• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Grattis! Tjänstesläde alltså? ;)

7,någratill basbelopp! :D Det är tjänstekärra med stil!

(Om det nu var tjänstebil)

Det är en förmånsbil, yes. Jag hörde just något om att om bilen kostar under 7,5bb är förmånsvärdet inte från helvetet. Det hade varit nice :D

Hälsa om du ser en annan röd på vägarna;).
Din bild verkar inte fungera men jag lovar att hälsa på alla röda bilar jag ser ;)

Senast ändrad:
Med risk att vara gnällig men vad pågår inom VW/Audi? Har jättesvårt att få svar på vilka motorer som är tillgängliga, leverans tider osv. Bygga en bil på VW webbbsida är mer förvirrande än lösa Rubiks kub på fyllan.
Det som finns i konfiguratorn är beställningsbart. På Passat är det i princip bara TDI 190 i olika former.
Är det tjänstebil du letar efter är det Executive Edition du ska leta efter: https://www.volkswagen.se/app/bygg-...portscombi-gt-executive-r-edition?page=engine

Audi A4 blir beställningsbar för årsmodell 2019 i dagarna. Har varit säljstopp i flera månader.

Blev lite sugen själv.
20181109_125058.jpg

Det är en förmånsbil, yes. Jag hörde just något om att om bilen kostar under 7,5bb är förmånsvärdet inte från helvetet. Det hade varit nice :D

Jag är bra nära att stänga dealen med en förmånsbil själv efter du revolutionerade mitt liv med att kunna ställa av bilen under vintern. Det gäller att inte tänka efter eller känna för mycket bara. Jag har lite samvetskval för att det är en törstig V8...

• Like
Reactions: LS
Ranger? Tycker de är sjukt feta!! Är det något speciellt paket på den bilen? Känns lite maffigare än vanligt :)
Japp, Ranger. En Limited i grunden, sen har de kittat den med i princip allt som finns inom Fords egna eftermarknadssortiment. Så inget särskilt paket som jag förstod det bara massa extra. Höjd, hjul, breddare osv osv
Borås Bil gör tydligen bra business på att "kitta" upp just Rangers.

Japp, Ranger. En Limited i grunden, sen har de kittat den med i princip allt som finns inom Fords egna eftermarknadssortiment. Så inget särskilt paket som jag förstod det bara massa extra. Höjd, hjul, breddare osv osv
Borås Bil gör tydligen bra business på att "kitta" upp just Rangers.
Grymt! Jag har fått ett sug efter att köpa en Pickup eller någon massiv SUV på senare dar.

På ta om SUV så kan jag passa på att slänga ut en fråga, är det någon som har erfarenhet av Jeep Wrangler från -08 och framåt?

Lågprofil är de ju knappast. Om man även vill kunna köra på motorväg med den så vill man ju ha bromsar som faktiskt kan stanna bilen (till skillnad från de microskivorna som sitter på bilen du länkade).
Well, allt beror ju på användningsområde. Ska man åka mest motorväg hade jag nog valt en annan bil.

Bromsmässigt har jag ingen uppfattning om skivstorlek, men tycker nog skivorna ser proportionellt mindre ut på Rangern, blir väldigt mycket luft i pimp-my-ride-fälgarna.
De på min skogsbil bromsar tillräckligt för mig, ett ton på flaket, 3,5 ton på släp och fem personer i kupén. Det räcker för mig.

Well, allt beror ju på användningsområde. Ska man åka mest motorväg hade jag nog valt en annan bil.

Bromsmässigt har jag ingen uppfattning om skivstorlek, men tycker nog skivorna ser proportionellt mindre ut på Rangern, blir väldigt mycket luft i pimp-my-ride-fälgarna.
De på min skogsbil bromsar tillräckligt för mig, ett ton på flaket, 3,5 ton på släp och fem personer i kupén. Det räcker för mig.
Om man mest ska köra motorväg så håller jag helt med dig, men om man ska köra annat än bara i skogen så kan det vara bra att inte ha 3 mil bromssträcka om det springer ut en älg framför bilen.
Hjulsidorna är gott och väl tillräckligt på Rangern för att köra på skogsstigar.

Om man mest ska köra motorväg så håller jag helt med dig, men om man ska köra annat än bara i skogen så kan det vara bra att inte ha 3 mil bromssträcka om det springer ut en älg framför bilen.
Hjulsidorna är gott och väl tillräckligt på Rangern för att köra på skogsstigar.
Vi kan "agree to disagree" med hjulen på rangern, men om inte den pimpade har uppdaterade bromsar så har Silveradon större bromsar, millimetrar och mått är svårt att "tycka" om, även om Chevans bara är typ två cm större.

Jag tycker för övrigt Rangern ser ut att vara en jäkligt bra mid size pickup, snygg är den definitivt. Tydligen är det ingen Mazda längre, sedan 2011, säger google.

Tillbaka
Topp