• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Ok missat att ultiman hade audi drivlina numera, vill minnas att det var en Lexus i tidigare? Frågan är väl hur mycket audi är med på att sponsra fullt ut...

Verkar som att det är en Gallardo-motor (uppgavs tidigare att det fanns åtminstone 2 uppsättningar drivlinor, en för gatåka och en för bana).

...Audi, Lambo, typ samma om det skulle handla om spons dock.
 

Snilsson

Cartier
Audi A5 1.8TFSI
Mycket trevlig bil faktiskt, snål men stark motor, hög kvalitétskänsla, behaglig att titta på, driftsäker och så vidare.. :happyhappy:

IMG_2052.JPG



Dock blir jag servicechef nu i Maj på en verkstad som har de flesta märken förutom just VAG och Audi så måste byta ut bilen mot något som finns i bilhandlarens modellprogram. :)
Just nu är suget stort för en BMW 5-Serie F10, självklart med bensinsexa och automatlåda.. Väntar bara på att rätt bil med rätt utrustning och pris dyker upp.
 

jhm

Panerai
Googlar och finner:
BMW M5 generates fake engine noise using stereo
http://www.cnet.com/news/bmw-m5-generates-fake-engine-noise-using-stereo/
Gäller det även audi rs bilarna? Samtliga? Länk?
Förra generationc6, v10 var inte mkt till vrål. C7's ljudkuliss är jag mkt nöjd med. Men visst min väns c63 med borttagen 80%spärr och bytt, lite annat med 600hk, den var riktigt fint ljud i. Killen har ägt måånga bilar med effekt, men han sa -aldrig mer amg..
Donkii: hint:
Kommer det något som ser ut som jon olssons bil, då får jabla KROSSA DEN!
image.jpg


Även Lexus håller på med det här tramset. Vill jag ha en bil som låter mycket, köper jag en sportvagn. En vanlig bil skall vara tyst. :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Japp ser ut att vara ett riktigt bra pris, kan vara kampanjbil där man kanske inte kan pruta något alls på. (få med en filt eller så kanske;))
Luftfjädring, fysatan det är riktigt bra!

Åker ju cittras gashydrauliska nu.. är luftfjädringen i närheten så är den nog riktigt bra.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Åker ju cittras gashydrauliska nu.. är luftfjädringen i närheten så är den nog riktigt bra.

Svårt att uttala mig där, cittra har ju alltid kunnat fjädring, kanske inte audis är lika bra, vet inte. Skönaste jag åkt iallafall, men då har jag ju inte åkt cittra som sagt. Åk o provkör en bil med audis luftfjädring tycker jag!
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
A6 Allroad kampanjas stenhårt just nu. Ring och hör med din handlare, nöj dig inte med något som ens liknar de vanliga 10% rabatt. Du ska ha mycket mer.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Intressant. Är det för att en ny modell står och lurar i vassen?
Jag tror prissänkningen har ngt med att göra för att konkurrera med bmws motsvarande modell. (Det gjordes en liknande kampanj på vanliga a6 2014 med den motivationen)
Nuvarande a6 kaross skall hänga med ett bra tag till. Kolla för ev har även förmånsvärdet sänkts i och med denna kampanj.
Såklart du ska försöka pruta så mycket du kan. Om det är en kampanjbil dock tror jag det är mycket svårt.


Ang jons bil.
Jag tror inte audi sponsrat detta hemska bygge, jag sätter mina pengar att spelbolagen han är sponsrad av betalt hela hemska ombyggnationen samt ev inköp av bil. Stertmanns påstådda 900-1000hk vill intresserade gärna se på dyno först innan man tror det.
Sen hans gumball 3000 körande, imponerar inte på mig, tävling på allmän väg med rikligt festande i kroppen, krävde ett par dödsoffer av vanliga trafikanter/icke tävlande/oskylidga i tidigare "tävling". Vad är målgruppen för att bli fascinerad av sånt? Bygget borde testa sin potential på ringen!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag tror prissänkningen har ngt med att göra för att konkurrera med bmws motsvarande modell. (Det gjordes en liknande kampanj på vanliga a6 2014 med den motivationen)
Nuvarande a6 kaross skall hänga med ett bra tag till. Kolla för ev har även förmånsvärdet sänkts i och med denna kampanj.
Såklart du ska försöka pruta så mycket du kan. Om det är en kampanjbil dock tror jag det är mycket svårt.


Förmånsvärdet ligger på cirka 4500kr för denna bil med viss extra utr såsom drag och vinterdäck.

Ska in på Berners imorgon och kolla vad de kan göra :)
 

WBergdahl

Panerai
Jag tror prissänkningen har ngt med att göra för att konkurrera med bmws motsvarande modell. (Det gjordes en liknande kampanj på vanliga a6 2014 med den motivationen)
Nuvarande a6 kaross skall hänga med ett bra tag till. Kolla för ev har även förmånsvärdet sänkts i och med denna kampanj.
Såklart du ska försöka pruta så mycket du kan. Om det är en kampanjbil dock tror jag det är mycket svårt.


Ang jons bil.
Jag tror inte audi sponsrat detta hemska bygge, jag sätter mina pengar att spelbolagen han är sponsrad av betalt hela hemska ombyggnationen samt ev inköp av bil. Stertmanns påstådda 900-1000hk vill intresserade gärna se på dyno först innan man tror det.
Sen hans gumball 3000 körande, imponerar inte på mig, tävling på allmän väg med rikligt festande i kroppen, krävde ett par dödsoffer av vanliga trafikanter/icke tävlande/oskylidga i tidigare "tävling". Vad är målgruppen för att bli fascinerad av sånt? Bygget borde testa sin potential på ringen!
Audi har som du säger inte sponsrat ombyggnationen, men har bistått med bilen. Så är det och så har det alltid varit.
Jon är sponsrad av Audi och dom ger honom bilarna för att han ska köra i dom och göra reklam.
När han byggde sin Rebellion så godkände Audi bygget då den såg för mycket ut som R18
 

Charles_

Rolex
Ang jons bil.
Jag tror inte audi sponsrat detta hemska bygge, jag sätter mina pengar att spelbolagen han är sponsrad av betalt hela hemska ombyggnationen samt ev inköp av bil. Stertmanns påstådda 900-1000hk vill intresserade gärna se på dyno först innan man tror det.
Sen hans gumball 3000 körande, imponerar inte på mig, tävling på allmän väg med rikligt festande i kroppen, krävde ett par dödsoffer av vanliga trafikanter/icke tävlande/oskylidga i tidigare "tävling". Vad är målgruppen för att bli fascinerad av sånt? Bygget borde testa sin potential på ringen!

Den låter som 1000hk dock :)

 
  • Like
Reactions: par
Topp