BadkarsPiraten
Guld
Då ska du hälsa på min Range rover-motor. Dricker kylarvätska in absurdum, för att inte tala om olja. (Måste fylla kylarvätska lätt 2-3 ggr per år iaf, kanske tom 4-5).
Åh vilken mardröm... Lider med dig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då ska du hälsa på min Range rover-motor. Dricker kylarvätska in absurdum, för att inte tala om olja. (Måste fylla kylarvätska lätt 2-3 ggr per år iaf, kanske tom 4-5).
Då låter det som att något allvarligt är fel på den, vilken motor / årsmodell är det?Då ska du hälsa på min Range rover-motor. Dricker kylarvätska in absurdum, för att inte tala om olja. (Måste fylla kylarvätska lätt 2-3 ggr per år iaf, kanske tom 4-5).
Morsans Q5 2.0 TFSI drar 3.1L/100mil. Helt sjukt. Trevlig bil förövrigt...Ser nästan hellre att min felande bil brinner upp än att stå med en VAG kärra där tillverkaren låter kunderna hänga på tork.. Hur många sunkiga motorer har dessa slängt ut sig där kunderna får noll hjälp.. Tfsi motorerna är en klass för sig, sen har vi den härliga 2,4an eller för den delen kamkedjerasen på diesel sexan... Eller dieselgate för den delen...
![]()
Regeln att dimensionen måste stå i regbeviset är borttagen. Nu är det (igen) +-5% och inte sticka ut utanför karossen. Det som kommer hända i ditt fall är att 1) bilen kommer se en smula fånig ut 2) hastighetsmätaren kommer visa för mycket. Med så liten skillnad i däcksdimension händer inte mer.”bara däckstorlekar som är angivna i motorfordonets registreringsbevis är giltiga”
Om de passar att smacka på även om de diffar, vad kan gå fel? Håller för lägre vikt än bilens maxvikt? Fel vid systemens avläsningar av sträcka körd?
Edit: Vi pratar om att använda v60 vinterdäck på v60 cc. 205/16” (jag har inte mer info om däcken förrän jag står hos montör) och reggbeviset säger 215/65 16” förr cc:n.
Åh fy fan Blir billiga mil på denMorsans Q5 2.0 TFSI drar 3.1L/100mil. Helt sjukt. Trevlig bil förövrigt...
Morsans Q5 2.0 TFSI drar 3.1L/100mil. Helt sjukt. Trevlig bil förövrigt...
Audi oljetestade den och resultatet blev 3.1L. Normal körning.Väldigt lugn landsvägskörning i så fall.
Annars är det nog något världsrekord
VäldigtÅh fy fan Blir billiga mil på den![]()
Morsans Q5 2.0 TFSI drar 3.1L/100mil. Helt sjukt. Trevlig bil förövrigt...
Ingen hjälp vare sig för ursprungliga köparen eller oss som då har köpt bilen begagnad (förståeligt)Och vad säger Audi?
Audi oljetestade den och resultatet blev 3.1L. Normal körning.
Ingen hjälp vare sig för ursprungliga köparen eller oss som då har köpt bilen begagnad (förståeligt)
Men att de inte ens fixade det för den ursprungliga köparen när bilen var ny är helt sjukt.
Blir inte fler bilar från VAG. Hade en Golf också som påverkades av utsläppsbullshitten...
För er som vill ha bevis för att tro på någonting (källkritik är bra)Är det bensin eller olja vi pratar om?
Bägge känns ganska osannolika.
Edit: Efter att ha läst så ser jag att det är olja.
Den drar ju typ lika mycket olja som den drar bensin
25% oljeblandning. Tycker att 2-taktare ska ha oskäligt mycket olja, men detta tar ju rekord
Hade en sådan i företaget och den blev bättre efter påtryckning.Ingen hjälp vare sig för ursprungliga köparen eller oss som då har köpt bilen begagnad (förståeligt)
Men att de inte ens fixade det för den ursprungliga köparen när bilen var ny är helt sjukt.
Blir inte fler bilar från VAG. Hade en Golf också som påverkades av utsläppsbullshitten...
Var ju rätt många märken som blev påkomna iofs..Ungefär det jag påstod tidigare då, fast ännu mer extremt...
Helt sjukt! Att folk ens vågar köpa bilar av ett sådant bluff-företag...
Alla bilar på Island har inbyggd älgdetektor (OBS: fungerar bara på Island)Någon med live erfarenhet av säkerhetssystem som har möjlighet att upptäcka djur, tex älg? Funderar på ifall de kanske bör avgöra bilval...
Ungefär det jag påstod tidigare då, fast ännu mer extremt...
Helt sjukt! Att folk ens vågar köpa bilar av ett sådant bluff-företag...
Det var 100mil, men ändå...Mmm, det kan man ju verkligen undra. 3,1l/100km.![]()
![]()
Jag har aldrig hört om en Bmw som förbrukar olja på det där viset. Jag tror att VAG har tagit sig vatten över huvudet inom ett område dom inte bemästrar, motor och drivlina alltså.
Mmm, det kan man ju verkligen undra. 3,1l/100km.![]()
![]()
Jag har aldrig hört om en Bmw som förbrukar olja på det där viset. Jag tror att VAG har tagit sig vatten över huvudet inom ett område dom inte bemästrar, motor och drivlina alltså.
Nu blir det tråkbilar riktigt (förlåt @Norrlänningen ), men vad tror panelen om elbilspriserna på begagnatmarknaden nu när det kommer "intressanta" modeller från typ alla asiaterna?
Är sjukt sugen på elbil, och man kan räkna hem en hel del flis på pendlingen.
Egentligen - och det ska man väl kunna erkänna - är jag sugen på en Tesla, och räknar på en beggad S. Det stora abret för en fattiglapp som mig är om skiten blir värd nada om ett par år, när det börjar komma ut beggade Niro, Kona och så vidare, alltså bilar som har en rimlig räckvidd.
Självklart tappar alla bilar i värde, och det är inget konstigt med det.
Och lika självklart kan ingen se in i framtiden, men lite spekulationer och gissningar är väl det man har forum till?
Det är en av de intressanta kandidaterna, ja. Men där talar ju blott och bart förnuftet. Det är ungefär lika kul som F-91W.Hyundai Ioniq med 25mils räckvidd borde väl vara mer intressant tänker jag än en tesla om man ska prata totalekonomi?![]()
Ett annat aber med just Tesla är väl dyr (och tät) service och höga kostnader i övrigt, däck, försäkring etc? Även om Tesla själva påstår att bilen inte behöver service, vilket säkert är sant, så kommer andrahandsvärdet nog bli lidande om man inte servar enligt plan.Nu blir det tråkbilar riktigt (förlåt @Norrlänningen ), men vad tror panelen om elbilspriserna på begagnatmarknaden nu när det kommer "intressanta" modeller från typ alla asiaterna?
Är sjukt sugen på elbil, och man kan räkna hem en hel del flis på pendlingen.
Egentligen - och det ska man väl kunna erkänna - är jag sugen på en Tesla, och räknar på en beggad S. Det stora abret för en fattiglapp som mig är om skiten blir värd nada om ett par år, när det börjar komma ut beggade Niro, Kona och så vidare, alltså bilar som har en rimlig räckvidd.
Självklart tappar alla bilar i värde, och det är inget konstigt med det.
Och lika självklart kan ingen se in i framtiden, men lite spekulationer och gissningar är väl det man har forum till?
Vad är det som görs vid en service på en Tesla? Byte av pollenfilter och ett antal kontroller?Ett annat aber med just Tesla är väl dyr (och tät) service och höga kostnader i övrigt, däck, försäkring etc? Även om Tesla själva påstår att bilen inte behöver service, vilket säkert är sant, så kommer andrahandsvärdet nog bli lidande om man inte servar enligt plan.
Här finns en spec; https://www.tesla.com/sv_SE/support/maintenance-plansVad är det som görs vid en service på en Tesla? Byte av pollenfilter och ett antal kontroller?
Apropå service så kostar första service på en Ionic electric 710 kr, fast pris. Billigt, jämfört med 7k på basbeloppspassaten.
Tack. Då återstår bara frågan vad kalaset kostar.