• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Träff

Rolex
Friends Of KS
Vafan det är väl en relevant anledning till att åka för fort! Det kan de väl inte ge böter för....
20180901_145753.jpg
 

Tapiren

Cartier
Vet inte om frågan passar i denna tråd men provar. :) Ska plugga i tre år, kommer jobba lite extra på sidan om, men kommer sälja bilen vi har idag men är ändå i behov av bil som då kommer användas så lite som möjligt, så frågan lyder. Vilket är det bästa köpet av begagnad bil man kan göra i prisklass runt 50-60k? Billig i drift och försäkring samt billig att laga vid eventuella fel. Inget direkt behov av stor bil men vill inte ha för liten heller. Funderat på privatleasing i tre år men lägga typ 90k under tre år och sedan inte ha något alls känns fel. Kollat på allt möjligt men vet inte vad som är vettigt. Saab 9-3, Golf? Var nära slå till på en Mazda RX-8 men kanske inte vidare familjevänlig och billig i drift. :D

Toyota? Auris är en helt ok bil om man bara vill ha något praktiskt och pålitligt. Vi hade en för några år sedan och den var väldigt pålitlig och bra.

Toyota känns generellt som de bästa valet om man är intresserad av driftsekonomi.
 

Pictor

Audemars
Tackar..det är Jaeger i strument i den...men ingen klocka :woot:..
Här kommer gårdagens fynd, även den är ett ludufynd, men i en annan lada..
Citroen B11..
20180901_171726.jpg
20180901_171729.jpg
Kul avbräck bland ”kamma mattfransar, och tjänstebilsfrossa”. BB 11, enormt innovativ bil på sin tid. Vilket fint ex du har hittat !! Man blir franskofil på en gång! Har mkt. litteratur i ämnet, och tidsandan bla. omkring bilar av den här kalibern ..... Önskar dig all lycka med projektet !!!
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Härligt! Gillar verkligen den där bilen. Att det är en 5:a istället för en 4:a gör den så mycket bättre i mina ögon.

Är du nöjd med den?
Håller med,Det är motorn som gör bilen!

Hade det varit 4:a i den så kunde man lika gärna köpt en S3 och trimmat den..

För att vara bmw-frälst och går till min första Audi efter 4 BMW så är jag väldigt nöjd!
motsvarade helt klart förväntningarna!

Min gamla M235i känns ganska slö mot denna!
Stod och sneglade mot en M2 (var och provkörde en) innan jag köpte denna men tyckte det var alldeles för lite som skiljde mellan M235i och M2 för att M2an skulle vara värd 150-200k mer..

Rs3an har något mer turbolagg och inte det bottenvridet som bmw 6an men i det stora hela är den mycket snabbare, och dessutom bättre daily-driver med bakdörrar och quattro :)

Edit: Ett litet tillägg ;)
 

AMG63

Cartier
Kul avbräck bland ”kamma mattfransar, och tjänstebilsfrossa”. BB 11, enormt innovativ bil på sin tid. Vilket fint ex du har hittat !! Man blir franskofil på en gång! Har mkt. litteratur i ämnet, och tidsandan bla. omkring bilar av den här kalibern ..... Önskar dig all lycka med projektet !!!
Tackar...det är fina linjer på b11 modellen, en slurk olja o nytt batteri behöver den, efter 25år i dvala.
 

Ninen79

Audemars
18 tums, lågprofildäck och kvinnor...resultatet från gårdagen.
Ny fälg för 6,5 k eller renovera för 3 k hos proffset (My car Täby).
Hur blir resultatet vid en renovering?
Vad hade ni valt?:) Övriga fälgarna är som nya.
72E01133-BB1E-4170-BE92-32E99C7C7399.jpeg
 

-SC-

Omega
Pledge Member
18 tums, lågprofildäck och kvinnor...resultatet från gårdagen.
Ny fälg för 6,5 k eller renovera för 3 k hos proffset (My car Täby).
Hur blir resultatet vid en renovering?
Vad hade ni valt?:) Övriga fälgarna är som nya.

Ouch!
Jag tycker du ska maila och be om lite före/efter-bilder på renoverade fälgar innan du bestämmer dig:)
 
Topp