• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

mega

Rolex
Appropå bergsget !
Den här klättrar i 200+ blås .
Snö eller inte, faak it ;-)
image.jpg

Karlslund ?
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Denna jag tänkte på.


Kört där flera gånger. Sjukt besvärande att se folk kuta ut mitt på banan och börja veva. Ädelt att de försöker varna nästkommande men det är fan inte värt livet att göra det. När jag har varit där har majoriteten av hojåkarna varit britter som dels ligger och slöar på fel sida, hur tydligt det än är med massvis av skyltar som säger HÅLL HÖGER, samt dels ger blanka fan i att det ligger bilar bakom som väger tio gånger så mycket och vill förbi.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Kan förstå att det är besvärande. Förstår inte heller varför de tillåter hojar och bilar att köra samtidigt. Om jag någon gång kör ringen så kommer det inte vara tillsammans med bilar. Jag har nog av dem i trafiken. :)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Ett tips för de med en en relation: kombinera resan ned till ns med en tripp till moseldalen för att köpa vin, mycket trevligt, gjort det ett par år på raken o kommit hem med 50-talet trevliga vinflaskor (samt världens största bilupplevelse):woot:
KDhX34R.jpg
 

Tapiren

Cartier
Jag har skjutsats runt "ringen" i en Daimler DS420, det var en väldigt underlig upplevelse kan jag lova. Vi var inte snabbast direkt, med en varvtid på 14 minuter om jag inte minns fel, men föraren som var deltagare vid historisk racing gjorde ett mycket bra jobb måste jag säga och han gav verkligen 110%. Upplevelsen var väl 50% spänning och 50% skräck.

Det var även ganska läckert att ligga i omkörningsfil på autobahn i 170km/h eller vad det nu var, och bli ikappkörd av DS420:n som blinkade och ville köra om, modellen ser ganska mäktig ut i höga hastigheter. Jag vill dock minnas att den inte hade speciellt mycket att ge i de hastigheterna, den toppade runt 180km/h.
 

Bilagor

  • cr13.jpg
    cr13.jpg
    113 KB · Visningar: 138

svampen37

Cartier
2-Faktor
Helt OT för denna tråden egentligen, men är det någon som har en BMW 1-serie F20, och vet om man kan få in en golfbag utan att behöva fälla sätena?

Står i valet o kvalet att köpa en 118d idag.
 

Tapiren

Cartier
Helt OT för denna tråden egentligen, men är det någon som har en BMW 1-serie F20, och vet om man kan få in en golfbag utan att behöva fälla sätena?

Står i valet o kvalet att köpa en 118d idag.
Sambon var sugen på en sådan, hennes bag gick i när vi provade, men vi fick nog plocka ur drivern vill jag minnas. Hennes klubbor är nog också gissningsvis lite kortare än dina. Vill du vara helt säker så får du nog prova, men det borde verkligen gå.
 

svampen37

Cartier
2-Faktor
Sambon var sugen på en sådan, hennes bag gick i när vi provade, men vi fick nog plocka ur drivern vill jag minnas. Hennes klubbor är nog också gissningsvis lite kortare än dina. Vill du vara helt säker så får du nog prova, men det borde verkligen gå.

Tog med mig golfbagen och den gick in med normallånga herrklubbor, fick dock ta ut drivern. Så då blev de köp av denna

image.jpg
 
Jag har skjutsats runt "ringen" i en Daimler DS420, det var en väldigt underlig upplevelse kan jag lova. Vi var inte snabbast direkt, med en varvtid på 14 minuter om jag inte minns fel, men föraren som var deltagare vid historisk racing gjorde ett mycket bra jobb måste jag säga och han gav verkligen 110%. Upplevelsen var väl 50% spänning och 50% skräck.

Det var även ganska läckert att ligga i omkörningsfil på autobahn i 170km/h eller vad det nu var, och bli ikappkörd av DS420:n som blinkade och ville köra om, modellen ser ganska mäktig ut i höga hastigheter. Jag vill dock minnas att den inte hade speciellt mycket att ge i de hastigheterna, den toppade runt 180km/h.

Dom är vackra så det duger i 50 knyck!
 

Tapiren

Cartier
Tog med mig golfbagen och den gick in med normallånga herrklubbor, fick dock ta ut drivern. Så då blev de köp av denna

image.jpg
Ingen dålig julklapp:)
Dom är vackra så det duger i 50 knyck!

Ja, de är läckra, bilen jag åkte var ganska risig och hade kostat 1400 pund några veckor innan, men sen hade ett gäng entusiaster svetsat upp den. Väldigt påkostad och trevlig inredning i dem!
 
Topp