• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Måste tipsa om tershine två produkter för lacken, ett schampo purify och keramisk coat som heter refract, blir fantastiskt resultat, svårt att visa på vit bil i dåligt ljus men grymt len efteråt och barnsligt enkelt att applicera...

image.jpeg

image.jpeg

Polaren köpte detta och vart otroligt imponerad. Jag har beställt jag med då jag har slut på bra grejer. Det är ju helt klart ett plus att det är svenska grejer med!

Senast ändrad:
Nån som kör något annat än BMW, Audi, Mercedes eller volvo här inne? :)

Rattar själv en Opel GT (2008). Bakhjulsdrivet, brett, cab, obekväm, opraktisk, galonklädsel. Men ett jevvla drag för pengarna!

Alfa Romeo såklart ;) en äldre GTV med klassiska Busso sexan och en nyare Giulietta QV. Tyvärr är dock förmånsbilen av tysk härkomst - Passat GTE. Tråkigare bil får man leta efter...

Mm känns kul att sponsra inhemskt:) kan rekommenderar den stoora torkduken också, väldigt effektiv

Precis!
Satt och kollade tershines hemsida igår kväll och tror till och med att jag har träffat Tobias ett antal gånger i andra bil sammanhang vilket gör det än mer angenämt.

Kompisen köpte torktrasan och har inte testat den än. Jag är mer inne på Pingens storpack så man får några stycken och spar en slant samtidigt då de två jag har oftast ligger i tvätten när jag vill ha den..

Senast ändrad:
Tycker nog alla var sådär. Vilken färg blev det?

De är anpassade för Mustangen, navhål och ET är spot on. De är gjorda med Flow Form med, väger 10.5kg för 20x11. Kan få nr 1 och 2 för bra pris.

Finns många snygga fälgar. HRE har många snygga till Mustangen, men då är det minst dubbla priset, har tyvärr inga kontakter heller :/

Blev röd, men jag ångrar mig lite. Blir nog bra ändå :)

De är anpassade för Mustangen, navhål och ET är spot on. De är gjorda med Flow Form med, väger 10.5kg för 20x11. Kan få nr 1 och 2 för bra pris.

Finns många snygga fälgar. HRE har många snygga till Mustangen, men då är det minst dubbla priset, har tyvärr inga kontakter heller :/

Blev röd, men jag ångrar mig lite. Blir nog bra ändå :)
Röd är inget att ångra. En röd bil är alltid lite snabbare, det är sen gammalt

1 eller 2 i matt svart om du vill ha svarta fälgar MaziK.

Vad gäller profil, ska du köra 30 oavsett 19" eller 20"? Jag är ju stance torsk så jag röstar på 20" för 19" är ju lite litet på en ny musse. :)

Vad gäller 19 kontra 20", bilen kommer vara min daily driver. Kommer sänkas runt 20mm = lite hårdare. Då är frågan kommer jag ångra 20", utseendemässigt absolut inte men komfortmässigt....

1 eller 2 i matt svart om du vill ha svarta fälgar MaziK.

Vad gäller profil, ska du köra 30 oavsett 19" eller 20"? Jag är ju stance torsk så jag röstar på 20" för 19" är ju lite litet på en ny musse. :)

Vad gäller 19 kontra 20", bilen kommer vara min daily driver. Kommer sänkas runt 20mm = lite hårdare. Då är frågan kommer jag ångra 20", utseendemässigt absolut inte men komfortmässigt....

Jag hade valt 19”!
Med för stora fälgar och för lite gummi så kan bilen uppfattas som sjukt orolig vid lite gaspådrag. Och gaspådrag lär du väl ha i den bilen. Tycker personligen att bilen gör sig bättre på 19” också!

Nu är det ju inte jag som ska köra bilen men du har ju beställt en sportbil (om än Amerikansk) så varför ska du nu fega ut halvvägs och köpa fälgar som inte riktigt gör bilen rätta utseende mässigt? Jag menar bara att du har väll köpt bilen för du vill ha en sportig bil och gillar dess utseende inte för att den i första hand är komfortabel likt en S-klass med luftfjädring?

Menar inget illa och är klart avundsjuk men fega nu inte ur - löp linan ut!! ;)

Personligen är jag nog luttrad. Körde en Civic Type R med TEINs hårdaste coilovers till vardags förut. Älskade den gocarten och blir nästan åksjuk i Polons ”offroad fjädring”..

Nu är det ju inte jag som ska köra bilen men du har ju beställt en sportbil (om än Amerikansk) så varför ska du nu fega ut halvvägs och köpa fälgar som inte riktigt gör bilen rätta utseende mässigt? Jag menar bara att du har väll köpt bilen för du vill ha en sportig bil och gillar dess utseende inte för att den i första hand är komfortabel likt en S-klass med luftfjädring?

Tycker MaZiK löper linan ut alldeles oavsett vilka fälgar eller storlek han väljer. Nu handlar det bara om mindre men ack så avgörande detaljer.

Jag hade valt 19”!
Med för stora fälgar och för lite gummi så kan bilen uppfattas som sjukt orolig vid lite gaspådrag. Och gaspådrag lär du väl ha i den bilen. Tycker personligen att bilen gör sig bättre på 19” också!

Ja 19" kommer nog också se grymt ut, jag är dock mer orolig för om bilen kommer bli spårkänslig med 275/285 fram!

Fälg nummer två i version ett, fast hellre matt lack. Och 19”, det är tillräckligt stort:)
- Ja de kommer bli en matt svart i sådant fall

en bubblare. (i ett helt annat stuk än visat) BBS LeMans?
Ja de är grymma, men det kommer bli för mycket pengar tyvärr. Har en del saker till jag vill göra med bilen :)

Personligen är jag nog luttrad. Körde en Civic Type R med TEINs hårdaste coilovers till vardags förut. Älskade den gocarten och blir nästan åksjuk i Polons ”offroad fjädring”..

:D, förstår vad du menar. "Problemet" är jag vet inte om det kommer att gå att sänka bilen då det sitter magnetic ride på den. Är lite osäker på hur den funkar utan om-mappning om man bara sänker. Med 20" så är det bra mycket snyggare med en lätt sänkning samma med 19" iofs. Men med 19" är det inte lika farligt att inte ha det sänkt. Om jag kör på 19" så kan jag använda bakdäcken som följer med till fram på nya fälgar.

Tycker MaZiK löper linan ut alldeles oavsett vilka fälgar eller storlek han väljer. Nu handlar det bara om mindre men ack så avgörande detaljer.

:)

Absolut och jag menar inget illa men säger som amerikanarna själva;
Go big or go home!
Det lär inte bli en donk oavsett. ;)
Så speciell är den inte, lite ovanlig. Men när en "svensson" XC40 kostar lika mycket så är det inte så mycket att hänga i granen ur det perspektivet :D

Ja 19" kommer nog också se grymt ut, jag är dock mer orolig för om bilen kommer bli spårkänslig med 275/285 fram!

Helt klart känsligare än standard. Men med rätt däck och sänkning så borde det inte påverka så mycket. Men den kommer klart bli spårkänslig med såna ostar fram!
Vad kör du bak? 315?

Tillbaka
Topp