyes:

//Simon

Må vara så även om det står annat samt att vi sen har konsmentköplagen. Dock tror jag inget kommer att hända så som mamma kör bilen. Nu lär bilen i fråga dock inte vara kvar om ett halvår så jag är inte speciellt orolig. inte heller när volvo kör liknande effekt med D4 i samma motor och turbo som jag förstått det..
 
Topp