• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tack för ett intressant inlägg! Det bekräftar en del fördomar.

Det kanske du inte vill berätta men jag måste ju fråga; har ni en "best of" -pärm med de värsta historierna?

Är folk generellt trevliga när de ringer in eller är de stressade och irriterade, får ni ta mycket "skit"?
Bekräftar absolut fördomarna som finns och förstärker de olyckligt nog.. :p
Nej vi har ingen best of pärm men det skulle faktiskt vara en bra idé hehe, finns ju allt ifrån folk som häller i glykol i ad blue systemen till de som får motorhaveri så norr i Ryssland man kan komma och behöver bärgning hem.

Majoriteten är trevliga men sen är det ju knappast ovanligt med sjukt otrevliga kunder som slänger en jäkla massa skit, just de som är mest arga är ju de som har läst på minst om villkoren, just att kunder betalar dyrt för assistans men inte läser på vad det egentligen är som gäller är problematiskt i allra högsta grad.
Stressade kunder är nästan värre.. främst för att man inte ser helheten, vi har väldigt svårt att skicka bärgare för att starta upp en urladdad Passat när vi har 4 trafikolyckor i närområdet, något stressade kunder har svårt att acceptera.

Senast redigerad av en moderator:
Tack för återkoppling:) än så länge ingen varning, tänkte vänta och se om den varnar på samma däck, är så fallet kanske möjlighet till punktering finns men tror med på något annat.. Och varnar den igen ska jag försöka pumpa i ny luft på relativt kalla däck o sen köra en bit innan jag stannar till med bilen
Det låter lovande.

C503141D-43BE-41A0-9340-33B38F596680.jpeg

Min vinterpulka här i Sverige.
A4 3.0 TDI quattro 272hk total maxad.

Hittade launchcontrol idag, fruktansvärt bra drag som gav bättre acc. känsla än både min gamla Porsche turbo och gallardo.
Perfekt vinterbil, bra drag, framkomlighet och bränslesnål.

Gjorde en riktigt bra deal direkt från Audi AG men på orginalprislappen stod det 717.000kr!!! Helt sinnesjukt att en A4 kan kosta så mycket

Bekräftar absolut fördomarna som finns och förstärker de olyckligt nog.. :p
Nej vi har ingen best of pärm men det skulle faktiskt vara en bra idé hehe, finns ju allt ifrån folk som häller i glykol i ad blue systemen till de som får motorhaveri så norr i Ryssland man kan komma och behöver bärgning hem.

Majoriteten är trevliga men sen är det ju knappast ovanligt med sjukt otrevliga kunder som slänger en jäkla massa skit, just de som är mest arga är ju de som har läst på minst om villkoren, just att kunder betalar dyrt för assistans men inte läser på vad det egentligen är som gäller är problematiskt i allra högsta grad.
Stressade kunder är nästan värre.. främst för att man inte ser helheten, vi har väldigt svårt att skicka bärgare för att starta upp en urladdad Passat när vi har 4 trafikolyckor i närområdet, något stressade kunder har svårt att acceptera.

Så det är som Jeremy Clarkson säger, att Coksters kör Audi fortfarande... :D
(Tror iof inte Bmw är så mycket bättre...)

C503141D-43BE-41A0-9340-33B38F596680.jpeg

Min vinterpulka här i Sverige.
A4 3.0 TDI quattro 272hk total maxad.

Hittade launchcontrol idag, fruktansvärt bra drag som gav bättre acc. känsla än både min gamla Porsche turbo och gallardo.
Perfekt vinterbil, bra drag, framkomlighet och bränslesnål.

Gjorde en riktigt bra deal direkt från Audi AG men på orginalprislappen stod det 717.000kr!!! Helt sinnesjukt att en A4 kan kosta så mycket
Fimpa regnumret på bilden D.

GT bygger på den förlängda plattan till 3-serien i japan/kina. den är otroligt rymlig i just baksätet men sen är det slut på + i min bok tyvärr. Förstår dock att den blivit populär då den klarar av barnstolar mycket bättre än en 3-serie och säkerligen ligger i samma prisklass.

Elementärt Watson, det är en 4-serie Gran Coupé, dvs en 5-dörrars halvkombi med stor lucka och massor av plats i bak, fast med dom fina coupélinjerna från vanliga 4-serien kvar. ;)

En annan kör ju med lånehunden i passagerarsätet (givetvis med bälte) så man har kompisen med sig. Han brukar mest sova eller rattar iDrive i förra bilen. Det var lite små irriterande måste jag dock erkänna...

Måste ställa frågan här, någon som rattar en Jaguar xj6 serie III?
Gjorde ett riktigt ladu-fynd för några år sen som jag ångrar djupt att jag sålde...

Nån som kör något annat än BMW, Audi, Mercedes eller volvo här inne? :)

Rattar själv en Opel GT (2008). Bakhjulsdrivet, brett, cab, obekväm, opraktisk, galonklädsel. Men ett jevvla drag för pengarna!

Jag har aldrigt ägt en GT men jga har kört modellen i fråga en del, SJUKT KUL och kraftigt underskattad, dessutom ser den riktigt bra ut :)

Skulle säga att de köps av personer som vill ha BMW pga associationerna kring varumärket men egentligen inte är särskilt bilintresserade.
I vi fortfarande pratar om GT’n så kan jag säga att så är inte mitt fall. Aldrig sneglat på bmw egentligen. Men gillar helt ärligt designen på 320GT och tycker den är riktigt snygg i vitt.

I vi fortfarande pratar om GT’n så kan jag säga att så är inte mitt fall. Aldrig sneglat på bmw egentligen. Men gillar helt ärligt designen på 320GT och tycker den är riktigt snygg i vitt.

3-serie GTn är väl en ganska populär modell. Man sitter lite högre, bra baksäte, hyfsat bagage.
Lite gubbig kanske, men fortfarande en fin bil. Stort minus är väl de brusande rutorna, ”coupe-liknande” fönster utan lister gör att det susar som satan i högre hadtigheter...

3-serie GTn är väl en ganska populär modell. Man sitter lite högre, bra baksäte, hyfsat bagage.
Lite gubbig kanske, men fortfarande en fin bil. Stort minus är väl de brusande rutorna, ”coupe-liknande” fönster utan lister gör att det susar som satan i högre hadtigheter...
Ah jo suset är ju tråkigt. Vilka hastigheter talar vi om?

Måste tipsa om tershine två produkter för lacken, ett schampo purify och keramisk coat som heter refract, blir fantastiskt resultat, svårt att visa på vit bil i dåligt ljus men grymt len efteråt och barnsligt enkelt att applicera...

image.jpeg

image.jpeg

Häromdagen fick 335:an lämna efter fyra trogna år. Den enda bilen jag haft som jag fortfarande blivit glad av att sitta i fyra år efter köpet, inte utan att den är saknad nu. Flyttar till Stockholms innerstad och en bil känns helt onödigt, den rullar alldeles för lite redan i nuläget. Testar på livet som billös (medlem i Sunfleet och Drivenow) för första gången sedan jag tog körkort. Får se hur det går. Inte omöjligt att jag ger upp och köper en M2 som får stå och damma istället :D

DSCF4608_edit.jpg

Senast ändrad:
Häromdagen fick 335:an lämna efter fyra trogna år. Den enda bilen jag haft som jag fortfarande blivit glad av att sitta i fyra år efter köpet, inte utan att den är saknad nu. Flyttar till Stockholms innerstad och en bil känns helt onödigt, den rullar alldeles för lite redan i nuläget. Testar på livet som billös (medlem i Sunfleet och Drivenow) för första gången sedan jag tog körkort. Får se hur det går. Inte omöjligt att jag ger upp och köper en M2 som får stå och damma istället :D

DSCF4608_edit.jpg
Känner igen det. Tröttnadr aldrig på min gamla e39 hade den 5 år. Bytte bara pga kombibehovet.

Vill tillbaka till bmw men nu senast när jag beställde v90 cc så känns den mer prisvärd. 5 serie är ju snygg såklart men det är något som saknas för att jag ska ta steget tillbaka. Kanske om 3 år

Edit: 7 serien skulle kunna få mig tillbaka den är sjukt nice.

• Like
Reactions: LS
Tillbaka
Topp