• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

D

Deleted member 1265

Guest
Kotten varför den säljs...
Eh ah alltså,
Bästa bil alla kategorier jag ägt.
Slår allt jag ägt på fingrarna.
M3 e46, Golf gti, golf r, audi rs4, porsche 993 turbo (sv såld få mil)
Delvis då en man säger, JAG SKA HA DIN BIL, bil osedd...
Delvis för att kunna göra detta igen!
image.jpg
image.jpg
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kotten varför den säljs...
Eh ah alltså,
Bästa bil alla kategorier jag ägt.
Slår allt jag ägt på fingrarna.
M3 e46, Golf gti, golf r, audi rs4, porsche 993 turbo (sv såld få mil)
Delvis då en man säger, JAG SKA HA DIN BIL, bil osedd...
Delvis för att kunna göra detta igen!
image.jpg
image.jpg
Cool mannen! Då hajar jag, känslan av den paketöppning slog min med råge! Undra om jag någonsin kan övertala andra hälften att RS6 är en bra investering! Kanske om som vid dig om män går runt och lägger tokbud :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Plastbil.. den må vara snabb som ett as, men en japsare kommer aldrig upp i samma klass som valfri värsting från någon av tyskarna (audi/bmw/mb)

edit: får väl lägga till att detta är min högst personliga åsikt, för att slippa något onödigt gnabb ;)

Jag har ju personligen haft de flesta bilar som är värda och ha och jag håller inte med dig alls.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Jag har ju personligen haft de flesta bilar som är värda och ha och jag håller inte med dig alls.


Som sagt, min personliga åsikt! tur man tycker olika :)

Har förvisso personligen inte ägt en GTR, och hade absolut inte tackat nej till en! men interiören på japsare överlag är ju ett skämt,vilket den förövrigt är på jänkare också! tycker tyskarna håller mer klass faktiskt :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Som sagt, min personliga åsikt! tur man tycker olika :)

Har förvisso personligen inte ägt en GTR, och hade absolut inte tackat nej till en! men interiören på japsare överlag är ju ett skämt,vilket den förövrigt är på jänkare också! tycker tyskarna håller mer klass faktiskt :)

Jo jo! Det är snyggare plast i en tysk än i en japs. Men japsens teknik ligger i framkant och japsen bygger riktigt grymma bilar. Jag har alltid tyckt precis som dig men har nyligen gjort en helomvändning. Japsarna är verkligen riktigt duktiga på att bygga bilar.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Audi duger i krig ;) Pärlan är kvar än så länge. Sugen? :D

Eftersom jag studerar just nu har jag lite ont om pengar men jag har ett förslag; du ger mig bilen och som betalning får du hälften av pengarna när jag har sålt mitt framtida IT-företag(pluggar inom IT-branschen), avkastningen på din investering blir skyhög, jag lovar dig!:D
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Eftersom jag studerar just nu har jag lite ont om pengar men jag har ett förslag; du ger mig bilen och som betalning får du hälften av pengarna när jag har sålt mitt framtida IT-företag(pluggar inom IT-branschen), avkastningen på din investering blir skyhög, jag lovar dig!:D

Man måste våga chansa för att vinna något ;)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Jo jo! Det är snyggare plast i en tysk än i en japs. Men japsens teknik ligger i framkant och japsen bygger riktigt grymma bilar. Jag har alltid tyckt precis som dig men har nyligen gjort en helomvändning. Japsarna är verkligen riktigt duktiga på att bygga bilar.


Absolut, är väl inget snack om saken, GTRen är ju ett bra bevis på detta! sjuk bil för övrigt.. :)

Har själv haft två Subaru Impreza STI (-04 och -11) sjukt roliga bilar att köra, men hela karossen (dörrar,bagagelucka,huv osv.) känns som om dem är gjorda i plast, ljudnivån i cupén är under all kritik då det är i princip noll ljudisolering i karossen, inredningen gnisslar och låter, och ser dessutom ut att komma från 70-talet typ! visst, sånna bilar "ska" vara spartanska sägs det.. men liiite mer kan man väl begära? :)
Hade E92 M3 efter dessa två, där pratar vi gediget stål! men visst, körglädjen var ju något helt extra i de två japsarna :)

Tilläggas bör väl även att en M3:a kostar ju ett par 100k mer än imprezorna, så visst bör det vara skillnad :) man ska kanske inte jämföra äpplen med päron?
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Absolut, är väl inget snack om saken, GTRen är ju ett bra bevis på detta! sjuk bil för övrigt.. :)

Har själv haft två Subaru Impreza STI (-04 och -11) sjukt roliga bilar att köra, men hela karossen (dörrar,bagagelucka,huv osv.) känns som om dem är gjorda i plast, ljudnivån i cupén är under all kritik då det är i princip noll ljudisolering i karossen, inredningen gnisslar och låter, och ser dessutom ut att komma från 70-talet typ! visst, sånna bilar "ska" vara spartanska sägs det.. men liiite mer kan man väl begära? :)
Hade E92 M3 efter dessa två, där pratar vi gediget stål! men visst, körglädjen var ju något helt extra i de två japsarna :)

Tilläggas bör väl även att en M3:a kostar ju ett par 100k mer än imprezorna, så visst bör det vara skillnad :) man ska kanske inte jämföra äpplen med päron?

Jag tycker inte M3 E92 var speciellt gedigen om jag ska vara ärlig. Min var iofs en av de första i Sverige och kanske hade lite barnsjukdomar. Men men. Dock har jag verkligen fått upp ögonen för japanska bilar. Personligen tror jag att de kommer att ta över världen med sin bilindustri :D
 

Tapiren

Cartier
Japanska bilar ligger väldigt bra till kan jag tycka, de har ju en annan kultur vad gäller design och kvalitet men tekniskt sett ligger de väldigt långt fram. Av någon anledning tycker de ju fortfarande att digitalklockan känns fräsch, och att hårdplast är ett tecken på kvalitet.

Det är ju länge sedan nu men jag tänker på När Toyota lanserade Lexus LS400, "nu bygger vi världens bäst bil" sa de, och så lanserade man en bil som fick samtida BMW och Mercedes att kännas som 30-talare.

Jag är faktiskt inte alls imponerad av tyska bilar, de är den perfekta kombinationen av italienarnas och (möjligen britternas) charm och japanernas kvalitet, men resultatet för mig blir att jag hellre kör en japansk bil som håller, eller en mer udda bil som är charmig och/eller rolig.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker inte M3 E92 var speciellt gedigen om jag ska vara ärlig. Min var iofs en av de första i Sverige och kanske hade lite barnsjukdomar. Men men. Dock har jag verkligen fått upp ögonen för japanska bilar. Personligen tror jag att de kommer att ta över världen med sin bilindustri :D
Det blir kineserna som tar över, jappsarna har stannat... :) dock tar det nog några år till kineserna tar över då de mest nu kör på kopior..
http://www.carfunblog.com/sv/ten-chinese-car-copy/
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Herbie och kitt - talande bilar. Idag pratade min E-klass med mig och grannarna.
Den spelar upp melodier när du passerar bilen i låst läge!

Detta är inte ett skämt, verkar komma ifrån grillen någonstans [emoji2]

Nån som hört något liknande om detta fenomen? Anfield?
 
Topp