• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Klart man gör som man vill, bara nyfiken på varför en bruks-Saab inte får rulla hela året.

Gulligt av dig att ha kikat igenom min posthistorik men jag kör inte någon silvrig Passat. Vad nu det har med saken att göra. Alls.
Skrev iofs aldrig att du körde en, det var bara en fråga om det var ett bättre alternativ :)

Skrev iofs aldrig att du körde en, det var bara en fråga om det var ett bättre alternativ :)
Troligen. Om du hittar en med väghållning som en F1-bil.
De flesta Passat, även de med 4-motion och adaptivt chassi, har väghållning som i visserligen är bättre än de flesta Volvos men i övrigt mest kan liknas vid att åka skridskor i mjukost.

Man ställer inte nödvändigtvis heller av bilar för att de inte fungerar vintertid (det gör alla Saabar, även cabbarna) utan för att de slits enormt mycket mer under vintern. Salt, kallstarter, stenskott. Det vill man inte ha på en bil man bryr sig mycket om.

Inte många dagar kvar till vinterförvaring.
Porsche 944 från -84, nyinskaffad i september så fortfarande nyhetens behag. Kommer sakna den i vinter :(

DSC_0704.JPG
sketch-1540026623802.png
sketch-1540026319015.png

Helt klart en bil som inte passar alla, sambon tycker den ser ut som skit medans jag har drömt om en 944 sen men var liten :D

Herregud vad folk tar sig själv och sina bilar på allvar.
Lite självdistans och humår bör väl även klockfanatiker besitta.
Fast det är klart, Passatägare och SAABägare har väl aldrig varit kända för någon humor.

Klart man gör som man vill, bara nyfiken på varför en bruks-Saab inte får rulla hela året.

Gulligt av dig att ha kikat igenom min posthistorik men jag kör inte någon silvrig Passat. Vad nu det har med saken att göra. Alls.

Det är väl ingen henlighet att du kör en Passat med lite extrautrustning och kickdown. Man behöver inte gå igenom posthistorik, du lyfter det själv rätt ofta.

Han gillar SAAB och R8. Du gillar Passat. Ni gillar olika.

Är det inte dags att byta ut Passaten snart. Tjänstebil va? Vad lutar det åt nästa gång?

Det är väl ingen henlighet att du kör en Passat med lite extrautrustning och kickdown. Man behöver inte gå igenom posthistorik, du lyfter det själv rätt ofta.

Han gillar SAAB och R8. Du gillar Passat. Ni gillar olika.

Är det inte dags att byta ut Passaten snart. Tjänstebil va? Vad lutar det åt nästa gång?
Jag "gillar" inte Passat. Det blev ett förnuftigt val givet mina behov. Givetvis kör jag hellre Rolls Royce Phantom men det tyckte inte min arbetsgivare var rimligt.

Nästa bil lutar åt antingen en Passat GTE eller en BMW 530e. Möjligen en Audi A6 beroende på vilka motoralternativ som min arbetsgivares bilpolicy släpper igenom.

Jag "gillar" inte Passat. Det blev ett förnuftigt val givet mina behov. Givetvis kör jag hellre Rolls Royce Phantom men det tyckte inte min arbetsgivare var rimligt.

Nästa bil lutar åt antingen en Passat GTE eller en BMW 530e. Möjligen en Audi A6 beroende på vilka motoralternativ som min arbetsgivares bilpolicy släpper igenom.
Jag förstår och respekterar rationella val som görs utifrån ekonomi, driftssäkerhet etc..

Men de flesta av oss som är bilintresserade har nog insett att bilar handlar väldigt lite om förnuft utan snarare känsla/hjärta eller kalla det vad du vill.

Skulle du säga att du har ett stort bilintresse?

För övrigt: jag gissade att din nästa skulle bli en Skoda. Bra och pålitliga bilar. Mkt prisvärda och passar lite in i bilden jag har av dig. Tänk Konsultdoja liksom.

Tror inte jag återkopplat det i tråden men sålt min BMW 116D och istället sportar jag en Golf alltrack
6606779B-CE3F-4997-ACF6-0C5056B86C28.jpeg

Bilagor

• B6B14E3A-F83A-4CB2-8EA0-46309D20A28B.jpeg
    B6B14E3A-F83A-4CB2-8EA0-46309D20A28B.jpeg
    433.5 KB · Visningar: 19
Senast ändrad:
Provar att lacka en hel bil, har aldrig gjort det förut, mycket jobb..började med 240 kornstorlek..sen 400 till 600 o avslutade med 1000, första vändan grund la jag förra helgen, en pytteliten rinning och 3små prickar på framskärmen, thats it:).
Annars blev det ett jättebra resultat.
Körde vända 2 nu på fm, mycket svårare nu , då färgen är densamma. Ska mellanslipa innan topplagret skall läggas på.
Kul att få vara lite kreativ.
20180827_170347.jpg

Resized_20181014_154457_3879.jpg

Provar att lacka en hel bil, har aldrig gjort det förut, mycket jobb..började med 240 kornstorlek..sen 400 till 600 o avslutade med 1000, första vändan grund la jag förra helgen, en pytteliten rinning och 3små prickar på framskärmen, thats it:).
Annars blev det ett jättebra resultat.
Körde vända 2 nu på fm, mycket svårare nu , då färgen är densamma. Ska mellanslipa innan topplagret skall läggas på.
Kul att få vara lite kreativ.
20180827_170347.jpg

Resized_20181014_154457_3879.jpg

Kör hårt! Det är skittråkigt att göra förarbetet inför lack men jäklar vad skönt det är när det är färdigt!
Själv gjort på min Tbird för 7 år sedan någonting, var en garage lack där vi byggde om garaget till en lackbox.
Själv håller jag nu på med "nya" plasthuven till den. Byggt om den så håller på att spackla tillbaka formerna.
IMG_20181020_141948.jpg

Ställer av min Saab med. :)

A156A68A-1D6F-440E-B736-30199D24122A.jpeg

Grym ju!

Vass när den kom, döpt efter ett av historiens coolaste flygplan och dessutom roligt namn i Tyskland!

Kul att den bevaras för eftervärlden!

Porsche 944 från -84, nyinskaffad i september så fortfarande nyhetens behag. Kommer sakna den i vinter :(

DSC_0704.JPG
sketch-1540026623802.png
sketch-1540026319015.png

Helt klart en bil som inte passar alla, sambon tycker den ser ut som skit medans jag har drömt om en 944 sen men var liten :D

Grattis!

Gamla transaxel-Porschar är mysiga och grymt underskattade körmaskiner!

• Like
Reactions: Zed
Kör hårt! Det är skittråkigt att göra förarbetet inför lack men jäklar vad skönt det är när det är färdigt!
Själv gjort på min Tbird för 7 år sedan någonting, var en garage lack där vi byggde om garaget till en lackbox.
Själv håller jag nu på med "nya" plasthuven till den. Byggt om den så håller på att spackla tillbaka formerna.
IMG_20181020_141948.jpg
Slipa spackla slipa spackla..jag är ganska petig, så det tar en stund.
Är det motorn till din bil man kan se i bakgrunden? ser biffig ut.

DSC_0704.JPG
sketch-1540026623802.png
sketch-1540026319015.png

Ser fin ut, klassiker...riktigt snygga i modellen, köpte en rackare i fredags, det är en riktig gris, ifs var priset därefter:).. automato_O
20181019_142123_001.jpg

Tror inte jag återkopplat det i tråden men sålt min BMW 116D och istället sportar jag en Golf alltrack
B6B14E3A-F83A-4CB2-8EA0-46309D20A28B.jpeg
6606779B-CE3F-4997-ACF6-0C5056B86C28.jpeg
Lyss nu på badkaret ovan dig. Det där är trist. Bara funkar ju. Ingen motor som ryker eller avgaser inne i kupén och inte luktar man motorolja om fingrarna när man varit ute med Golfen. ;)

Tillbaka
Topp