• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

D

Deleted member 5780

Guest
Det är lugnt, låt @Carlf leva livet lite med Passaten så kan vi andra med små eller stora ballar(mao med behov penisförlängare eller inte) leva livet på annat sätt.
Tänk nu på att jag kör en grå Passat med 17" fälgar och du en supermegasnabb räserfård med guldhjul. Fan vad misslyckad jag känner mig.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Om du har saker, gör saker, säger saker för att få bekräftelse så är det upp till dig, din osäkerhet och din (brist på) självkänsla

Inte riktigt så att jag köpt en blå bil med flashiga "guldiga" fälgar för att imponera på dig eller någon annan. Skiter högaktningsfullt vad du känner eller inte känner.

Förhoppningsvis är du lycklig som det är.

Tänk nu på att jag kör en grå Passat med 17" fälgar och du en supermegasnabb räserfård med guldhjul. Fan vad misslyckad jag känner mig.
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 5780

Guest
Om du har saker, gör saker, säger saker för att få bekräftelse så är det upp till dig.

Inte riktigt så att jag köpt en blå bil med flashiga "guldiga" fälgar för att imponera på dig eller någon annan. Skiter högaktningsfullt vad du känner eller inte känner.

Förhoppningsvis är du lycklig som det är.
Jag är jävligt osäker i min manlighet men tänker att min beigegrå tjänstepulka kompenserar upp rätt bra :D
 

marlun

Rolex
Köpte en Cupra R i dag :)
20180822_143052.jpg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
I de få fallen med Bmw kan man med stor sannolikhet härleda eventuell ”brand” till felaktigt handhavande av bilen, i fallet med VAG är det snarare bristfällig ingenjörskonst och en fråga om att man har begett sig ut på djupt vatten och försökt att bemästra en teknik man inte klarar av..

Egentligen borde jag inte, men...

Fattar inte grejen?
Varje gång jag dyker in i denna tråden så finns det någon liknande kommentar om BMW kontra alla andra.
Voffö’ då’rå? Slutar det inte vara roligt efter, säg, tre liknande kommentarer?

Nåja. He på’re!

Bild på bil för att göra tråden lite skoj igen.
EAEE3F26-0532-4811-AC91-C10DD6FA973F.jpeg
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Panoramaglastak måste vara en av de mest onödiga tillbehören.
Lägre till tak, mer buller samt varmt när det lyser in, oftast har folk det fördraget ändå.

Visst det ser snyggt ut men det är väl allt ?
Nädå, det är asnice! Är 195 lång och ”behöver” det för att inte känna mig instängd i vår Superb. Grabben gillar det också, att titta på molnen och så.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Supertrevligt med panorama för de som sitter i baksätet. Fram märker man på de flesta bilar ingenting eftersom glasytan börjar rakt ovanför, eller till och med bakom huvudet på vissa bilar. På flera märken är det inte heller öppningsbart. Jag gillar det ändå och har haft det på flera begagnade bilar men skulle aldrig betala pengarna de kostar nytt.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Supertrevligt med panorama för de som sitter i baksätet. Fram märker man på de flesta bilar ingenting eftersom glasytan börjar rakt ovanför, eller till och med bakom huvudet på vissa bilar. På flera märken är det inte heller öppningsbart. Jag gillar det ändå och har haft det på flera begagnade bilar men skulle aldrig betala pengarna de kostar nytt.
Kruxet är att panotak räknas som kaross......dvs griiiiiiiisdurt att byta vid stenskott odyl......kollegan på jobbet grät som ett barn när hans 2 mån gamla kärra fick en duktig spricka.....
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
I de få fallen med Bmw kan man med stor sannolikhet härleda eventuell ”brand” till felaktigt handhavande av bilen, i fallet med VAG är det snarare bristfällig ingenjörskonst och en fråga om att man har begett sig ut på djupt vatten och försökt att bemästra en teknik man inte klarar av..

Har arbetat med att tillverka bilglas, framförallt panormaglas. Vi tillverkade till såväl BMW som Audi, Mercedes, VW och Fisker.
 

Edin

Panerai
Stämmer det verkligen? I t ex Passat sänks taket med 2-3 cm tror jag.

Kruxet med panoramatak/sollucka är ju att det blir lägra vid sidan mot dörren. Jag kommer personligen aldrig välja det, om jag nån gång skulle få möjligheten, med mindre än om det är en stor SUV. I alla MBs bilar måste jag sitte med huvudet lutat in åt bilen för att inte slå i "kanten" på innertaket men värst är nog Audi A3, där får jag ta mig tusan hugga av huvudet om jag ska få plats! Fick en A3 med soltak som hyrbil och det gick ta mig tusan inte, var bara att byta och tjejen i disken på Sixt i tyskland fattade inget förens hon såg mig sittandes i bilen. då garvade hon och jag fick en X5a ("lite" upgrade ska man ju ha som tidigare kollega). :D
 
D

Deleted member 5780

Guest
Kruxet med panoramatak/sollucka är ju att det blir lägra vid sidan mot dörren. Jag kommer personligen aldrig välja det, om jag nån gång skulle få möjligheten, med mindre än om det är en stor SUV. I alla MBs bilar måste jag sitte med huvudet lutat in åt bilen för att inte slå i "kanten" på innertaket men värst är nog Audi A3, där får jag ta mig tusan hugga av huvudet om jag ska få plats! Fick en A3 med soltak som hyrbil och det gick ta mig tusan inte, var bara att byta och tjejen i disken på Sixt i tyskland fattade inget förens hon såg mig sittandes i bilen. då garvade hon och jag fick en X5a ("lite" upgrade ska man ju ha som tidigare kollega). :D
Hear, hear.
Jag är 184 men har inga direkta platsproblem i Passaten med Panorama. Kan tänka mig att jag har ca 8-9 cm luft kvar men då sitter jag å andra sidan med stolen i botten och långt tillbakalutad.
 
Topp