Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du vet att ljudet till den motorn är fejkat va? Låter fortfarande helt fantastiskt, men fejk är ju alltid fejk. :/
Slog du till på en beamer alltså?
Sitter högtalare både in och utvändigt som fejkar V8-ljud. Förstår att Audi gör så, för är det en sak deras motorer inte klarar så är det att låta bra. Där ligger Mercedes långt före. Polarens RS6a med V10:an i låter som en dammsugare...
20k landar naven på.
Jo jag har kört den under lång tid tidigare men då jag sitter i telefon 4-5h om dagen i bil vill jag undvika att behöva nyttja den som nav också.
Jag var till handlaren idag och hamnade på 415k med nav, drag m.m.
Är du nöjd med kärran annars? Vad betalar du i förmån varje månad?
Jag är riktigt nöjd faktiskt. Jag sitter väldigt bra i stolarna och bilen är en fröjd att köra. Förmånen ligger på 3200kr.
415 var ju inte allra värst.
Nej inte utvändigt, bara invändigt.
Vi ska se är nu..
520D x-drive
Komfortpaket
Dragpaket
Sportstolar Skinn
Nav
Vinterdäck
Digital instrumentpanel
osv osv osv
421,000kr
Han tyckte dieselvärmaren var kass och att de skulle montera en i efterhand här uppe.. så det blir plus 20k till.. får se hur jag gör med den om det blir affär.
Sitter inbyggt i avgassystemet, sök på "sound actuator" .
Jag tycker att dieselvärmaren fungerar utmärkt. Vad ansåg han var dåligt med den?
Han menade att den värmer kupén mer än själva motorn och det är också därför den heter kupévärmare hos BMW och inte dieselvärmare.. Med denna lösning BMW har menar han att man egentligen skulle behöva komplettera med en motorvärmare också.
Ny firma, nya möjligheter.. Dags för ny bil alltså. Kör 5000mil per år och har privatpersoner som kundgrupp, det får alltså inte vara en bil som sticker i ögonen på folk. Kombi, 4WD & Automat är ett måste. Vill helst inte kliva över 400k. Möjligen skulle en pickup kunna funka men inget V8 monster tyvärr.
* 320d x-drive
* 520d x-drive
* XC60 D3/D4 AWD
* Passat 2,0TDI 4m
* Audi A4/A6 Quattro
* Skoda Superb
Det är väl dessa ovan som jag initialt har kikat närmare på. Hatade den tidigare Passaten bullernivån, har inte kört nya.
BMW sticker kanske i ögonen men istället går det att försvara då totalkostnaden blir billigare än t.ex. XC60, V70 m.fl...
XC60 bara för att den är lite högre och har en go komfort.
BMW är väl egentligen min favorit sett till upplevd kvalité och körglädje samt att jag rankar dess 4wd till den bästa med möjligen Audis quattro.
Audi går möjligen att komma undan med också då det rullar en hel del av dem på våra breddgrader
Uppstickare, nya Superb, var imponerad över den nuvarande modellen och jag har svårt att tro att den nya skulle vara sämre. Det föll på stolarna förra gången.. Storleksmässigt är Superben oslagbar och därför har den ett visst övertag då jag behöver utrymme
Så vad fan köper man?
Han menade att den värmer kupén mer än själva motorn och det är också därför den heter kupévärmare hos BMW och inte dieselvärmare.. Med denna lösning BMW har menar han att man egentligen skulle behöva komplettera med en motorvärmare också.
Googlar och finner:Sitter inbyggt i avgassystemet, sök på "sound actuator" .
Googlar och finner:
BMW M5 generates fake engine noise using stereo
http://www.cnet.com/news/bmw-m5-generates-fake-engine-noise-using-stereo/
Gäller det även audi rs bilarna? Samtliga? Länk?
Förra generationc6, v10 var inte mkt till vrål. C7's ljudkuliss är jag mkt nöjd med. Men visst min väns c63 med borttagen 80%spärr och bytt, lite annat med 600hk, den var riktigt fint ljud i. Killen har ägt måånga bilar med effekt, men han sa -aldrig mer amg..
Donkii: hint:
Kommer det något som ser ut som jon olssons bil, då får jabla KROSSA DEN!![]()
Har inte bygget pågått under lång tid och faceliften lanserades under tiden?Men visst var det lite konstigt de sätter Jon i en pre-facelift?
Tycker det är märkligt ändå att man inte avvaktade och byggde på den nyaHar inte bygget pågått under lång tid och faceliften lanserades under tiden?
Håller med, men är det helt sponsrat av audi? Eller är det något som har utvecklats genom tiden?Tycker det är märkligt ändå att man inte avvaktade och byggde på den nya
Håller med, men är det helt sponsrat av audi? Eller är det något som har utvecklats genom tiden?