Vesper
Silver
Eller hur, som heroin som någon ks medlem sa! Längtar som fan. (Nej jag är inte taggad att åka tillbaka till paradiset)Härligt härligt! Grym atmosfär häromkring. Och fan vilken bana det är!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Eller hur, som heroin som någon ks medlem sa! Längtar som fan. (Nej jag är inte taggad att åka tillbaka till paradiset)Härligt härligt! Grym atmosfär häromkring. Och fan vilken bana det är!
400' räcker bara till Outlander PHEV eller GTE. Tänk dock på att om du är egen slår restvärdet hårt och än så länge är det ingen som riktigt vet vad som händer med "miljöbilarna" i andra hand. Lite förändrade skatteregler....så kan det svänga lite hur som helst. En totalkostnadskalkyl på operationell leasing med fast restvärde var för mig lägre på Passat 2.0TDI 4M än GTE trots högre förmånsvärde. Bättre rabatter, bättre beräknat restvärde. Fick jag dessutom fyrhjulsdrift också vilket jag behöver (dock personligt).Bästa tjänstebilen? Sett till ekonomi, utrymme, bekvämlighet. Är egen så vill inte slösa men lägger gärna pengar på "rätt" bil. Hellre högt inköp och låg förmån, tänk supermiljöbil. Men inga 600 000 utan kanske mer 400 000.
Förutsättningar:
3 kids. 9, 6 och 3 år
4500 mil/år
Slår ju t.o.m. Bentayga i fulhet.![]()
Under 8,5 BB!
Hahaha, så rätt.Slår ju t.o.m. Bentayga i fulhet.![]()
Is it though?Den är snygg ju...
Rent spontant känns det som man går miste om rätt mycket utrustning om man köper en E-klass för 400k jämfört med Passat eller Outlander?400' räcker bara till Outlander PHEV eller GTE. Tänk dock på att om du är egen slår restvärdet hårt och än så länge är det ingen som riktigt vet vad som händer med "miljöbilarna" i andra hand. Lite förändrade skatteregler....så kan det svänga lite hur som helst. En totalkostnadskalkyl på operationell leasing med fast restvärde var för mig lägre på Passat 2.0TDI 4M än GTE trots högre förmånsvärde. Bättre rabatter, bättre beräknat restvärde. Fick jag dessutom fyrhjulsdrift också vilket jag behöver (dock personligt).
Jag skulle köpt en E-klass själv om jag skulle lägga 400k på förmånsbil och fick välja fritt.
I grundutförande är inte Passat särskilt välutrustad egentligen. Dock är ju Executivepaketet ganska billigt. Inte koll riktigt på vad extrautrustningen kostar till eklass men deras Fleet Edition brukar ju vara oerhört prisvärt.Rent spontant känns det som man går miste om rätt mycket utrustning om man köper en E-klass för 400k jämfört med Passat eller Outlander?
Det som lockar är firman ligger 5,5 mil från hemmet, alltså hade drygt halva den sträckan dagligen kunnat köras "gratis". När jag är på långresor inser jag att det spelar liten roll.
Grattis! Vi hade en Cupra St som andrabil tidigare. Riktigt pigg och mångsidigEn cupra st 290 fick det bli, velat fram och tillbaka bra länge nu. Och när detta fina exemplar med en noggrann privatperson som enda ägare med 1800mil på mätaren fanns det inga bortförklaringar för att inte slå till
Och tack för köptipsen då man aldrig handlat privat innan
![]()
![]()
En sådan.![]()
Köp någon av de tre översta förslagen, lägg även till nya rs3 lim som tänkbar. Kör den du väljer året runt, njut och ha kul!Skönt att skriva lite här igen....
Någon mer som står i kö för en Tesla Model 3?
Samtidigt så funderar jag extremt starkt på att strunta i den. Har mycket mycket, ja väldigt osunda tankar på en M2, Camaro eller nya Mustangen(kommer till sverige nästa år). Det som gör att jag tvekar är att jag vill inte köra med dem på vintern och ha tre bilar är inte ok(vinterbil + damens bil). Tanken har då slagit mig att köpa en Mazda MX-5 RF, men då kan inte bela familjen åka med. Porshce 911 är tok för dyra... Då har jag börjat snegla på en Leon Cupra 300... Tror inte en sådan kommer kännas lika speciell.
Alternativtet och klokast är en beggad Mustang 2015 års modell typ:
http://www.blocket.se/vi/73804666.htm
Har varit igenom lite saker sistone, vill ha något som jag får glädje av. Mitt ego som pratar, ytterst oklart om jag blir lyckligare sv en fräsig bil
Grattis till en riktigt läcker cab! Perfekt kattbil också har jag förstått, men jag hoppas att du fick en bra rabatt när du lät reklamen för Hedins sitta kvar framför bakhjulen?
![]()
Förstör ju tyvärr intrycket lite. Jag drar gränsen vid något diskret på skylthållaren i bak.
![]()
En sådan.![]()
Lite kult att bilen är ärlig svensksåld bara.Grattis till en riktigt läcker cab! Perfekt kattbil också har jag förstått, men jag hoppas att du fick en bra rabatt när du lät reklamen för Hedins sitta kvar framför bakhjulen?
![]()
Förstör ju tyvärr intrycket lite. Jag drar gränsen vid något diskret på skylthållaren i bak.
![]()
Klart det är gubbbil och jag med mina 50+ fyllda ska ha en sådan , det är inte så långt kvar så det är dags att sätta sprätt på pengarna.Grattis till en riktig gubbil!
Menar absolut inget illa med gubbil. Hade en kort stund föregångaren till den karossen men det var inte en långvarig romans. Sjukt skön bil men inte nått jag ville behålla länge med tanke på dess pris..
Mustangen måste ju vara det tråkigaste alternativet? Värre svenssonbil än en V70.. (IMO kanske jag bör tillägga)Skönt att skriva lite här igen....
Någon mer som står i kö för en Tesla Model 3?
Samtidigt så funderar jag extremt starkt på att strunta i den. Har mycket mycket, ja väldigt osunda tankar på en M2, Camaro eller nya Mustangen(kommer till sverige nästa år). Det som gör att jag tvekar är att jag vill inte köra med dem på vintern och ha tre bilar är inte ok(vinterbil + damens bil). Tanken har då slagit mig att köpa en Mazda MX-5 RF, men då kan inte hela familjen åka med. Porshce 911 är tok för dyra... Har börjat snegla på en Leon Cupra 300... Tror inte en sådan kommer kännas lika speciell.
Alternativtet och klokast är en beggad Mustang 2015 års modell typ:
http://www.blocket.se/vi/73804666.htm
Har varit igenom lite saker sistone, vill ha något som jag får glädje av. Mitt ego som pratar, ytterst oklart om jag blir lyckligare sv en fräsig bil
Med tanke på hur mycket du funderat på V8 måste det väl vara läge att slå till? Man lever bara en gång. Kör!Skönt att skriva lite här igen....
Någon mer som står i kö för en Tesla Model 3?
Samtidigt så funderar jag extremt starkt på att strunta i den. Har mycket mycket, ja väldigt osunda tankar på en M2, Camaro eller nya Mustangen(kommer till sverige nästa år). Det som gör att jag tvekar är att jag vill inte köra med dem på vintern och ha tre bilar är inte ok(vinterbil + damens bil). Tanken har då slagit mig att köpa en Mazda MX-5 RF, men då kan inte hela familjen åka med. Porshce 911 är tok för dyra... Har börjat snegla på en Leon Cupra 300... Tror inte en sådan kommer kännas lika speciell.
Alternativtet och klokast är en beggad Mustang 2015 års modell typ:
http://www.blocket.se/vi/73804666.htm
Har varit igenom lite saker sistone, vill ha något som jag får glädje av. Mitt ego som pratar, ytterst oklart om jag blir lyckligare sv en fräsig bil
Ja, som sagt. Bara att gilla läget. Är det dumt att köpa imoprterad bil? Tycker den här ser rätt trevlig ut jämfört många andra på marknaden.Min sambo droppade precis igår att hon skall ha en familjebuss, jag som kollat en massa större personbilar under flera månader...
Anledningen är för att kunna skjutsa kompisar, själv tänker jag att dom kan ordna med det själv.
Bra gilla läget antar jag...
Ja, som sagt. Bara att gilla läget. Är det dumt att köpa imoprterad bil? Tycker den här ser rätt trevlig ut jämfört många andra på marknaden.
Kommer oftast gå korta sträckor mellan hem och förskola men även längre resor ibland, totalt någonstans mellan 1000-1500mil/år. Är det bättre med bensin än diesel när den går ofta och kort (några km till förskola)? Antar den här drar sjukt mycket bensin men totalekonomin kanske ändå är bättre?
https://m.blocket.se/stockholm/Chrysler_Grand_Voyager_Town___Country_3_8L_73570827.htm?ca=11&w=3
![]()
![]()
Tack för input! Värt mycket med information från folk som kan bilar.Det är väl inte nödvändigtvis dumt att köpa rätt importerad bil, men det är ju trots allt en något större risk.
Nu kanske det är en obefogad rädsla - men bilar från USA, och tiden strax efter Sandy, hade jag spontant hållit mig borta ifrån.
Något som däremot talar för denna bilen är väl att nuvarande ägare haft den ett bra tag. Hade den varit fulreparerad och behäftad med en massa elfel så hade man säkert bytt den tidigare.
Bortsett från det så kan jag inte säga så mycket om den specifika bilen.
Men ja, bensin låter vettigare än diesel i ditt fall.
Personligen hade jag varit väldigt nöjd med en större kombi. Sambon vill ha något mer bekvämt och praktiskt vilket jag kan förstå till viss del. Mindre sjusitsiga känns lite halvdant, lika bra att gå all in tänker jag. Vet inte hur mycket bränslekostnaden kan skilja vs en mindre...Med det som @Anders Forsberg skriver i åtanke så tycker jag inte att det är några problem att köpa import. Man får dock göra sin läxa och vara noggrann när man kollar bilen. Trevlig bil med hög komfort och smart stollösning. Funderar dock på om en en sådan med 3,8l inte är väldigt trögsåld när det blir dags att byta. Behöver ni en fullt sjusitsig bil? Det finns ju mindre varianter som är sex- och sjusitsiga, men med trängre tredjerad. Ex Peugeot 307/308, Opel Zafira mm
Ska du lägga 120k hade jag tittat på VW Sharan, Volvo XC90 och Ford S-Max. Så länge du kör långsträcka åtminstone en gång i månaden så är det inga problem med diesel. Dessa bilar har också ofta dieselvärmare så de kommer bli varma fortare än Voyagern. Räkna med 1.5 liter per mil på 3.8an och att den är oerhört svårsåld när du tröttnat.Tack för input! Värt mycket med information från folk som kan bilar.
Personligen hade jag varit väldigt nöjd med en större kombi. Sambon vill ha något mer bekvämt och praktiskt vilket jag kan förstå till viss del. Mindre sjusitsiga känns lite halvdant, lika bra att gå all in tänker jag. Vet inte hur mycket bränslekostnaden kan skilja vs en mindre...
Tack för input!![]()
Ska du lägga 120k hade jag tittat på VW Sharan, Volvo XC90 och Ford S-Max. Så länge du kör långsträcka åtminstone en gång i månaden så är det inga problem med diesel. Dessa bilar har också ofta dieselvärmare så de kommer bli varma fortare än Voyagern. Räkna med 1.5 liter per mil på 3.8an och att den är oerhört svårsåld när du tröttnat.