Av det jag kunnat läsa mig till. Skall kolla om jag hittar ändringsförslaget igenBaseras till 100% på CO2
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Av det jag kunnat läsa mig till. Skall kolla om jag hittar ändringsförslaget igenBaseras till 100% på CO2
Sen är väl iofs inte en V8 gratis idag heller. Vad är det för årlig skatt idag, 4000kr?Av det jag kunnat läsa mig till. Skall kolla om jag hittar ändringsförslaget igen
3600-någonting på nuvarande musseSen är väl iofs inte en V8 gratis idag heller. Vad är det för årlig skatt idag, 4000kr?
Fattar inte det här med koldioxiden, så jag lär väl få en faktura-chock bara. Gäller detta även äldre bilar?
Fattar inte det här med koldioxiden, så jag lär väl få en faktura-chock bara. Gäller detta även äldre bilar?
Baseras till 100% på CO2
Det här har jag fullständigt missat, tack för info!En annan viktig aspekt är att få bilen registrerad innan 1:a Juli. FÖr efter det datumet så gäller nya reglerna för bilskatten, för Mustangen och Camaron pratar vi en skatt på runt 21-23 000/år första tre åren.
ExaktVill helst inte gilla detta men vad göra..
Men visst är det så att det enbart är denna höga kostnad de tre första åren?
Vill helst inte gilla detta men vad göra..
Men visst är det så att det enbart är denna höga kostnad de tre första åren?
Japp de tre första åren.
Körs inte bilen året om så blir det lite billigare då den kan stå avställd.
märks ganska tydligt att förslaget är att tving bolag att köpa miljövänligare bilar. Då majoriteten av nybilar säljs till bolag och läggs ofta upp på 3 år.
På en ”normal” bil är höjningen i storleksordningen 1500kr per år. Samtidigt sjunker bilen 150.000kr i värde på 3 år. Mygg och kameler osv...Vet inte om jag förstått allt korrekt, men dieselskatten kommer alltså ENBART gälla bilar reggade efter 1/7 -2018? Vad jag förstår blir också denna rätt rejäl på vissa bilar? Tur man kör en halvrutten Allroad från -14. Nya bilen får väl bli en japansk plastbil med eldrift...
Ja det är som innan man hade en på-ställningsavgift på 60 pix. då kunde man ju ställa av och på för att få ner försäkringen om man hade en "glassätarbil".
Blev ju skitbra med den keramiska behandlingen!
Jag hade tänkt att göra det men insåg att bilen hade en hel del tvättrepor och jag har inte nån maskin (eller el i garaget) så vart lite svårt att få det bra. Det fick bli 3 lager Carlack sealer och sen på det ett lager Colonite vax. Lär funka ett tag i alla fall.
Vad fick dig att välja just 21an? Jag funderar på den mindre maskinen med mindre kast för att polaren har en 21. Snackade med polaren om det med just för att vi då kan ha tillgång till båda (en för stora ytor och en för mindre).
Nej, men när locket väl är öppnat till godisburken lär den inte stängas...Det där med skattehöjningen är väl bara ett förslag? Har väl inte gått igenom?
Det är omtvistat om ren eller skitig bil har lägst luftmotstånd.Som motpol till alla som kör supersportbilar och familjeräsers likt Audi RS6 så får jag jobba på status quo här på forumet då jag rattar detta fartvidunder..
![]()
VW polo 1.4 med DSG låda. Brutalt svårkontrollerat vid omkörningar och påfarter till motorvägar när man ger full pelle och inget händer med sina 85 vilda hästar. Nu är den dock lackförseglad samt vaxad så luftmotståndet har nog blivit mindre och det måste ju ge minst 10 hästar. Är den kvar till i vår åker det på sänkfjädrar och nya fälgar så man åtminstone har någon så när Stance.![]()
Det är omtvistat om ren eller skitig bil har lägst luftmotstånd.
Jo det är ju det som är fördelen med just 21an. Dock är ju det även en nackdel när man kommer till backspeglar och trängre ytor.
Tänkte du köra på typ Rupes Duetto av någon modell då?
Va? Det låter inte rätt. Allt jag läst om aero/hydro-dynamik tyder på ojämn yta. Undra om det inte finns annan anledning till vaxade F1.Ren. Alltid ren.
Tror på samma metod som F1 teamen och vaxar på. Dom om några bör ju ha testat och lagt lite resurser på temat.![]()
Handlar främst om turbulensen bakom en kropp i rörelse. Det är dock sjukt komplext att optimera något aerodynamiskt.Finns en anledning till varför en golfboll ser ut som den gör.
Hade jag kommit ihåg detaljerna ifrån termodynamiken som jag läste för 13 år sedan så hade jag gärna förklart haha
Handlar främst om turbulensen bakom en kropp i rörelse. Det är dock sjukt komplext att optimera något aerodynamiskt.