• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Edin

Panerai
:D, förstår vad du menar. "Problemet" är jag vet inte om det kommer att gå att sänka bilen då det sitter magnetic ride på den. Är lite osäker på hur den funkar utan om-mappning om man bara sänker. Med 20" så är det bra mycket snyggare med en lätt sänkning samma med 19" iofs. Men med 19" är det inte lika farligt att inte ha det sänkt. Om jag kör på 19" så kan jag använda bakdäcken som följer med till fram på nya fälgar.

vet om det inte är optimalt kan man ju istället för en sänkning gå upp i profil och få samma effekt som en sänkning. Vad gäller magnetic ride vet jag inte om det skiljer mot fjädringen som Vw använder på Golf R för där sänkte i alla fall polaren sin med bara fjädrar på deras version av magnetic ride.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
GT350 har också mag-ride, till den finns det fjädrar ifrån Ford Performance. Men inget officiellt till vanliga GT. Vill ogärna sabba något eller rubba på kalibreringen så att säga.

vet om det inte är optimalt kan man ju istället för en sänkning gå upp i profil och få samma effekt som en sänkning. Vad gäller magnetic ride vet jag inte om det skiljer mot fjädringen som Vw använder på Golf R för där sänkte i alla fall polaren sin med bara fjädrar på deras version av magnetic ride.
 
Gick rätt nyligen från den här:
IMG_5948.jpg

Till den här:
IMG_4640.JPG

IMG_4643.JPG

En Saab ng 9-5 -11:a, är galet nöjd, osedvanligt trevlig bil och antagligen den enda svenska bilen jag verkligen tycker om.
 
Ja precis, tycker själv den är bra mycket fräsigare än Audin :)

Hade en äldre herre som konsulter åt företaget jag jobbade åt som köpte en sån och Jan var ruskigt nöjd minns jag.
Haft Audi i 2 år nu, började tröttna lite så dök denna upp, en av få bilar med en gedigen utrustningslista så var bara att slå till :D
Ja, det är faktiskt fortfarande så att jag reagerar när det kommer en ny-95:a!
För oss med hund är det dock synd att de aldrig fick ut nån kombi (eller nåja, ett par blev det väl).
En av de få kombibilarna som tillverkades såldes för 750 000kr för några månader sedan så bara att köpa ;)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Haft Audi i 2 år nu, började tröttna lite så dök denna upp, en av få bilar med en gedigen utrustningslista så var bara att slå till :D

En av de få kombibilarna som tillverkades såldes för 750 000kr för några månader sedan så bara att köpa ;)
Mjo, jag vet...
Men de skulle väl vara omöjliga att regga in i Sverige (om jag nu skulle känna att jag hade velat lägga bättre delen av en miljon på en Saab, alltså).
 

LI0N

Panerai
17A9A1C9-D060-433E-A5FD-585EF391E3AE.jpeg

Audi är bilarna som passar bäst in i vintermiljö! Den svaga dieselmotorn gör bilen till den ultimata vinterbilen, så jävla lite knyck så det ska mycket till för att man ska sladda i diket. Siktar på ny bil mot våren och då ska det fan gå undan!
 
17A9A1C9-D060-433E-A5FD-585EF391E3AE.jpeg

Audi är bilarna som passar bäst in i vintermiljö! Den svaga dieselmotorn gör bilen till den ultimata vinterbilen, så jävla lite knyck så det ska mycket till för att man ska sladda i diket. Siktar på ny bil mot våren och då ska det fan gå undan!
Har själv upplevt vreden hos Audis 1.8L 144hk motor. Man var helt skyddad från fortkörning och sladd i diket...
 
Senast ändrad:

Moreno

Cartier
Nope men jag gillar Pizza racers och pizza. :D
Tror nog jag kan få stuk på en CL för den kommer inte lämnas helt original. Hr är lite vad jag siktar på och har man tur är det enbart sänkstag och fälgar som behövs.

Mikes C215.jpg


Det är bara det att jag undrar om man köper sig ett gigant problem. Kan mecka själv och jag vet att drivlinan är närmast skottsäker i CL500 och CL55.
Har också länge funderat på att köpa en CL, kollat både i sv och tyskland.
Står en bra sammanfattning om modellen och dess problem här (http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?f=3&t=77823) om du nu inte redan läst det.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Blev följande
20x10" + 20x11"

Totalt närmare 17kg lättare än original 19x9 + 19x9.5

p51_websitebanner.jpg
p51_feature2.jpg
37515619384_3366a54586_b.jpg
38015983092_33b9584054_b.jpg
36791527863_3fa7cf313a_b.jpg


Tanken är att vintersetupen blir något liknande om jag får på sänkning, kommer dock inte bli lika låg.
Sitter 25mm spacers på bilen som är på bilden. Blir rätt schysst stance.
SmartSelectImage_2018-01-20-13-17-36.jpg
 
Senast ändrad:

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Porschecenter smista idag, så jäkla kär i gt2 rs, kul att få drömma sig bort! Enda minus är ju dagens biltillverkare tvångsmässiga misshandlande av utseendet på avgasrören, har aldrig fått en bra förklaring varför man gör så här... Miljöskäl?

Samt en GT3 cup

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Tjöööööp!

Jag kan nöja mig med Cupen! :D
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Antar alla dessa är tjingade av välbärgade långt tillbaka i tiden :) fick lov att kolla på rekordåket runt nurburgring, man blir nästan åksjuk av farten på tvn :)

Jo, RSarna är väl slut sen länge.

Ser ut att vara en rätt rolig spec på den som står där också. Med Weissach-paket (vilket den där verkar ha) och allt annat man skulle vilja ha blir ju priset rätt respektingivande för en ’vanlig’ 911.
 
Topp