Ny firma, nya möjligheter.. Dags för ny bil alltså. Kör 5000mil per år och har privatpersoner som kundgrupp, det får alltså inte vara en bil som sticker i ögonen på folk. Kombi, 4WD & Automat är ett måste. Vill helst inte kliva över 400k. Möjligen skulle en pickup kunna funka men inget
V8 monster tyvärr.
* 320d x-drive
* 520d x-drive
* XC60 D3/D4 AWD
* Passat 2,0TDI 4m
* Audi A4/A6 Quattro
* Skoda Superb
Det är väl dessa ovan som jag initialt har kikat närmare på. Hatade den tidigare Passaten bullernivån, har inte kört nya.
BMW sticker kanske i ögonen men istället går det att försvara då totalkostnaden blir billigare än t.ex. XC60, V70 m.fl...
XC60 bara för att den är lite högre och har en go komfort.
BMW är väl egentligen min favorit sett till upplevd kvalité och körglädje samt att jag rankar dess 4wd till den bästa med möjligen Audis quattro.
Audi går möjligen att komma undan med också då det rullar en hel del av dem på våra
breddgrader
Uppstickare, nya Superb, var imponerad över den nuvarande modellen och jag har svårt att tro att den nya skulle vara sämre. Det föll på stolarna förra gången.. Storleksmässigt är Superben oslagbar och därför har den ett visst övertag då jag behöver utrymme
Så vad fan köper man?