hollow123
Silver
En Volvo V60 D5
En BMW Z4 2,5i
En Mercedez Benz GLA250 4matic
Bilder
![Check mark button :white_check_mark: ✅](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/2705.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En Volvo V60 D5
En BMW Z4 2,5i
En Mercedez Benz GLA250 4matic
Tesla är riktigt najsGrannen har en vit Model S och man slänger alltid en blick på den när man går förbi
Synd att dom bara ska vara så dyra. I Norge är det billigare har jag förstått och där ligger en Model S i samma prisnivå som en bmw 520d tror jag.
Två av tre bilar står tyvärr u Bryssel, men fixar bilder när jag är där
Rastade pärlan en stund idag
![]()
Tar du ut den som en förmånsbil hamnar du nog i samma prisklass som en BMW 520 i månadskostnad, tack vara det låga förmånsvärdet och miljöbilslättnaderna. Totalkostnad runt 7-8 tusen netto per månad fick jag det till efter efter en snabb överslagsräkning.
Vårt besök slutade med att en kollega beställde bilen och vi två som var med går och suger på karamellen och funderar på saken.
Min plus-minuslista ser ut så här:
+ Ingen servicekostnad
+ Ingen drivmedelskostnad
+ Skattelättnaderna
+ En av de skönaste bilarna jag har kört
- Hög initialkostnad
- Man måste planera sin förbrukning
- Kort räckvidd och meckigt att ladda om man inte har Supercharger (trefas el)
- Stor och bred bil, vilket kommer göra att min dam får det ännu svårare att parkera i garaget![]()
Söta ;-)Skoda yeti gvs![]()
Tar du ut den som en förmånsbil hamnar du nog i samma prisklass som en BMW 520 i månadskostnad, tack vara det låga förmånsvärdet och miljöbilslättnaderna. Totalkostnad runt 7-8 tusen netto per månad fick jag det till efter efter en snabb överslagsräkning.
Vårt besök slutade med att en kollega beställde bilen och vi två som var med går och suger på karamellen och funderar på saken.
Min plus-minuslista ser ut så här:
+ Ingen servicekostnad
+ Ingen drivmedelskostnad
+ Skattelättnaderna
+ En av de skönaste bilarna jag har kört
- Hög initialkostnad
- Man måste planera sin förbrukning
- Kort räckvidd och meckigt att ladda om man inte har Supercharger (trefas el)
- Stor och bred bil, vilket kommer göra att min dam får det ännu svårare att parkera i garaget![]()
Som partner är det inga problem...Förmånsvärdet är ju en sak, men du måste ju i princip vara egenföretagare/partner el dyl för att kunna välja en som tjänstebil ändå. Värdeminskningen/leasingkostnaden är brutal.
Som partner är det inga problem...![]()
Jag förstod den referensen!
Nej men jag vill ha en Tesla!Du är partner och har en Tesla eller?![]()
Ny firma, nya möjligheter.. Dags för ny bil alltså. Kör 5000mil per år och har privatpersoner som kundgrupp, det får alltså inte vara en bil som sticker i ögonen på folk. Kombi, 4WD & Automat är ett måste. Vill helst inte kliva över 400k. Möjligen skulle en pickup kunna funka men inget V8 monster tyvärr.
* 320d x-drive
* 520d x-drive
* XC60 D3/D4 AWD
* Passat 2,0TDI 4m
* Audi A4/A6 Quattro
* Skoda Superb
Det är väl dessa ovan som jag initialt har kikat närmare på. Hatade den tidigare Passaten bullernivån, har inte kört nya.
BMW sticker kanske i ögonen men istället går det att försvara då totalkostnaden blir billigare än t.ex. XC60, V70 m.fl...
XC60 bara för att den är lite högre och har en go komfort.
BMW är väl egentligen min favorit sett till upplevd kvalité och körglädje samt att jag rankar dess 4wd till den bästa med möjligen Audis quattro.
Audi går möjligen att komma undan med också då det rullar en hel del av dem på våra breddgrader
Uppstickare, nya Superb, var imponerad över den nuvarande modellen och jag har svårt att tro att den nya skulle vara sämre. Det föll på stolarna förra gången.. Storleksmässigt är Superben oslagbar och därför har den ett visst övertag då jag behöver utrymme
Så vad fan köper man?
Jag slänger in alternativet BMW 320 GT.Ny firma, nya möjligheter.. Dags för ny bil alltså. Kör 5000mil per år och har privatpersoner som kundgrupp, det får alltså inte vara en bil som sticker i ögonen på folk. Kombi, 4WD & Automat är ett måste. Vill helst inte kliva över 400k. Möjligen skulle en pickup kunna funka men inget V8 monster tyvärr.
* 320d x-drive
* 520d x-drive
* XC60 D3/D4 AWD
* Passat 2,0TDI 4m
* Audi A4/A6 Quattro
* Skoda Superb
Det är väl dessa ovan som jag initialt har kikat närmare på. Hatade den tidigare Passaten bullernivån, har inte kört nya.
BMW sticker kanske i ögonen men istället går det att försvara då totalkostnaden blir billigare än t.ex. XC60, V70 m.fl...
BMW är väl egentligen min favorit sett till upplevd kvalité och körglädje samt att jag rankar dess 4wd till den bästa med möjligen Audis quattro.
Audi går möjligen att komma undan med också då det rullar en hel del av dem på våra breddgrader
Uppstickare, nya Superb, var imponerad över den nuvarande modellen och jag har svårt att tro att den nya skulle vara sämre. Det föll på stolarna förra gången.. Storleksmässigt är Superben oslagbar och därför har den ett visst övertag då jag behöver utrymme
Så vad fan köper man?
Jag slänger in alternativet BMW 320 GT.
Grym bil, snygg, bränslesnål och väl tilltaget lastutrymme.
Mazda 6 Wagon då?Jag glömde lägga till att jag har hund. GT blir lite för slutande baktill för att det ska funka bra, tyvärr.
Jag glömde lägga till att jag har hund. GT blir lite för slutande baktill för att det ska funka bra, tyvärr.
Ny firma, nya möjligheter.. Dags för ny bil alltså. Kör 5000mil per år och har privatpersoner som kundgrupp, det får alltså inte vara en bil som sticker i ögonen på folk. Kombi, 4WD & Automat är ett måste. Vill helst inte kliva över 400k. Möjligen skulle en pickup kunna funka men inget V8 monster tyvärr.
* 320d x-drive
* 520d x-drive
* XC60 D3/D4 AWD
* Passat 2,0TDI 4m
* Audi A4/A6 Quattro
* Skoda Superb
Så vad fan köper man?