Mr.Chang
Guld
Det finns tvätthallar där andra gör det för dig, du pröjsar bara.jag HAR ett liv !
tiden räcker inte till allt så Porschen har fått samla damm genom åren
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det finns tvätthallar där andra gör det för dig, du pröjsar bara.jag HAR ett liv !
tiden räcker inte till allt så Porschen har fått samla damm genom åren
![]()
Dags för ny tjänstebil. Någon här som kör nya Jaguar XF Sportbrake? Går att få för 8,9 belopp i sportutförande och bra utrustning.
![]()
Dags för ny tjänstebil. Någon här som kör nya Jaguar XF Sportbrake? Går att få för 8,9 belopp i sportutförande och bra utrustning.
![]()
Snygg är den men det ska ju vara tysktDags för ny tjänstebil. Någon här som kör nya Jaguar XF Sportbrake? Går att få för 8,9 belopp i sportutförande och bra utrustning.
![]()
Kul att våga sticka ut lite, köp säger jag. riktigt snygg!Dags för ny tjänstebil. Någon här som kör nya Jaguar XF Sportbrake? Går att få för 8,9 belopp i sportutförande och bra utrustning.
![]()
Nu var var det ju en tjänstebil så det krävs inte ens ett köp för att våga testa.Kul att våga sticka ut lite, köp säger jag. riktigt snygg!
Nej då är det ju gratis...Nu var var det ju en tjänstebil så det krävs inte ens ett köp för att våga testa.
Absolut, men är det nån gång man kan gå lite utanför boxen är det väl när man plockar ut tjänstebil och slipper oroa sig för värdeminskning och driftskostnader.Nej då är det ju gratis...
Men man ska ju ha bilen i 3 år, så lite måste man fundera ju.
Nej bara att leva med den i typ tre år.Nu var var det ju en tjänstebil så det krävs inte ens ett köp för att våga testa.
Hellre det än den där MondeonDen är töff men det är Paaaaassat som gäller.![]()
Hur dålig kan den vara jämfört med en Passat?Nej bara att leva med den i typ tre år.
Ingen aning. Men vad man än tycker om Passat så är det en bil med få svagheter. Inte bäst på nåt men rätt bra på allt faktiskt. Utom att sticka ut eller att impa på grannen.Hur dålig kan den vara jämfört med en Passat?
Du har en bra poäng. Jag kör en Passat Alltrack med en drös löjliga tillval som jag aldrig hade valt om jag var tvungen att bekymra mig om service eller huruvida det går att sälja en vacker dag.Absolut, men är det nån gång man kan gå lite utanför boxen är det väl när man plockar ut tjänstebil och slipper oroa sig för värdeminskning och driftskostnader.
Man behöver ju inte blåsa upp det riktigt så mycket.Ingen aning. Men vad man än tycker om Passat så är det en bil med få svagheter. Inte bäst på nåt men rätt bra på allt faktiskt. Utom att sticka ut eller att impa på grannen.
Och det är klart, att kunna slänga ur sig "joråsåattehhhh jag ska hämta ut min nya jagga på fredag, sen blire en flarra schattånöffdöpapp från vinkällaren och ett dopp i poolen" smäller ju högt på det chinosinfesterade tjänstemannakontoret. Även om jaggan ser ut som en Ford, "vinkällaren" är en garderob i ett sjuttiotalsradhus och "poolen" är en uppblåst ovanmarkblaffa från Rusta.
![]()
Absolut, men är det nån gång man kan gå lite utanför boxen är det väl när man plockar ut tjänstebil och slipper oroa sig för värdeminskning och driftskostnader.
Precis min tanke. Skulle aldrig köpt den privat men är ju inte mitt problem att sen bli av med den. Om den krånglar får dom oavsett ge mig lånebil så länge. Vi snackar 2018, hur rutten kan en bil vara? När Saab höll på att gå i konken 2009 plockade jag ut en ny 9-5:a. På Volvo kunde dom kanske få in ett paket på mina då 7,5 belopp vi hade. På Saab fick jag all utrustning utom taklucka och kunde köra på då billig etanol. Inte mitt problem med värdeminskningen för det var en tjänstebil.
Förnuftigare att ta en Passat men var är förnuftet när man köper en klocka från 70-talet med hesalitglas som inte är vattentät (Speedmaster) istället för en tålig, billigare, "förnuftigare" klocka? Och inte för att trampa folk på tårna men mer mellanmjölk än en Passat kommer man nog inte.
Har man bara 7,5 BB (eller inga alls...) är det dags att rycka tag i karriärenSuck... nu lämnar jag den här tråden
Over and out
7,5bb silvermetallic halvskinn prisvärd bra på allt osv osv
Kombi är ett måste?
Om inte så borde du kunna skohorna in en Alfa Guilia Veloce i prisramen.
Den känns ju som ett ytterligare avstamp mot Passaten.
Har man bara 7,5 BB (eller inga alls...) är det dags att rycka tag i karriären![]()
Har 9 basbelopp samt även möjlighet att växla in förmånsbilen mot en kontantersättning och köra privat. Det handlar inte alltid om att "nöja sig" utan att helt sonika göra rationella val. Jag hade kunnat köra en Porsche till jobbet, även om min arbetsgivares bilpolicy troligen hade stoppat mig vid Audi, Merca eller annan impa-på-radhusgranne-bil. Men det är så mycket roligare att lägga pengar på annat, inklusive ekonomisk frihet.Eller så kan man se det på ett annat sätt, måste man nöja sig med en Passat kanske det är dags att rycka tag i karriären?![]()
Handlar ju om vad man vill prioritera här i livet.Eller så kan man se det på ett annat sätt, måste man nöja sig med en Passat kanske det är dags att rycka tag i karriären?![]()
Fan det måste vara skönt att vara så lyckad som duHar man bara 7,5 BB (eller inga alls...) är det dags att rycka tag i karriären![]()
Har inga BB alls. Arbetar med M&A. Även om jag arbetar med förvärv så gör jag sällan "platsbesök" utan får helt enkelt nöja mig med att titta i böckerna.. Sällan kundmöten utanför huvudstaden också.Har man bara 7,5 BB (eller inga alls...) är det dags att rycka tag i karriären![]()
Kanske rent av en fin klocka?Med det sagt blir det nog en Passat GTE nästa gång. Ännu mer pengar till annat än att frakta rumpan a-b.
Är Carlf klockintresserad?!Kanske rent av en fin klocka?
Låt se!Är Carlf klockintresserad?!