• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Go kväll..här är mina goingar, den gråa såldes alldeles nyss, men W113 är kvar.
20170818_191957.jpg
Jösses! Vad roligt att se, såg en del på senaste semestern som var ljuvliga.
Går inte o jämföra med dagens även om de är fina o snabba

Jo dom har säkert pillat lite med den ;).
Sjuk motor iaf, hade en S600 utan turbos, den slutade alldrig att dra, dom kan tyskarna när de vill:).

Klart jag har kikat på A45, likaså seaste Focus RS men de är typ dubbel så dyra.

Kom på en bil jag tycker du ska kika på imorse då jag gick förbi en påväg till garaget idag..

Polo GTI
De byter karos på polon nu och det finns en del kvar hos handlarna. Ligger runt 220k så du bör ju få rätt bra kostnad på den ich det är en ny bil. Finns som auto och manuell och är trevligare än A1 i min mening. Då har jag kört båda mycket. Om än ingen sv de i GTI utförande.

Nu har jag bara kört 700 mil med min MB C men är så nöjd att jag tror inte det blir någon ny bil på 10 år:)
Till och med min bror som är BMW tok gillar den såpass att han vill ha en. Han kör 325 från 2014.
MB har lyckats bra vill jag lova;)

Nu har jag bara kört 700 mil med min MB C men är så nöjd att jag tror inte det blir någon ny bil på 10 år:)
Till och med min bror som är BMW tok gillar den såpass att han vill ha en. Han kör 325 från 2014.
MB har lyckats bra vill jag lova;)

Är sugen på nya C och E men pallar inte värdetsppet. Tänkte vänta tills de blir två till tre år gamla och slå till.

Har skaffat en ny större bil och ska därför sälja någon eller båda av de bilarna jag har men har inte hundra koll på vad de olika utrustningspaketet heter och vad som är standard resp. tillval eftersom jag köpt bilarna begagnade. Försökte via olika gratissidor för resp märke (Audi & BMW) få ut utrustningen genom att fylla i chassienummer men det gav mest standardutrustningen.
Jag antar att det är hur enkelt som helst att få ut via reg. nr/chassienummer om man sysslar med bilförsäljning så frågan är om det finns någon vänlig själ som kan hjälpa till alt. tips på någon sidan som ger all info?

Edit: @par bläddrade igenom K&S där jag såg att du hade en annons ute och kom på att du sysslar med bilar. Finns det någon bra sida för att få fram all info?

Senast ändrad:
Har skaffat en ny större bil och ska därför sälja någon eller båda av de bilarna jag har men har inte hundra koll på vad de olika utrustningspaketet heter och vad som är standard resp. tillval eftersom jag köpt bilarna begagnade. Försökte via olika gratissidor för resp märke (Audi & BMW) få ut utrustningen genom att fylla i chassienummer men det gav mest standardutrustningen.
Jag antar att det är hur enkelt som helst att få ut via reg. nr/chassienummer om man sysslar med bilförsäljning så frågan är om det finns någon vänlig själ som kan hjälpa till alt. tips på någon sidan som ger all info?

Edit: @par bläddrade igenom K&S där jag såg att du hade en annons ute och kom på att du sysslar med bilar. Finns det någon bra sida för att få fram all info?

För Audi kan du gå in på auditillbehor.se i en dator som stödjer silverlight och knappa in dit reg nummer så kan du få fram vilka tillbehör den har.

För BMW sök upp ditt chassinummer och ta de 7 sista tecknen. Googla på BMW vin decoder så kommer det upp lite sidor. Jag brukar använda bimmer.work fyll i 7 tecken och sök så kommer utrustningen fram.

Detta gäller "nyare" bilar :)

För Audi kan du gå in på auditillbehor.se i en dator som stödjer silverlight och knappa in dit reg nummer så kan du få fram vilka tillbehör den har.

För BMW sök upp ditt chassinummer och ta de 7 sista tecknen. Googla på BMW vin decoder så kommer det upp lite sidor. Jag brukar använda bimmer.work fyll i 7 tecken och sök så kommer utrustningen fram.

Detta gäller "nyare" bilar :)
Det är relativt nya bilar, 2012 och 2013.
Testade auditillbehör menfunkade inte pga. silverlight. Får göra ett försök på jobbet imorgon.
Var inne på någon bmw sida och knappade in de sista nummerlapp men tror inte jag fick med all utrustning.

Tillbaka
Topp