• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Kan posta här nu en golf 2018 inget jämfört med era vrålåk men det får duga
15394297418063171095280000395890.jpg

Jag är 2 år äldre än du.....om 2 år tänker du annorlunda :)

Nja, varför ändra på ett vinnande koncept.
Det utgör ingen större ekonomisk skillnad på ett år ändå. Man kan alltid peka på procentuell skillnad, men i kr så spelar det ingen större roll.
Dock så hade min förra bil en helt ok förbrukning på landsväg, så länge hastighetsmätaren stämde överens med det som stod på hastighetsskyltarna efter vägen.
Porschen drar kanske onödigt mycket, men de få kronor jag sparar på att köra en diesel eller annat är inte direkt aktuellt.
Jag kommer nog ca 65-70mil på en tank om jag kör vettigt på landsväg.
Det håller för min del.

Fan vissa ska inte ha bil. Jag är en av dem. Snackade i tele samtidigt som jag slog i 5 dec motorolja. Tänkte inte på vad jag gjorde så skicka i det där kylväskan är. Perfekt! Behövde göra en grej så kört 15 mil så. Utan AC på... Tänkte kontakta verkstad på måndag. Något som kan ta allvarligt stryk? XC60.

Fan vissa ska inte ha bil. Jag är en av dem. Snackade i tele samtidigt som jag slog i 5 dec motorolja. Tänkte inte på vad jag gjorde så skicka i det där kylväskan är. Perfekt! Behövde göra en grej så kört 15 mil så. Utan AC på... Tänkte kontakta verkstad på måndag. Något som kan ta allvarligt stryk? XC60.
Eftersom det är relativt svalt ute nu tror jag inte det men du kommer ju få ett duktigt rengöringsarbete i kylkanalerna.
Bäst är om du inte kör bilen alls.

Senast ändrad:
Fan behöver göra lite saker imorgon med. Hoppas de har tid på måndag. Vad kan det gå på mellan tummen? <10k? :nailbiting:
Du kommer ju behöva skölja kylsystemet några gånger, det går att göra själv om du har någonstans att skruva på.

Bilar är byggda för att man ska kunna byta kylvätska på dem så det du ska göra är ju något som egentligen ingår i en lite större service, men i ditt fall behöver man ju göra det mer grundligt.

Det bör enligt mig inte kosta några 10.000kr. Eftersom det är ett enkelt men lite tidskrävande arbete så hade jag valt en lite mindre, oberoende verkstad med lägre timdebitering.

Jag skämtade lite.......hoppas det framgick.......ohemult dyrt tycker jag. Klart......mkt HK och stöldbegärlig i STHLM.......kostar huggorm. Tror min S4 låg på runt 14-15k per år........efter 2 år tyckte jag det blev ett för dyrt nöje. Att man bara kom 36 mil på full tank bidrog också en del. Med min nuvarande tröttdiesel kommer jag i alla fall 100 mil.....

Det framgick inte, men no hard feelings! ;)

Trevlig söndag! :)

@ante_77 Jag var och provkörde Challengern i onsdags. Låter gött och går riktigt bra. Tyvärr en hel del trafik när jag åkte (17-18-snåret i Uppsala), men det är ordentligt klipp i den. Man känner att det är en tung bil.

Tyvärr blir den nog för jobbigt att ha med barnstolar i bak.. Dessutom kanske det är tråkigt att det blir lite slit- och slängbil.

@ante_77 Jag var och provkörde Challengern i onsdags. Låter gött och går riktigt bra. Tyvärr en hel del trafik när jag åkte (17-18-snåret i Uppsala), men det är ordentligt klipp i den. Man känner att det är en tung bil.

Tyvärr blir den nog för jobbigt att ha med barnstolar i bak.. Dessutom kanske det är tråkigt att det blir lite slit- och slängbil.

Du har ju alltid Chargern, men den tycker inte jag något vidare om.
Cadillac CTS-V har ju en 4-dörrars

Kan ju nästan tro att du är försäljaren som hjälpte mig! Dagen efter jag provkörde skickade han en bild på en Cadillac ATS V. Jag har dock aldrig sett en sådan på riktigt. Ger den ha-begär?
Haha. ATS-V känner jag inte till.
CTS-V ser dock ut att vara byggd medels rubank och vinkeljärn. Specifikationerna är dock väldigt lockande. 649hk och 854Nm

Bilder bifogas från Google

D8D22E5E-77FC-4432-B3FA-51593687BAC2.png

https://www.blocket.se/uppsala/Cadillac_ATS_V_470HK_Sedan_Aut_Sv_Sald_Fullut_80199711.htm?ca=10&w=3

Nej det var inget skämt om att försäljaren hade döpt bilen fel. Däremot känner jag väl att man får sjukt mycket roligare bil för halvmillen än det där.

Skrattade mest åt att jag lät som försäljaren.
Visste dock inte att dom hade fixat en ”V” modell till ATS.
ATS är nog ganska liten i storleken och gissar att en CTS passar bättre till en familj.
Själv hade jag dock en tvådörrars bil till första dottern för en massa år sedan. Det var en GMC Typhoon, så den var inte allt för liten i övrigt. Bara bökig med två dörrar.

Nåja, en CTS-V kan nog vara knepig att få tag på.

Aldrig sett en GMC Typhoon, den var ju riktigt häftig! Alltså det är klart att allt går. Men vi kommer ha nummer två under nästa år. Så köper jag en Challenger idag, så har jag den kanske ett år. Och jag lär ju inte köpa den nu hur som helst, med vintern runt hörnet.

Jag har gått och funderat på en Macan S! Är det din första? Är du glad?
Det är min första Macan men inte min första Porsche. Har haft en 911 och en Cayene innan. Tycker detta är den perfekta mixen mellan sportbil och bruksbil. Sedan kanske Panamera är ennu bättre i det avseendet men det har aldrig varit ett alternativ för mig. Nu har min bil bara rullat 11 mil så det är fortfarande mycket nyhetens behag.

Det är min första Macan men inte min första Porsche. Har haft en 911 och en Cayene innan. Tycker detta är den perfekta mixen mellan sportbil och bruksbil. Sedan kanske Panamera är ennu bättre i det avseendet men det har aldrig varit ett alternativ för mig. Nu har min bil bara rullat 11 mil så det är fortfarande mycket nyhetens behag.
Spännande! Hoppas ni får det bra!

Nyligen införskaffat en andrabil, en Saab 9-3 Vector 2.0t Biopower från 2010. Perfekt med etanol , billigt literpris och billig skatt.

04C843E0-3114-44ED-82D7-EE9F320447F1.jpeg

Så nu kan 9-5:an åka in på vintervila.

39D25A23-3403-4EA3-A154-50041D645FF1.jpeg
Inget fel på bilarna eller Saab i sig, men förstår jag det rätt - du ställer in 9-5:an för vintern? Varför isf? Känns som två bra bruksbilar båda två, inte så att den ena är en 911 direkt.

Tillbaka
Topp