• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Julen kom tidigt i år!
IMG_3786.JPG

Fick på 18"-arna igår på Vofflan. Det blev ju ett riktigt lyft!

V40.jpg

Man är däremot skadad i huvudet då det första man tänkte efter att ha tvättat bort däckpastan var att en sänkning på 5-10 cm och spacers på 10mm fram och 20mm bak skulle sitta som en käftsmäll. Att jag är totalkass på att fota och glömde stänga bakluckan är en annan sak..

V40.jpg

Man är däremot skadad i huvudet då det första man tänkte efter att ha tvättat bort däckpastan var att en sänkning på 5-10 cm och spacers på 10mm fram och 20mm bak skulle sitta som en käftsmäll. Att jag är totalkass på att fota och glömde stänga bakluckan är en annan sak..

Klart snyggare!
Men ville mamma ha artontummare då?
Mina föräldrar klagade högljutt när jag sålde på dem en bil med sjutton och lågprofil för några år sedan! ;)

Klart snyggare!
Men ville mamma ha artontummare då?
Mina föräldrar klagade högljutt när jag sålde på dem en bil med sjutton och lågprofil för några år sedan! ;)

Mjae..
Men den ska säljas för den är högljudd redan på 16" och dessa fick jag tag på genom en gammal jobbkontakt. Tror det blir lättare att få den såld då den sticker ut lite mer. Har jag fel finns ju 16"-arna kvar. Förstår dock vad du menar för jag och polaren sålde in att hans pappa skulle skaffa 20" till sin F10 när han behövde köpa vinterdäck. Sagt och gjort så fixade vi fina 20" med sommardäck och så köpte han 18" vinterdäck till orginalfälgarna. Han var sådär nöjd efter ett år och bilen blev kallad pimp-mobil på hans jobb. :D

Senast ändrad:

V40.jpg

Jäkligt snygga fälgar! Skulle varit en tum större, staggered och tillval på 2-serien bara :D

Mjae..
Men den ska säljas för den är högljudd redan på 16" och dessa fick jag tag på genom en gammal jobbkontakt. Tror det blir lättare att få den såld då den sticker ut lite mer. Har jag fel finns ju 16"-arna kvar. Förstår dock vad du menar för jag och polaren sålde in att hans pappa skulle skaffa 20" till sin F10 när han behövde köpa vinterdäck. Sagt och gjort så fixade vi fina 20" med sommardäck och så köpte han 18" vinterdäck till orginalfälgarna. Han var sådär nöjd efter ett år och bilen blev kallad pimp-mobil på hans jobb. :D
Kan tänka mig att 20 tum ser rätt löjligt ut på en standard f10 ja.

Satte in ny barnstol i lill-Audin i kväll.
Fy för i helvete.

Finns det någon vettig jämförande info om innerlängd i kupén hos bilar?
Det här går ju inte.

En av er här har ju erbjudit "hjälp" med bilbytandet, vi får se om vi hörs snart!

Fy för i helvete.

Det här går ju inte.

En av er här har ju erbjudit "hjälp" med bilbytandet, vi får se om vi hörs snart!

Delge gärna informationen om du får reda på något, hade ju varit riktigt skönt att kunna ha en bakåtvänd stol bakom förarstol utan att sitta dubbelvikt.

Fy för i helvete.

Det här går ju inte.

Vi testade rätt mycket bilar och kom kom fram till en ok lösning med biltyp vi gillade. Provade en del o kom fram till V70 el v60 (samma mått inne i fram o baksäte). Kör bakåtvänd bakom passagerare dock.

Vi kommer ha vår v60 i 1,5år till då det blir dags för bilbyte. Just nu har vi en riktig lyxbil (d5 laddhybrid) o kommer nog köra nåt billigare nästa veva. Får se om vi kör fortsatt med nåt via jobbet el om vi kör privat.

Ungrackarna har nu två framåtvända så värsta tiden är förbi på den fronten. Vagnjävlarna är också ute ur bilden. ✌️

Fy för i helvete.

Det här går ju inte.

Min uppfattning är att det ska till rejält stora bilar för att ha bakåtvänd stol i bak och ändå sitta fram ok, t ex a6, passat kombi, volvo v70 etc. Macanen känns för liten, tyvärr.

Min uppfattning är att det ska till rejält stora bilar för att ha bakåtvänd stol i bak och ändå sitta fram ok, t ex a6, passat kombi, volvo v70 etc. Macanen känns för liten, tyvärr.
Tyvärr upplevde jag samma problem i a6:an så skall till suv/familjebuss för att komma runt det.
I morgon ska jag prova Superb Alldrive och Sorento.
Prestigen byter jag bort...
Har med fru, barnvagn (Emmaljungas största) och iZi vad-den-nu-heter jättestol. Som en bonus har jag med en ny, fin skada på bilen efter föregående natts parkering. Jag hatar verkligen folk.
IMG_7255.JPG

Har med fru, barnvagn (Emmaljungas största) och iZi vad-den-nu-heter jättestol. Som en bonus har jag med en ny, fin skada på bilen efter föregående natts parkering. Jag hatar verkligen folk.
IMG_7255.JPG
Usch, trist med skadan på Audin men kanske bättre att det händer på den gamla bilen än den kommande.
Köpte en Sorento (2014 dvs. förra generationen) för 2 veckor sedan då jag var/är i en likvärdig situation som din. Har två kottar sedan tidigare och en tredje på gång. Med en BMW X1 som familjebil och Audi A1 som pendlarbil hade jag nu enbart fokus på en rymlig bil utan några egentliga krav på märke och modell. Visst är det kvalitetsskillnader jämfört med ex. Audi Q7 eller BMW X5 men priset är ju också halverat. Kupén är rymlig och bagaget helt ok, de flesta har dessutom det man behöver i utrustningsväg såsom GPS, backkamera, parkeringssensor, ventilerade säten m.m. Vill man ha en rolig bil är det definitivt fel val då den är relativt slö och väldigt mjuk i dämpningen. Får lite känslan av att den är framtagen för amerikanska hemmafruar och det är väll anledningen till att frun har lagt beslag på den :)

IMG_7255.JPG

Men för h*lve*e @Strindberg , om du ändå kollar Sorento har du ingen bra anledning att inte kolla SsangYong. ;)

@JohanHLM Låter som att vi tänker ganska lika!
Jag har "hittat på" att Sorento är klart större inuti än Q7 (som jag blev väldigt besviken på inuti, var tar all storlek på utsidan vägen?) och X5, har du någon tanke där?
Vad tittade du på för allternativ?

Tillbaka
Topp