• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

point1

Cartier
tesla1.jpg
tesla2.jpg
tesla3.jpg
Nu med tonade rutor. Det bästa med svart är att det är så lätt att hålla rent!
 
Då jag trivs bra och faktiskt tycker vår V50 är riktigt snygg i blågrön metallic, sprotchassie och vinge så börjar jag trots allt fundera på om vi inte behöver en något större när vi nu snart ska få tillökning i familjen. Då vi precis köpt ny bostad och helt ny inredning till den och allt man behöver när man ska få barn så är det väl inte bästa möjliga ekonomiska läge så det lär nog dröja ett tag men tänkte öndå börja kika lite.

Tänker på en AWD och kombi så några kandidater är Outback/legacy, Superb, XC70/V70, A6 och Passat/Alltrack. Då min andra hälft är mycket ointresserad av bilar vill hon inte lägga för mycket pengar så skulle gissa att det kan röra sig om max 200k kanske i budget. Någon som har erfarenheter om dessa med 1 barn (litet) och kanske även som vi en katt vi släpar på likt en hund :)
 

MariaE

Panerai
Haha, speciellt nu på vintern.



Helt klart värt det om det är vad som krävs :)

Har idag 2 bilar en Seat Cordoba -06 som vår tonåring får nöta på och en Hyundai i40 businessnått -13 som jag nöter på... Det är knappt att vi får plats med 2 vuxna 1 tonåring, 1 hund och två bilbarnstolar varav en bakåtvänd. Har svårt att se min familj i din nätta bil. :bag:
 
D

Deleted member 4412

Guest
Haha, speciellt nu på vintern.



En nytvättad svart bil är såklart det snyggaste som finns men som sagt ALLT syns. Räcker med damm. På vintern är det slaskigt o jävligt, på våren grusigt o dammigt, sommarn=pollen, hösten lövigt o regn. För jävligt helt enkelt. Min första vita bil o den har "bara" blivit tvättad 4 gånger sen jag hämta den i mitten på december haha.
Teslan är för övrigt så sjuuuukt snygg! Påminner en hel del om en jagga:)
 

Untitled

Omega
Är det någon som åker runt i BMW 4-serie GC och har tankar kring denna?

Funderar på att byta CC:n mot en sån eller 3-serie GT.


Tyvärr ingen erfarenhet av GC men var ute och provkörde 320D GT förra helgen och blev verkligen imponerad, benutrymmet i baksätet är grymt och bilen känns i största allmänhet rymlig utan att vara klumpig. Upplevde den inte riktigt lika rapp som mina föräldrars 320D Touring (2010) eller C220 CDI (2012) men egentligen inget att klaga på, vill man ha mer kraft är det bara att gå upp ett steg. Det enda jag kan klaga på är att iDrive-displayen (heter det fortfarande så?) inte är integrerad i instrumentbrädan, tycker det ser skitfult ut.
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Är det någon som åker runt i BMW 4-serie GC och har tankar kring denna?

Funderar på att byta CC:n mot en sån eller 3-serie GT.

Är också väldigt intresserad av 435 Gran Coupe. Tror det är den perfekta bilen när du inte behöver lasta barnvagnar och annat elände. Att den går som en bättre sportbil gör ju det hela än roligare. Återkopplar i tråden när jag lyckats få till en provkörning.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Är det någon som åker runt i BMW 4-serie GC och har tankar kring denna?
Funderar på att byta CC:n mot en sån eller 3-serie GT.

Är också väldigt intresserad av 435 Gran Coupe. Tror det är den perfekta bilen när du inte behöver lasta barnvagnar och annat elände. Att den går som en bättre sportbil gör ju det hela än roligare. Återkopplar i tråden när jag lyckats få till en provkörning.

En kollega har en 420D GC xdrive -15. Storleksmässigt så är den större än 3-serien i kupen, bättre komfort än E9x. Barnvagn får plats. Harman Kardon ljudpaketet rekommenderas.
Jag trivdes som fisken i vattnet i den :)
 
Topp