Norrlänningen
Guld
Bara jag som diggar SUVar för att dom är stora och vräkiga? Kan inte för mitt liv förstå varför det skulle vara en mindre legitim anledning än någon annan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad gemene kvinna har för spekulationer rörande mina genitaliers storlek bryr jag mig föga om. Att du lyfter detta som ett argument säger mera om dig än om mig.Först och främst - tack för att du bekräftar min bil av varför man vill "sitta högt". I ditt fall ett rationellt men för många är det nog inte ryggen som är problemet.
Min morbror har lite samma kravspecifikation som du, minus behov av prestanda. Han blev pensionär nyss och bytte i samband med det bort sin tjänste-XC60 mot en... trumvirvel...
Seat Altea!
Saxat från Vi bilägare:
"Genom att anlita en toppdesigner och bygga på höjden har Seat skapat en bil med snitsigt yttre och voluminöst inre."
Grymt ju.
Tänk vad kosing du kan spara på att skippa Porschen och våga köra spanskt. Som en bonus kommer alla damer utgå från att du är hängd som en elefant.
Körde nästan 1000 mil med den mellan juni-september. Hade sjukt kul med den under den tiden, var nere i Polen och körde bana och brände runt i Europa med vänner. Men när jag började jobba efter sommaren insåg jag att det inte skulle funka att köra runt i stan och jobba med den på det sättet jag gör.
Fast @Chattras skrev ju:Först och främst - tack för att du bekräftar min bil av varför man vill "sitta högt". I ditt fall ett rationellt men för många är det nog inte ryggen som är problemet.
Min morbror har lite samma kravspecifikation som du, minus behov av prestanda. Han blev pensionär nyss och bytte i samband med det bort sin tjänste-XC60 mot en... trumvirvel...
Seat Altea!
Saxat från Vi bilägare:
"Genom att anlita en toppdesigner och bygga på höjden har Seat skapat en bil med snitsigt yttre och voluminöst inre."
Grymt ju.
Tänk vad kosing du kan spara på att skippa Porschen och våga köra spanskt. Som en bonus kommer alla damer utgå från att du är hängd som en elefant.
Jag gillar "riktiga SUV'ar" för att dom är kapabla och praktiska. och då menar jag inte metrosexuella, plastklädda kombis med flanellskjortekomplex och 18mm ökad markfrigång...Bara jag som diggar SUVar för att dom är stora och vräkiga? Kan inte för mitt liv förstå varför det skulle vara en mindre legitim anledning än någon annan?
Jaha. Jag som var dödsseriös med min Seat-anekdot.Fast @Chattras skrev ju:
”Jag vill fortfarande ha lite prestanda och därför sneglar jag på Porsche”
Då är ju knappast Seat något alternativ...
Nu blev bilen såld. Lite sorg i hjärtat, men det kommer fler. Jag funderar på att göra som @MaziK (fast en Challenger såklart, ingen liten ponny) och ha en modern muskelbil som familjebil.
Får jag in kärring och barn i en ny Challenger tro?
![]()
Man ska inte underskatta hur bra skrammel kan söva barnVarför kan inte familjen åka i Challengern för då?
Min fru lever i en illusion att vi ska kunna åka i min kompressor matade T-bird (extremt högljudd) i sommar med en bebis som hon ska trycka ut i vår.
Jag vågar inte spräcka hennes dröm men jag tror inte en bebis riktigt uppskattar rakskurna drev...
Men för att iallafall göra min del av det hela så hämtade jag ett par Volvo S80 stolar som ska in i bilen och ersätta ap-stolarna (racestolar) så den blir lite mer "civiliserad"
Samt så håller jag på att sänka huv scoopet från 5" till ca 2.5"![]()
Tvåpunktsbälte, ingen AC, jag kör den inte i regn. Det är ju ingen praktiskt bil direkt. Vi hade ett par vändor i somras, men jag skäms nästan att säga det, eftersom att bilbarnstolen inte ska monteras med tvåpunktsbälte.Varför kan inte familjen åka i Challengern för då?
Min fru lever i en illusion att vi ska kunna åka i min kompressor matade T-bird (extremt högljudd) i sommar med en bebis som hon ska trycka ut i vår.
Jag vågar inte spräcka hennes dröm men jag tror inte en bebis riktigt uppskattar rakskurna drev...
Men för att iallafall göra min del av det hela så hämtade jag ett par Volvo S80 stolar som ska in i bilen och ersätta ap-stolarna (racestolar) så den blir lite mer "civiliserad"
Samt så håller jag på att sänka huv scoopet från 5" till ca 2.5"![]()
Man ska inte underskatta hur bra skrammel kan söva barn![]()
Släpper du in avgaser i kupén? Vad skulle framkalla huvudvärk?Ja hon kan mycket väl ha rätt!
Både jag och polaren är skeptiska...
Samt så är hon den som förut inte ville åka den eftersom hon fick så ont i huvudet. Dock i år så har vi åkt den väldigt mycket utan att hon fått huvudvärk.
Tvåpunktsbälte, ingen AC, jag kör den inte i regn. Det är ju ingen praktiskt bil direkt. Vi hade ett par vändor i somras, men jag skäms nästan att säga det, eftersom att bilbarnstolen inte ska monteras med tvåpunktsbälte.
Men en ny Challenger däremot! Ett sjuhelvetes ljud, bra trökk i motorn. Bara barnstolen går in.
Släpper du in avgaser i kupén? Vad skulle framkalla huvudvärk?
Att få in avgaser är värre än lite bröl! Otäta grenrör?Nja det är kompressorn. Det är en Procharged så det låter riktigt mycket både utanför och inne i bilen. På det en öppen dumpventil (konstant öppen förutom vid fullgas), bullrigt avgassystem, ingen isolering alls i bilen (skiten vägde ju fan 50kg!) osv
Den är dock tät från avgaser in i kupén! Det är inte Vipern...
Att få in avgaser är värre än lite bröl! Otäta grenrör?
Nu blev bilen såld. Lite sorg i hjärtat, men det kommer fler. Jag funderar på att göra som @MaziK (fast en Challenger såklart, ingen liten ponny) och ha en modern muskelbil som familjebil.
Får jag in kärring och barn i en ny Challenger tro?
![]()
I Tbirden är det ok.
På Vipern tror jag det är ett jävla baksug. Eftersom det kommer bara in med rutorna nere. Inte när dom är uppe.
I den nya Challengern får du väl plats med hela förskolan?
Klart du skall köra på det, men jag röstar för att du skall skippa mopar-ligan och join stang-family![]()
Som Ford älskar så säger jag tvärt om. Mustangen är en bättre bil på alla plan.
Men den är ju så himla vanlig!![]()
Var en ny Mustang på taket här i stan för någon vecka sedan. Jag och kollegan började direkt trakassera den enda mustang ägaren på jobbetInte under vintertid
"Mustang, snart i ett räcke nära dig...."
Var en ny Mustang på taket här i stan för någon vecka sedan. Jag och kollegan började direkt trakassera den enda mustang ägaren på jobbet
![]()
Jag har inte kört varken Challenger eller Mustang. Nya alltså. Vad är det som skiljer?Som Ford älskar så säger jag tvärt om. Mustangen är en bättre bil på alla plan.
Men den är ju så himla vanlig!![]()
Jag har inte kört varken Challenger eller Mustang. Nya alltså. Vad är det som skiljer?
Finns ju den lite mindre brutala Hellcaten, tror inte den har sämre komfort än en Mustang.Det betor väl på.
Allt skiljer
Går man på en Challenger Demon så är väl komfort icke prio.
Skulle dock vara kul att ha en. Men som bruksbil... nja, tror inte det
Fast du sa att Mustang är bättre i princip på alla punkter. Känns som att det kanske vore värt att utveckla det för att få lite förtroende för ditt påstående.Det betor väl på.
Allt skiljer
Går man på en Challenger Demon så är väl komfort icke prio.
Skulle dock vara kul att ha en. Men som bruksbil... nja, tror inte det
Nu jämförde jag inte direkt Demon, mot Mustang. Med Demon mot vad som helst.Finns ju den lite mindre brutala Hellcaten, tror inte den har sämre komfort än en Mustang.