• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Allt tjöt om praktiska bilar hit och dit
Köp det som funkar för dig/din-er situation.

För min del funkar detta utmärkt. Till och från jobbet/förskola/skola. Efter en hård dag på jobbet så ler hela min kropp när jag startar bilen

Hade jag haft råd så hade det varit en 911 istället(si sådär 14-15k till månaden...)

Familjevagnen till Ikea :)
IMG_20180821_194510_628.jpg

Går t om att köra den som en diesel :D
20180830_102054.jpg
Nu får du allt damma av mätarhuset:)

Hahaha :D, den är ju trots allt en daily och jag kör så mycket jag kan med rutorna nere :)

Imorgon skall den dammsugas
Dammsug bara mattor och säten!
Ta blomspruta med Ajax & vatten, tryckluft och en microtrasa, spraya och blås samtidigt. Börja på passagerarsidan och jobba runt bilen, ingen tryckluft mot huvudinstrumenten, kan komma in damm bakom glaset!

Lycka till!

Dammsug bara mattor och säten!
Ta blomspruta med Ajax & vatten, tryckluft och en microtrasa, spraya och blås samtidigt. Börja på passagerarsidan och jobba runt bilen, ingen tryckluft mot huvudinstrumenten, kan komma in damm bakom glaset!

Lycka till!
Håller på rekond etc i mitt "andra" liv = när jag tid. Att dammsuga var ett samlingsuttryck bara.
Är även dags att rengöra lädret med.

Den är effektiv, tyst, bra och relativt snål. Men den kittlar inte mig alls på samma sätt.

Bränsleförbrukning brukar inte jag reflektera över på motorer under 12 liter, över det är jag skitnoga ;) Inte kört den jättemycket, men vill minnas turbofyran som rätt rolig ändå. Men så har jag en thing för fyror, önskar helt klart att BMW byggde typ en 130/230is med en varvvillig, lagomt lågvarvsklen version av fyran i kombination med M-sportchassi, stolar och i övrigt rätt påver utrustning. Hade varit en bil i min smak.

Kan sakna min första bil, E30 318iS.

Körde för övrigt hyr-Mustang med vad jag gissar var någon slags fyra under huven härom veckan. Det var ett skräckexempel på fyra, uff! Den var väl iofs ett skräckexempel på automatlåda och styrning också.

Vet inte om frågan passar i denna tråd men provar. :) Ska plugga i tre år, kommer jobba lite extra på sidan om, men kommer sälja bilen vi har idag men är ändå i behov av bil som då kommer användas så lite som möjligt, så frågan lyder. Vilket är det bästa köpet av begagnad bil man kan göra i prisklass runt 50-60k? Billig i drift och försäkring samt billig att laga vid eventuella fel. Inget direkt behov av stor bil men vill inte ha för liten heller. Funderat på privatleasing i tre år men lägga typ 90k under tre år och sedan inte ha något alls känns fel. Kollat på allt möjligt men vet inte vad som är vettigt. Saab 9-3, Golf? Var nära slå till på en Mazda RX-8 men kanske inte vidare familjevänlig och billig i drift. :D

Vet inte om frågan passar i denna tråd men provar. :) Ska plugga i tre år, kommer jobba lite extra på sidan om, men kommer sälja bilen vi har idag men är ändå i behov av bil som då kommer användas så lite som möjligt, så frågan lyder. Vilket är det bästa köpet av begagnad bil man kan göra i prisklass runt 50-60k? Billig i drift och försäkring samt billig att laga vid eventuella fel. Inget direkt behov av stor bil men vill inte ha för liten heller. Funderat på privatleasing i tre år men lägga typ 90k under tre år och sedan inte ha något alls känns fel. Kollat på allt möjligt men vet inte vad som är vettigt. Saab 9-3, Golf? Var nära slå till på en Mazda RX-8 men kanske inte vidare familjevänlig och billig i drift. :D
Köp en lätt begagnad Polo 1.2tsi. Lite pensionärsvibb men oerhört kompetent och driftsekonomisk.
https://www.blocket.se/vi/81012015.htm
Krydda med R-Line för bättre streetcred men då spricker budgeten: https://www.blocket.se/vi/81016891.htm

TIPS! Ska lägga på den här på framrutan straxt. Kört med den i några år och den är grym. Håller lätt 2500mil. Ha gärna lite isopropanol och trasa av gammalt lakan hemma så är det dessutom en barnlek att lägga på.
DSC_0884.JPG

Körde lite lera på bakrutan innan applicering då den var sträv (slarvade med vården i våras). Den var mycket riktigt skitig. Övriga rutor rengjordes med glaspolish och isopropanol. Snart dags att ta bort medlet med isopropanol.
DSC_0885.JPG
_20180901_112529.JPG
DSC_0888.JPG

Jag kör Meguiars Quick Detailer på mina bilar och rutor.
Jag har alltid tyckt att sådana saker bara varit mumbo-jumbo.
En bil skall waxas! En bil skall torkas med sämskinn!
Inte längre...

Polerade farsans "nya" Mustang i helgen och körde på Cquartz som jag har på alla mina bilar,men denna gång testade jag ha det även på svarta plasten.
Utan några förberedelser alls förutom tvätt så blev plastlisterna som har blivit vita av 30 års avfettning kolsvarta. Hur fan är sådant möjligt? Av bara lackförsegling!
Att ta hand om en bil har aldrig varit enklare....

Jag kör Meguiars Quick Detailer på mina bilar och rutor.
Jag har alltid tyckt att sådana saker bara varit mumbo-jumbo.
En bil skall waxas! En bil skall torkas med sämskinn!
Inte längre...

Polerade farsans "nya" Mustang i helgen och körde på Cquartz som jag har på alla mina bilar,men denna gång testade jag ha det även på svarta plasten.
Utan några förberedelser alls förutom tvätt så blev plastlisterna som har blivit vita av 30 års avfettning kolsvarta. Hur fan är sådant möjligt? Av bara lackförsegling!
Att ta hand om en bil har aldrig varit enklare....
Cquartz uk? Körde den på min förra bil. På lack och fälgar. Var grymt nöjd.

Tillbaka
Topp