D
Deleted member 18570
Guest
Fy jävlar fan så grymma de är!!
Trist att de tokrusat i pris senast åren...(för oss som inte har dvs)
Ja, jag hade tur. Köpte för ca 8 år sen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fy jävlar fan så grymma de är!!
Trist att de tokrusat i pris senast åren...(för oss som inte har dvs)
Perfekt tajming med andra ord!Ja, jag hade tur. Köpte för ca 8 år sen
Tänkte checka läget här, äger idag ingen bil alls men var nyligen på intervju där det skulle kunna behövas bil för resor i arbetet. Då jag är relativt ung och har begränsat kapital undanstoppat så tänker jag mig en bil kring 30tkr. Vad finns i denna prisklass som är vettigt sett till kvalité, pris, service. Kollade lite på blocket på audi a3, vad skulle ni rekommendera?
Behöver inte gå snabbt men gärna som ser hyfsat ut och är bränslesnål samt passar i storstad.
Tänkte checka läget här, äger idag ingen bil alls men var nyligen på intervju där det skulle kunna behövas bil för resor i arbetet. Då jag är relativt ung och har begränsat kapital undanstoppat så tänker jag mig en bil kring 30tkr. Vad finns i denna prisklass som är vettigt sett till kvalité, pris, service. Kollade lite på blocket på audi a3, vad skulle ni rekommendera?
Behöver inte gå snabbt men gärna som ser hyfsat ut och är bränslesnål samt passar i storstad.
Hade kollat på typ Mitsubishi Colt, Nissan Micra osv. Skottsäkra bilar, inte speciellt dyra i drift och den dagen du vill sälja den så gör du det på en kväll (förutsatt att den är annonserad för rätt pris).
För 30,000kr behöver bilen intr bli speciellt gammal eller många mil.
Ska du ha en a3 för de pengarna så utgår jag från att bilen blir en bit över 10 år gammal och upp mot 20,000 mil? - då kan det kosta pengar.
En Colt eller Micra, då behöver det inte bli så gammal och inte speciellt många mil.
Helt övertygad om att det går att hitta 07/08’ som rullat straxt under 10,000mil för de pengarna.
Lycka till!![]()
Härligt!
Tack för input, har du några tankar om golf/a4?
Det som är viktigt egentligen är utseendet hahaha och sen hyfsat bränslesnål samt stjärtvärme framtill och någorlunda ok i tysthet vid körning samt skall vara tillräckligt för att kunna köra motorväg!Lite samma som a3.
Går nog att hitta. Men om du inte absolut vill ha en audi / vw / bmw så går det att hitta bilar i den prisklassen som är betydligt bättre för samma pengar.
Det beror ju på vad du prioriterar?
En driftsäker billig bil?
En tysk bil som kanske är lite roligare att köra?
Även om man hittar en gammal audi som är OK för 30,000kr så kommer försäkring och kringkostnader bli betydligt dyrare![]()
Det som är viktigt egentligen är utseendet hahaha och sen hyfsat bränslesnål samt stjärtvärme framtill och någorlunda ok i tysthet vid körning samt skall vara tillräckligt för att kunna köra motorväg!
Volvo S60? Jag tycker fortfarande de känns ganska fräscha i designen, och de är förvånansvärt moderna att köra för att vara en bil från tidigt 00-tal. Inte lika problemfria som Toyota men en stor fördel är att de är väldigt motståndskraftiga mot rost.Det som är viktigt egentligen är utseendet hahaha och sen hyfsat bränslesnål samt stjärtvärme framtill och någorlunda ok i tysthet vid körning samt skall vara tillräckligt för att kunna köra motorväg!
Det som är viktigt egentligen är utseendet hahaha och sen hyfsat bränslesnål samt stjärtvärme framtill och någorlunda ok i tysthet vid körning samt skall vara tillräckligt för att kunna köra motorväg!
Jag vill inte ha stora fälgar på min BMW då det är bara en bruksbil. Den ska vara bekväm att köra men inte stötig.
Sen så kommer svågern till mig med att han fann ett par M5 hjul på firman som han kan få för en mycket förmånlig peng (Vi talar 1/5 av priset på begagnat marknaden).
Så ja... Blir 19" På sommaren framöver då..
![]()
Det är F10 M5 fälgar som ska sitta på min E60. Lite annan offset men jag ska få det att fungera.
Priset var så bra att det var omöjligt att tacka nej till det.
Hämtar upp dom nu i helgen!![]()
http://www.bmwstylewheels.com/bmw/408konstigt, det ser inte ut som orginalfälgar... Det ser ut som en orginal m-sportfälg som heter 351M, kolla om det står det i fälgen.
orginal på m5 var/är 20''.
Style 408
Style 408
*Doh* det står ju i länken du postade. Don't mind me...
Style 408
*Doh* det står ju i länken du postade. Don't mind me...
finns tyvärr inget sånt.
på f10 finns en 19'' fälg som heter double spoke 351M som är väldigt lik den du har på bild. sen kan man säkert använda denna fälg på en m5.
What he said.
style 408 heter dom!
den fälgen jag tänker på:
![]()
Åh... 10 minuter gåshud! Kan det låta mycket racigare..
Också hört FXX-K på bana (Ringen) och det är bland det sjukaste jag hört jag med. Vi hörde plötsligt ett vrålande yl genom skogen och ner kommer den i minst 200 km/h, inbromsandes, tre snabba nedväxlingar, in i kurvan och hårt ut, lika snabbt som den kom. Personligen tycker jag dock att dessa boxersexor låter precis lika bra och jag går oftast igång mer på dem. De låter hårdare och råare och tenderar att låta lite mer "mekaniskt", hur man nu ska uttrycka det, men en skrikande Ferraritolva har ju sin charm med. De andra som ligger right up there för mig är nog gamla Ferrari F1 V12or och högvarviga raka sexor. Och den där FXXen lät ju faktiskt inte mycket annorlunda än en gammal F1a...Ska inte sticka under stol med att det låter bra - men visst finns det motorljud som är vassare än detta...
Det överlägset sjukaste jag hört var FXX-K på bana. Tills den kom ut lät alla andra Maranello-bestar bra. Efter... Not so much.
Är största kombin en e-klass? Nån som vet?
Tror också det, Skoda finns dock inte på kartan. Letar efter så stor kombi som möjligt, suv funkar också fast dom brukar inte vara så djupa...Typ så, eller Skoda superb?