När du ändå frågar så får man väl svara efter några GTs.
Jag jobbar som resande säljare och gör ca 15 besök i veckan (ca 3-4 dagar). Säljer märkning och skyltar till el, vent och VS. Min kära mor och far har kört passat senaste 10 åren och jag har tröttnat på VW över lag. Sitter halvtaskigt och bara krånglar (spelar ingen

med tjänstebil kanske)
Då sambon pluggar och jag är i mina yngre år har jag inget behov av kombi (trött på att köra skit, jobbade som snickare sedan ett halvår tillbaka). Valet stod emellan C-klass och 3-serie. Blev tillslut en BMW 320d då det var vart jag fick mest för pengen. M-sport, skinn, adaptiv farthållare, stora nav, bättre ljud, och inte minst rattvärme.
Sjukt nöjd idag med mitt val och är glad att jag inte valde passat. Kanske hade fått mer utrustning till billigare peng men hade troligtvis inte fått den körupplevelsen som jag har idag. Absolut inget monster, men bättre väghållning och roligare bil i mitt tycke
På fråga nummer tre så svarar jag att jag är glad att jag inte förknippas med dem tröttna passat ägarna som kommer ut från Ica och ska hem och laga mat, byta blöja eller städa för att återgå nästa morgon till ett jobb i en bil dem valde för att få in hela familjen + barnvagn.
Men min tid kommer säkert då jag mer än gärna väljer en passat mig och knör in 100 blöjor i bagaget.