• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Dags för en något sen update, köpte en Alfa Romeo i somras! Älskar vintage ;-) Har dock sålt min gamla Fiat, så just nu ser min fantastiska samling ut såhär:



En Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0 och en BMW 325i (E30). Finns dock en hel del att göra med Alfan, men den ska nog bli lika fin som BMWn inom ett par år. :D


GTV:erna är fantastiska i bra skick. Vilken modell är din? Motor, årsmodell osv.
 
Kanske ny tjänstebil på G

Vilken hade du valt?! Räkna 350000kr netto
1b41bd22053c8a11ab3269ad413058c1.jpg


70aa9f391bec359328a7aa21de61af45.jpg


89d6c2156aa5e1be101fd294ae8b5e48.jpg
Nya Passaten. Den verkar vara riktigt fin.
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
GTV:erna är fantastiska i bra skick. Vilken modell är din? Motor, årsmodell osv.
Den är från 1981, vilket jag tror är sista årsmodellen med kromstötfångare. (kanske du har koll på?) Sedan blev de ju mycket modernare med gummistötfångare typ runt hela bilen. ;) Den har en fyrcylindrig motor på 2.0l, alltså innan den sexcylindriga GTV6 kom. Motorljudet är dock helt fantastiskt! Modellnamnet är Alfetta GTV, vilket de bytte ut någon gång senare på 80-talet till bara GTV. Just nu pluggar jag i Luleå och bilen står hemma i Småland, så jag har tänkt börja röja i bilen rejält när jag kommer hem till jul. Den ska som sagt bli riktigt fin inom en hyfsat snar framtid! :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Har lite dålig koll på,priserna. Trots att två av märkena är dom jag jobbar med...
Volvon går bort direkt för mig, pga att den känns trist i största allmänhet, stor, känns klumpig att köra, känns även som en Volvo typ alltid har gjort. Dvs lita gammal. Dock är det bra bilar det kan man inte säga annat.
Även Audin skulle gå bort med den budgeten. Jag menar vad får du för det priset? En tomhylsa utan nån utrustning alls?
Passat av nya modellen känns mer rätt, och jag personligen gillar passaten mer pga av att den känns lite nättare när man kör den. Svår känsla att beskriva men jag tycker både Volvon och Aydin känns lite som om man går runt med ett kassaskåp på ryggen när det hade rätt med en ryggsäck. Typ...
Mina personliga åsikter bara.


Även Volvon är ju inte heller helt gratis i grundutförande! Känns som om man får mest för pengarna om man väljer Passaten,om man ser till vad man får i utrustning dvs :)
 
Den är från 1981, vilket jag tror är sista årsmodellen med kromstötfångare. (kanske du har koll på?) Sedan blev de ju mycket modernare med gummistötfångare typ runt hela bilen. ;) Den har en fyrcylindrig motor på 2.0l, alltså innan den sexcylindriga GTV6 kom. Motorljudet är dock helt fantastiskt! Modellnamnet är Alfetta GTV, vilket de bytte ut någon gång senare på 80-talet till bara GTV. Just nu pluggar jag i Luleå och bilen står hemma i Småland, så jag har tänkt börja röja i bilen rejält när jag kommer hem till jul. Den ska som sagt bli riktigt fin inom en hyfsat snar framtid! :)


Synd att den står still. Som gammal Alfisti drar det i ha-tarmen. Fixa den och kom förbi Mariannelund när du är färdig! Jag kan racea dig med min Miata. Då får du se en vacker bakdel;-)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
2-Faktor
Den är från 1981, vilket jag tror är sista årsmodellen med kromstötfångare. (kanske du har koll på?) Sedan blev de ju mycket modernare med gummistötfångare typ runt hela bilen. ;) Den har en fyrcylindrig motor på 2.0l, alltså innan den sexcylindriga GTV6 kom. Motorljudet är dock helt fantastiskt! Modellnamnet är Alfetta GTV, vilket de bytte ut någon gång senare på 80-talet till bara GTV. Just nu pluggar jag i Luleå och bilen står hemma i Småland, så jag har tänkt börja röja i bilen rejält när jag kommer hem till jul. Den ska som sagt bli riktigt fin inom en hyfsat snar framtid! :)


Hette dem inte Alfetta GT innan de började med GTV?
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Grattis snygg!

Vartannat år rena lyxen ju

Alltså "får" är väl en sanning med modifikation, lägger några pengar i månaden men till ett förmånligt pris. Att ha en bil två år i taget är riktigt najs, man får chansen att verkligen anpassa bilen efter sitt behov eftersom det förändras, till exempel köpte vi stuga nyss så då blev det ju en CC den här gången :)

Det är bara Volvosar jag får välja på. Och Renault.... Men då väljer jag Volvo självklart :cigar:
 
Topp