• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

svampen37

Cartier
2-Faktor
Grattis till en otroligt rolig och brutal bil!
dock får du ta mig tusan ta bort hastighetsspärren och lägga den där den är med Development package. ;)


Den är ju borttagen, eller V-max 280km/h tror jag det är, Performance Pack och Drivers Pack bytte ju namn till AMG Development Pack om jag fattat rätt... :)
 

Edin

Panerai
Den är ju borttagen, eller V-max 280km/h tror jag det är, Performance Pack och Drivers Pack bytte ju namn till AMG Development Pack om jag fattat rätt... :)

så sant som du säger det. MEN du kör ju runt med den aktiva hastighetsspärren på (lampan på farthållar spaken). kardinalsynd mot bilen ju... ;)


Dock är det en nödvändighet i en c63, jag vet. :(
 

Edin

Panerai
Jaha, du menar den, det var innan jag fattade var det var för något :D

Sääääkert... ;)

nej, jag är bara avundsjuk så bry dig inte om mitt klankande. Själv glider jag runt i denna "gamla häck" som student under sommar halvåret. :)

w209_zpsxqgmxvsn.jpg
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Min sen ett par veckor tillbaka riktigt nöjd :)
ImageUploadedByTapatalk1431280820.370398.jpg


Blev du inspirerad av kaell eller? ;)

Fin bil! skulle själv kunna tänka mig att ha en sådan, hade en E92 M3:a tidigare men gick ner till en 335i som jag har för tillfället.. Saknar lite hästar dock, skulle varit kul att provat en AMG istället! Går det att komma under 1,5l/milen med den?
 

Vesper

Rolex
Blev du inspirerad av kaell eller? ;)

Fin bil! skulle själv kunna tänka mig att ha en sådan, hade en E92 M3:a tidigare men gick ner till en 335i som jag har för tillfället.. Saknar lite hästar dock, skulle varit kul att provat en AMG istället! Går det att komma under 1,5l/milen med den?
Tack, väldigt trevlig bil :)
Jag har velat en hel del mellan m3 och amg men mercans ljud gjorde valet ganska lätt :) Har däremot inte provkört m3an. Nja det är nog svårt men visst vill man fisköra så kanske det går men då kan man lika gärna köra en Toyota yaris :p Tror färddatorn säger 1.8 i snitt på min. Så ägarna på min lokala bensinmack är nog nöjda hehe :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Tack, väldigt trevlig bil :)
Jag har velat en hel del mellan m3 och amg men mercans ljud gjorde valet ganska lätt :) Har däremot inte provkört m3an. Nja det är nog svårt men visst vill man fisköra så kanske det går men då kan man lika gärna köra en Toyota yaris :p Tror färddatorn säger 1.8 i snitt på min. Så ägarna på min lokala bensinmack är nog nöjda hehe :)


Jag var egentligen sjukt nöjd med m3an, men sen behövde jag få lös lite pengar pga flytt så fick tyvärr sälja den och köpa lillebror istället:p
Mjo, det är rätt svårt att vara lätt på foten med bilar av den kalibern så det är ju lite av konsekvenserna med höga bensinkostnader ;)
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Jag var egentligen sjukt nöjd med m3an, men sen behövde jag få lös lite pengar pga flytt så fick tyvärr sälja den och köpa lillebror istället:p
Mjo, det är rätt svårt att vara lätt på foten med bilar av den kalibern så det är ju lite av konsekvenserna med höga bensinkostnader ;)

Det är väl hög tid att byta upp sig till en F80 eller F82 nu när du väl har köpt lägenheten???
 

hedbrg

Panerai
Men det är fortfarande innanför innerskärmarna vi pratar? Att fästa filt närmast hjulen är väl exakt så dumt som det låt?

Nej, utanför. Och ja, de är rätt dumt.
Med det inte sagt att de inte finns andra biltillverkare som också lyckas med knasiga vattenfällor som ger duktiga rostskador med åren.
 

Blackmore

Panerai
Nej, det är inte filtmatta någonstans i hjulhusen. Inte på min iallfall. Däremot inne i bilen är det velourmattor. Byter nog ut mot gummimattor framåt hösten

Jag gillar den. Pigg som fan med väldigt "direkt" styrning. Fr.o.m modellåret 2015 är det BMW som har utvecklat motorerna helt och hållet. Stort steg fram enligt MINI.
 

hedbrg

Panerai
Nej, det är inte filtmatta någonstans i hjulhusen. Inte på min iallfall. Däremot inne i bilen är det velourmattor. Byter nog ut mot gummimattor framåt hösten

Jag gillar den. Pigg som fan med väldigt "direkt" styrning. Fr.o.m modellåret 2015 är det BMW som har utvecklat motorerna helt och hållet. Stort steg fram enligt MINI.

Har inte kollat på mini på ett par år så dom har väl tagit förnuftet till fånga och tagit bort de till slut då :)
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Nej, det är inte filtmatta någonstans i hjulhusen. Inte på min iallfall. Däremot inne i bilen är det velourmattor. Byter nog ut mot gummimattor framåt hösten

Jag gillar den. Pigg som fan med väldigt "direkt" styrning. Fr.o.m modellåret 2015 är det BMW som har utvecklat motorerna helt och hållet. Stort steg fram enligt MINI.
Okej, jo att BMW löser motorerna hade jag koll på. Känns stabilt! Får väl ge oss iväg och låna hem ett par.
 
Topp