• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Den är grym på absolut alla sätt, särskilt dkg. Men för att den känns så välgjord och kontrollerad så tyckte jag att den blev lite tråkig.

Var själv sjukt nära att ta ut en e90 m3 men det föll på att den känns så lugn, därför tittar jag mer på jänk just nu.

En M3 E9x är hur snäll som helst, kan bete sig som en 318d alla gånger. Men om man börjar stänga av spärren och varva lite mer (läs >4500 - varvstopp vid 8400) då är det inga problem att rita långa svarta streck på asfalten. Jag tycker att bilen är lätt kontrollerat. Det är dock en bil som kräver varv om nåt ska hända. Vilket jag gillar.

Googla så hittar du M3ans effektkurva. Den är spikrak upp!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
En M3 E9x är hur snäll som helst, kan bete sig som en 318d alla gånger. Men om man börjar stänga av spärren och varva lite mer (läs >4500 - varvstopp vid 8400) då är det inga problem att rita långa svarta streck på asfalten. Jag tycker att bilen är lätt kontrollerat. Det är dock en bil som kräver varv om nåt ska hända. Vilket jag gillar.

Googla så hittar du M3ans effektkurva. Den är spikrak upp!


Jag tycker M3 är riktigt bra avstämd och att den gör exakt som du vill samt den mångsidighet som du beskriver gör den till en vinnare.
 

viqs

Omega
Det är den välbyggdheten jag tycker blir lite tråkigt eftersom att jag ska ha en bil för helgkörning, då har jag inget emot stor motor, hög förbrukning och lite "obehag" bakom ratten (missförstå mig rätt) så jag tittar mer åt amerikanskt som t ex corvette c6 eller "nya" camaron.
Bonus är att jag gillar ls-motorerna, hur lätta de är att hantera och den enorma mängden eftermarknadsprodukter som finns.

Däremot ger jag e9x m3 applåder för motorn, den är suverän precis som bilen. Det jag inte gillar är paketeringen och att den, i mina ögon är mer av en touringbil än muskelvagn som jag nog hellre vill ha.
 

svampen37

Cartier
2-Faktor
Vinterbilen i väntan på ny tjänstebil!
22" även på vinterdäcken :nailbiting:
FullSizeRender.jpg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Fick nyss mammas gamla Renault megane från 2005 då hon fick en Audi a1 av plastfarsan. Hans bilar är däremot lite roligare leksaker än vad jag kör runt med. Lånas så ofta som möjligt men han bor på fel sida om stan. :(
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Hmm gick från 560 hk RS6 2014 års modell o tappade ca 500hk, kör nu polo 1,4 -12.:bag::grumpy::depressed::blackeye:
Vad som komma näst? Öppen för förslag, men ny RS6 är det jag vill ha!
image.jpg

Tror plastfarsan är sugen på att bli av med vår. Kan kolla om du är intresserad. RS6 från 08, blå. Hyfsad låg milantal har jag för mig. :angel:
 
D

Deleted member 1265

Guest
Nya C63 kan nog bara något att ha ;)
Du min vän, läser mina tankar alltför väl!
C63 med nya motorn som jag förstått den ska få, lär bli ett så kallat as, eller grym!:woot:
63 motorn är dock tidigare törstigare än m5, alpina, rs4, rs6 911tt, osv, ja tamejfan allt, men vi får väl så hur den nya är.
Sugen som faaan på nya c63 dock!:woot:
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Du min vän, läser mina tankar alltför väl!
C63 med nya motorn som jag förstått den ska få, lär bli ett så kallat as, eller grym!:woot:
63 motorn är dock tidigare törstigare än m5, alpina, rs4, rs6 911tt, osv, ja tamejfan allt, men vi får väl så hur den nya är.
Sugen som faaan på nya c63 dock!:woot:

Jag tror den kommer vara hur grym som helst. M4 är ju alltid M4 men jag undrar om inte MB tar hem segern denna gången :D
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Du min vän, läser mina tankar alltför väl!
C63 med nya motorn som jag förstått den ska få, lär bli ett så kallat as, eller grym!:woot:
63 motorn är dock tidigare törstigare än m5, alpina, rs4, rs6 911tt, osv, ja tamejfan allt, men vi får väl så hur den nya är.
Sugen som faaan på nya c63 dock!:woot:
Inte sugen på rs7? :nailbiting:
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Jag tror den kommer vara hur grym som helst. M4 är ju alltid M4 men jag undrar om inte MB tar hem segern denna gången :D

MB måste vinna, har provkört en del nya BMW som jag för övrigt älskar (gillar bara MB) men vad håller de på med inredningsmässigt? Tyska kassaskåpskänslan är väck :( Måste man ha en Alpina nuförtiden?

Tänker på helhetskänslan, miljöhets i all ära men komigen BMW!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
MB måste vinna, har provkört en del nya BMW som jag för övrigt älskar (gillar bara MB) men vad håller de på med inredningsmässigt? Tyska kassaskåpskänslan är väck :( Måste man ha en Alpina nuförtiden?

Tänker på helhetskänslan, miljöhets i all ära men komigen BMW!

MB är grymma bilar inget snack om saken. BMW har dock passat mig bättre men nu börjar jag bli gammal och MB lockar mer och mer. Angående inredningarna så verkar det som att Audi kommer vinna tävlingen de kommande tio åren. Suck!
 
Topp