• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Helt rätt val av bil Chat.
Min bil är på service just nu, men kommer sälja den hos Hedin Performance-center.
Har själv skarpt övervägt en GTS, hört att den t.o.m slår turbon på fingrarna när det kommer till körglädje m.m?
Jag klarar inte att gå "billös" ändå till våren. :D

Macan är en riktigt bra vinterbil.
Körglädjen har jag ingen aning om, men man får pengar över till en fet klocka med prisskillnaden.
Jag har ingen fet klocka, får jag tillägga.

Drar nog runt 1.5 liter milen, V6a på 360hk!

Nja, själv kör jag turbon. Vet inte om den drar mer eller mindre, men troligen mer.
Lugn körning på landsväg så klarar jag mig under litern, men det är sällan jag har tålamod till sådant.
Hamnar som oftast på 1,2 på landsväg.

För att svara på den du citerade (orkar inte leta) så är försäkringen för min del under 10k/år och 3.6l motor...som är bland de minsta jag haft i min ägo.....(nåja, har haft riktiga svenssonbilar genom tiderna också)

Nja, själv kör jag turbon. Vet inte om den drar mer eller mindre, men troligen mer.
Lugn körning på landsväg så klarar jag mig under litern, men det är sällan jag har tålamod till sådant.
Hamnar som oftast på 1,2 på landsväg.

För att svara på den du citerade (orkar inte leta) så är försäkringen för min del under 10k/år och 3.6l motor...som är bland de minsta jag haft i min ägo.....(nåja, har haft riktiga svenssonbilar genom tiderna också)

Kör själv en 991.2-GTS från 2017, min snittade 1,1 för ett par helger sedan på landsväg i ca 22 mil. ingen lugn körning och samtidigt ingen extremkörning heller.
Får man fråga vilket bolag du har din Turbo försäkrad hos? Jag betalar strax under 3k per månad för min hos If/Porsche. o_O

Kör själv en 991.2-GTS från 2017, min snittade 1,1 för ett par helger sedan på landsväg i ca 22 mil. ingen lugn körning och samtidigt ingen extremkörning heller.
Får man fråga vilket bolag du har din Turbo försäkrad hos? Jag betalar strax under 3k per månad för min hos If/Porsche. o_O

Jag är en ansvarsfull norrlänning (det riktiga norrland) och har Trygg-Hansa. 1000 mil per år

Hahahaha:D Och är 77år, då går premien ner märker jag! ;)

Nja, 77:an är en konstant. Åldern rör på sig.
Tror nog att försäkringen ligger högre på en 911 än en Macan. Men jag skulle ju kunna kolla upp det åt dig. Ge en länk på blocket eller PMa reg numret så får du exaktare svar.

Edit: tog en cab

01E30C73-9FBF-4B60-97D6-4BA162ACA54E.png

5DEF5042-DBA2-4D38-A379-B790BC4EBCFF.png

Senast ändrad:
32K per år.....antingen har du fått lappen igår.....eller så är du en trafikbuse per statistik alt irl........

Har haft lappen sedan 1998, tog hojkort 2006. Förlorat körkortet en gång 1 månad, 3 fortkörningsböter på 20 år. Känns ändå rätt standard för en i min ålder.

Jag kollade runt bland flera bolag, det diffade 300-400:- per månad på olika bolag. Men valde If/Porsche.

Då 991:an inte har vagnskada så pratar jag helförsäkring. Inte halv.

Bor centralt i Sthlm.

De får väl inte ens sätta premie per individ?
Är rätt säker på att återfallssyndare betalar mer........nåt annat vore tokigt. Kanske inte på individnivå.......men personen hamnar nog i statistikgruppen ”syndare”.....detta helt frikopplat från den aktuelle medlemmens status..

Är rätt säker på att återfallssyndare betalar mer........nåt annat vore tokigt. Kanske inte på individnivå.......men personen hamnar nog i statistikgruppen ”syndare”.....detta helt frikopplat från den aktuelle medlemmens status..
Man får väl inte ens skilja på män och kvinnor...

Har haft lappen sedan 1998, tog hojkort 2006. Förlorat körkortet en gång 1 månad, 3 fortkörningsböter på 20 år. Känns ändå rätt standard för en i min ålder.

Jag kollade runt bland flera bolag, det diffade 300-400:- per månad på olika bolag. Men valde If/Porsche.

Då 991:an inte har vagnskada så pratar jag helförsäkring. Inte halv.

Bor centralt i Sthlm.
Jag skämtade lite.......hoppas det framgick.......ohemult dyrt tycker jag. Klart......mkt HK och stöldbegärlig i STHLM.......kostar huggorm. Tror min S4 låg på runt 14-15k per år........efter 2 år tyckte jag det blev ett för dyrt nöje. Att man bara kom 36 mil på full tank bidrog också en del. Med min nuvarande tröttdiesel kommer jag i alla fall 100 mil.....

Ni bor på fel ställe. BMW 420iA Gran Coupé -17. Villa med eget låst garage, 60+ och har aldrig utnyttjat försäkringen, LF halvförsäkring 1.000 mil och helkundsrabatt = 2.577:-/helår minus ca 15% återbäring året efter. :cigar:
BMW 420i GC 2018-09-21.jpeg

Senast ändrad:
Allt utom kön får användas och används. Premien påverkas av en massa saker. De får dock inte spara något mer än 18 månader efter du avslutat ditt kundförhållande. Efter det är du ”ny” igen.
Så de får använda nationalitet, partitillhörighet osv om de skulle vilja? Vet du var man kan läsa mer om detta? Är ett intressant ämne när saker som dessa regleras.

Jag skämtade lite.......hoppas det framgick.......ohemult dyrt tycker jag. Klart......mkt HK och stöldbegärlig i STHLM.......kostar huggorm. Tror min S4 låg på runt 14-15k per år........efter 2 år tyckte jag det blev ett för dyrt nöje. Att man bara kom 36 mil på full tank bidrog också en del. Med min nuvarande tröttdiesel kommer jag i alla fall 100 mil.....

36 mil eller 100 mil.
Jag kommer så väl ihåg mina polare som körde snåldieslel när jag körde 7,4l bensin.
Dom höll alltid på att tjata hur jävla länge man kunde köra för en hundring.

Mitt svar var ”jag har hellre roligt i en kvart än tråkigt i 3 dagar”

Tillbaka
Topp