• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Slipa spackla slipa spackla..jag är ganska petig, så det tar en stund.
Är det motorn till din bil man kan se i bakgrunden? ser biffig ut.

Ja det är drygt...
Tog slut på spackel för mig så drog på lite glasfiber och så får det vara tillräckligt för idag.
Köpa mer och fortsätta imorgon.

Nä, tyvärr inte. Farsans motor till hans bygge. 1000+hk blir det iallafall.
Du har bild på turbon och motorn i sig ovan.
Dock är blocket ett skrotblock bara för test, riktiga blocket ligger inne i vardagsrummet :)

Ser fin ut, klassiker...riktigt snygga i modellen, köpte en rackare i fredags, det är en riktig gris, ifs var priset därefter:).. automato_O
20181019_142123_001.jpg
Grattis! Kul att se fler dyka upp. Ska du göra iordning den? Såg inte så risig ut på bild.

Vi bilade ner med en sån där hela vägen ner till Ungern i somras. Kanonbil! Fullastad med packning och alla säten fyllda gjorde den 200 knyck på autobahn :D
Ljudvolymen invändigt hade jag önskar var bättre men jag upplever att jag satt riktigt bra. Ingen bil jag egentligen skulle ha valt då jag får 650' att välja bil för...

Fantastisk bil, kör hårt!
Har provkört och velat ha en sån där själv.
Hittills är det ett jätte nej från sambon men jag vet inte riktigt om jag har så mycket till val..

Blir ju onekligen nyfiken på hur stor bebisen är? :D
Haha, snarare vagnen tillsammans med hundarna som tar plats :/

Ljudvolymen invändigt hade jag önskar var bättre men jag upplever att jag satt riktigt bra. Ingen bil jag egentligen skulle ha valt då jag får 650' att välja bil för...

Hittills är det ett jätte nej från sambon men jag vet inte riktigt om jag har så mycket till val..

Haha, snarare vagnen tillsammans med hundarna som tar plats :/
Stora hundar. Kan ej dela bur på halva antqr jag?
Minibuss är ju rätt praktiskt . Bra o köra grejer i osv om man kan ta ur säten.

Ja det är drygt...
Tog slut på spackel för mig så drog på lite glasfiber och så får det vara tillräckligt för idag.
Köpa mer och fortsätta imorgon.

Nä, tyvärr inte. Farsans motor till hans bygge. 1000+hk blir det iallafall.
Du har bild på turbon och motorn i sig ovan.
Dock är blocket ett skrotblock bara för test, riktiga blocket ligger inne i vardagsrummet :)
1000hk ++, då kommer det att röra på sig. Är det racebygge eller för gata?

1000hk ++, då kommer det att röra på sig. Är det racebygge eller för gata?

Racebil som ska köras på gata (Street week bland annat).
Ja det lär gå utav fan! Turbon är lite väl extrem, köptes av en snubbe som körde en big block motor som i sig hade svårt att få snurr på den. Och detta är en liten smallblock. Men den var billig och ett bra utgångspunkt vid ett bygge.

Racebil som ska köras på gata (Street week bland annat).
Ja det lär gå utav fan! Turbon är lite väl extrem, köptes av en snubbe som körde en big block motor som i sig hade svårt att få snurr på den. Och detta är en liten smallblock. Men den var billig och ett bra utgångspunkt vid ett bygge.
Det blir ett speciellt ljud med turbo, hade en pickup med 350 och egen byggt grenrör till singel turbo, gick bra, men fick inte till tändningen 100, man väckte halva kvarteret när man startade den på morgonen:)

Det blir ett speciellt ljud med turbo, hade en pickup med 350 och egen byggt grenrör till singel turbo, gick bra, men fick inte till tändningen 100, man väckte halva kvarteret när man startade den på morgonen:)

Kul! Ja tändningen är det viktigaste som finns när det är överladd... Där man kan balansera mellan absolut bästa effekt och motorras.
Denna motor ska ha 9.5 I komp och cirka 2 bar Ladd. Jag har sagt till farsan att han är galen som ska köra så högt komp...
Jag tror det kommer blåsa topplockspackningar direkt men han har hjälp från MMR i USA (som kör 8sek tider på dessa motorer) så dom bör veta vad dom gör...

Någon mer som har fäbless för broschyrer?
Var värre förr, är nästan helt ren numera..

Ha, LC100-broschyren i mitten där fick jag just hem i brevlådan, köpte den på nätet. Men ja, jag har också dragit ned lite. Ibland blir det inköp på Tradera men då nästan enbart kring modeller jag redan nu äger eller ser framför mig att äga framöver.

Nu är det dags för nytt men kan inte bestämma mig. Familjen består av 2 kids och 2 vuxna. Valet står mellan;
BMW X1
BMW X3
Volvo XC60
Audi Q3

Vill inte lägga mer än 300K så det blir begagnat

Tips uppskattas

Nu är det dags för nytt men kan inte bestämma mig. Familjen består av 2 kids och 2 vuxna. Valet står mellan;
BMW X1
BMW X3
Volvo XC60
Audi Q3

Tips uppskattas
Hur gamla är barnen? Åker ni med mycket packning? Tänker att det borde vara viss skillnad i utrymme mellan X1, Q3 kontra X3 och XC60.. Själv har jag bara erfarenhet av X3 som jag hade förra generation av, som borde vara aktuell för dig. Vi var nöjda med den bilen utifrån kvalitet och utrymme. Det som talar för är väl oxå att det är smärre ändringar från föregående generation och nuvarande.. steget mellan förra generationen xc60 och nuvarande är ju större.. men försäljningssuccén med xc60 måste ju vittna om att det är bra bil. Jag hade valt en X3 igen om jag skulle välja mellan dom fyra..

BMW X1
BMW X3
Volvo XC60
Audi Q3

Tips uppskattas
Q3 och X1 är byggda för att säljas i en lägre prisklass än de två andra. Det märks i precis allt. Materialval, ljudnivå, fjädringskomfort. Eftersom de inte är särskilt mycket billigare begagnade än de lite större syskonen skulle jag fokusera på X3 och XC60. Båda dessa är väldigt bra bilar och det blir inte fel vilken du än väljer av dem.

Q3 och X1 är byggda för att säljas i en lägre prisklass än de två andra. Det märks i precis allt. Materialval, ljudnivå, fjädringskomfort. Eftersom de inte är särskilt mycket billigare begagnade än de lite större syskonen skulle jag fokusera på X3 och XC60. Båda dessa är väldigt bra bilar och det blir inte fel vilken du än väljer av dem.
X3 skulle jag säga.
Hur gamla är barnen? Åker ni med mycket packning? Tänker att det borde vara viss skillnad i utrymme mellan X1, Q3 kontra X3 och XC60.. Själv har jag bara erfarenhet av X3 som jag hade förra generation av, som borde vara aktuell för dig. Vi var nöjda med den bilen utifrån kvalitet och utrymme. Det som talar för är väl oxå att det är smärre ändringar från föregående generation och nuvarande.. steget mellan förra generationen xc60 och nuvarande är ju större.. men försäljningssuccén med xc60 måste ju vittna om att det är bra bil. Jag hade valt en X3 igen om jag skulle välja mellan dom fyra..
X3 skulle jag säga.

Tack för input, lutar med mer åt X3 och XC60 och av de två mer mot X3. Då budgeten är satt till 300k får det nog bli ”gamla” modellen tyvärr. Är det något man ska hålla koll på? Motoralternativ, utrustningsnivå etc?

Tack för input, lutar med mer åt X3 och XC60 och av de två mer mot X3. Då budgeten är satt till 300k får det nog bli ”gamla” modellen tyvärr. Är det något man ska hålla koll på? Motoralternativ, utrustningsnivå etc?
Tycker skinn är trevligt. Svårt att hitta ngt annat än 20d på beg. marknaden.

Tillbaka
Topp