• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

RobertD

Ingenting
2-Faktor

Japp. Det kommer självklart. Ungefär såhär ser målbil(d)en ut:

fd88e1b2675d1239c41b2064f817a4d3.jpg
 

BOTL

Panerai
Efter att ha avverkat många många mil bakom ratten på diverse lastbilar med extraljus kan jag säga att tre riktiga xenonextraljus lyser bättre än 8-10 riktigt bra vanliga.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Efter att ha avverkat många många mil bakom ratten på diverse lastbilar med extraljus kan jag säga att tre riktiga xenonextraljus lyser bättre än 8-10 riktigt bra vanliga.
Efter avverkat bilar med diverse xenon applikationer så finns det inget som slår LED ljus. Jag har bara provat MBs ILS hittils men jag är mäkta imponerad över tekniken!

635410e9d824b394acad5ee1d64af340.jpg


5b077e8b3323e94a74422d33411eef80.jpg


a4abcdf91cdf89860b95d16ee177daca.jpg





Skickat från min iPad med Tapatalk
 

BOTL

Panerai
Efter avverkat bilar med diverse xenon applikationer så finns det inget som slår LED ljus. Jag har bara provat MBs ILS hittils men jag är mäkta imponerad över tekniken!

635410e9d824b394acad5ee1d64af340.jpg


5b077e8b3323e94a74422d33411eef80.jpg


a4abcdf91cdf89860b95d16ee177daca.jpg


Skickat från min iPad med Tapatalk

Ingen erfarenhet av det alls, inte hört något om det när det gäller yrkestrafik som ofta ställer stora krav på grejerna. Det är spännande att se hur långt man kan driva utvecklingen.


Ben Bockbrännarbolmers
 
D

Deleted member 1265

Guest
Var ute och körde nya M4 idag. Får se om det eventuellt blir affär :rolleyes:

JFtHdfV.jpg
Saknar den snygga gråa "dialen" från m3 e46, det kändes mer motorsport än fotot du visar, är det verkligen m4? Utseendet utifrån, supersnygg i mina ögon, men från denna vyn inte lika upphetsad.
Fler körintryck tack!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Saknar den snygga gråa "dialen" från m3 e46, det kändes mer motorsport än fotot du visar, är det verkligen m4? Utseendet utifrån, supersnygg i mina ögon, men från denna vyn inte lika upphetsad.
Fler körintryck tack!

Bilen är helt fantastiskt likt alla andra M3 som tidigare byggts. Inte bäst på något men en jävligt bra bil rätt igenom. Ljudet är jäkligt imponerande och likaså bottendraget. Den drog 0,8 när jag puttrade fram i 70 km/h.
 

viqs

Omega
Överger att åka bmw efter enorma gäldjeturer. Är inte helt 100 i vad det landar i efter denna, men det lutar åt amerikanskt.
Nej, jag är inte rädd för att synas.
2014-08-10 20.10.14.jpg
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Grymt! Jag måste erkänna att E92 ser bättre ut, men har 2 barn så jag valde den "bekvämare" varianten dvs med 4 dörrar.

Tråkigt att din blev stulen. Hittades bilen aldrig eller blev den inlöst?

Jag tycker E90 är riktigt läcker. Kan i te bestämma mig vilken som är snyggast. Angående min bil så återfanns den aldrig. Tog väl ett halvår innan jag fick stålar av bolaget. De resonerade kring att ingen M3 tidigare blivit stulen. Idag är det lite annorlunda och det argumentet är förbrukat :D
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Jag tycker E90 är riktigt läcker. Kan i te bestämma mig vilken som är snyggast. Angående min bil så återfanns den aldrig. Tog väl ett halvår innan jag fick stålar av bolaget. De resonerade kring att ingen M3 tidigare blivit stulen. Idag är det lite annorlunda och det argumentet är förbrukat :D

Tråkigt som sagt, men det är inte ovanligt att lyxbilar stjäls ur Sverige, och sedan registreras om, och säljs vidare billigt i Ryssland t.ex. Skönt att du fick dina pengar i alla fall :)
 

Oliwer

Breitling
Sportar en BMW M3 E90 från -09.
Grym nöjd!! Ska ner till det gröna helvetet = Nurburgring nu i September med bilen.

Dricker ca 1,4 vid 170-180kmh på E4an. Snål som sjutton!!

Här är skönheten



ImageUploadedByTapatalk1410379314.641007.jpg

Har du DKG-lådan eller manuell? Kan du ge rn kort recension om bilen? Funderar starkt på att köpa en sådan i vinter och ha som kul andrabil :)
 

viqs

Omega
Den är grym på absolut alla sätt, särskilt dkg. Men för att den känns så välgjord och kontrollerad så tyckte jag att den blev lite tråkig.

Var själv sjukt nära att ta ut en e90 m3 men det föll på att den känns så lugn, därför tittar jag mer på jänk just nu.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Har du DKG-lådan eller manuell? Kan du ge rn kort recension om bilen? Funderar starkt på att köpa en sådan i vinter och ha som kul andrabil :)

Jag har manuell. Kikade först på DKG, men gillade inte känslan när jag testade ett par st. Jag gillar att styra lite själv. Missförstå mig inte, DKG är riktigt bra, speciellt när man vill köra fort på bana. Föreslår att du testar båda innan. Manuell har dessutom lite bättre hållbarhet med förutsättning att man vet vad man gör.

Försök hitta en exempel med EDC, PDC, M-Drive, Helskinn, Nav Pro och gärna bixenon med adaptiva funktion. Jag har precis allt på min.
Med EDC styr man stötdämparna i 3 olika läge, dvs. komfort, sport och sport plus. I M-drive kan man ställa in bilen efter önskemål. Dvs gasrespons (Comfort, sport el sport plus), stötdämparna (EDC), servostyrning (vanlig el sport) och Antispinn ON eller OFF eller MDM. MDM är någonstans mellan ON och OFF dvs. det tillåter lite bakhjulsläpp vid hårdare körning.

Kolla gärna bromsarna noga innan köp, var inte rädd att testa ordentligen. Känn efter vibrationer vid häftiga inbromsningar. Det är en tung bil (ca 1.65 ton) som tär på bromskomponenterna. En ny framskiva kostar ca 3000:- på BMW men går att hitta fina begagnade på ebay.

Jag har kört ca 1500 mil med min, utan ett enda problem. Den funkar till allt. En underbar bil helt enkelt med helt ok bensinförbrukning. Snålast kör man på ca 1 liter mil (90km/h) men jag genomsnittar ca 1,2-1,4 blandat.
Fick 1.8 som mest, då var det MYCKET gas...

Köp om du har råd!

/Magnus
 
Topp