Edin
Silver
Alpina är fint skit det!Folie och vinterpjuck.![]()
D5 eller B5?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alpina är fint skit det!Folie och vinterpjuck.![]()
Va fan, jag har ju typ guldfärgat på min kärra.... Det är svinsnyggt
![]()
Trist blir perfekt. Är till frun
Men du tycker golfen 2015/7k mil är ett bättre köp än exempelvis denna: https://mobil.blocket.se/annons/stockholm/hyundai_i20_comfort___5ars_ny_bilsgaranti/81336189
Är så himla lockad av 5 år trubbelfritt.
Edit: hon har bara körkort för automat
Ska plocka ut tjänstebil om 1,5 månad lite drygt.
Var och provkörde denna idag och en sådan här får det bli (identiskt spec i princip) Fantastisk att köra
Frågan är bara vilket läder jag ska ha... lutar åt Amber istället för det beiga. Tankar?
Någon utrustning som inte är nödvändig eller absolut nödvändig förutom Volvo on call?
![]()
Golf är säkert fantastisk! I detta fall är det användningsområdet som är trist. Ska gå samma korta sträckor A - B - C varje dag och majoriteten av sträckorna är 30 och 50 vägTrist med golf? Ska ta en bild på min. Du kommer ångra sig och hävda ångerrätt och be om att få köra golfen ,,![]()
Någon som vet om VW Golf 1.6 TDI från 2012 har öglor i baksätet för att förankra bältena till bakåtvänd bilbarnstol?
Min Cayman (718, basversionen) börjar tillverkas i februari och fram tills dess kan jag justera utrustningen. Vad är era åsikter om manuell vs PDK? Jag är sjukt kluven då båda är grymma lådor men på sitt eget sätt. Har beställt och lutar fortfarande mot manuell då den är roligare även om den är långsammare runt en bana. Min prio är inte att vara snabbast (det kommer jag aldrig bli) men att ha så roligt som möjligt. Körningen blir nog något i stil med 70% landsväg, 20% bana, 10% motorväg. Och på motorväg kommer jag ha tråkigt oavsett låda
Bilder bara för det är roligt
![]()
![]()
Tack! Bra input. Stämmer om farthållaren men jag var för snål för att kryssa i den rutan ändå. Får räcka med vanlig farthållare den korta del av tiden det behövsMed det tänk du har skulle jag absolut valt manuell. Ända kruxet sol jag ser det med manuell är att man (som jag förstått det) inte kan få farthållare som håller avståndet och funka är ända ker till stillastående och sen upp till satt hastighet igen. Så ska du köra mycket motorväg med just farthållare är pdk bättre.
Har haft en 2012 TSI. Menar du de bälten som förankrar stolen framåt? I så fall nej, jag trädde dem runt gångjärnen på stolen framför istället.Någon som vet om VW Golf 1.6 TDI från 2012 har öglor i baksätet för att förankra bältena till bakåtvänd bilbarnstol?
Yes det är det jag menar! Såg att man kunde köra så men då är ju stolen framför låst och kan inte flyttas. Tror man kan sätta på några ögglor. Ska kolla upp när jag hämtar bilen på onsdag.Har haft en 2012 TSI. Menar du de bälten som förankrar stolen framåt? I så fall nej, jag trädde dem runt gångjärnen på stolen framför istället.
Ja, så är det ju såklart. Vi lyckades ändå leva med det i ett par årYes det är det jag menar! Såg att man kunde köra så men då är ju stolen framför låst och kan inte flyttas. Tror man kan sätta på några ögglor. Ska kolla upp när jag hämtar bilen på onsdag.
Körde du så här?Ja, så är det ju såklart. Vi lyckades ändå leva med det i ett par årdet går ju att flytta stolen litegrann och så skall de där remmarna gå att justera längden på också, men visst är det lite meckigt och något slags golvfäste hade ju varit bättre.
Exakt så, ja.Körde du så här?
![]()
Så här löser du problemet så slipper du fnasa sönder klädseln på stolen framför med förankringsbandenKörde du så här?
![]()
Se till att få med den adaptiva farthållaren. Guld värd i tät trafik. Finns i nåt slags paket.Ska plocka ut tjänstebil om 1,5 månad lite drygt.
Var och provkörde denna idag och en sådan här får det bli (identiskt spec i princip) Fantastisk att köra
Frågan är bara vilket läder jag ska ha... lutar åt Amber istället för det beiga. Tankar?
Någon utrustning som inte är nödvändig eller absolut nödvändig förutom Volvo on call?
![]()
Ah, smart. Hade dock inte problem med slitage då banden till vår stol hade en liten ögla i ändan så man kunde trä som en lasso.Så här löser du problemet så slipper du fnasa sönder klädseln på stolen framför med förankringsbanden
https://www.skruvat.se/Bilbarnstolsogla-P66620.aspx
![]()
Har den inte isofix då? Trodde det var standard på typ alla bilar numera. Då slipper du remmar och skit.Någon som vet om VW Golf 1.6 TDI från 2012 har öglor i baksätet för att förankra bältena till bakåtvänd bilbarnstol?
Man måste ju ha en stol med ISOFIX-fästen, alla har inte det.Har den inte isofix då? Trodde det var standard på typ alla bilar numera. Då slipper du remmar och skit.
Funkar det till bakåtvänt med? Tänkte köra det på andra barnet som ska sitta framåtvänd.Har den inte isofix då? Trodde det var standard på typ alla bilar numera. Då slipper du remmar och skit.
Jag har adaptiva Led. Riktigt bra ljus.Se till att få med den adaptiva farthållaren. Guld värd i tät trafik. Finns i nåt slags paket.
Funkar upp till 15 kg. Isofix är dock främst praktiskt om man ska flytta stolarna ofta. Annars är det mestadels detsamma. De sitter inte bättre i sig pga isofix.Funkar det till bakåtvänt med? Tänkte köra det på andra barnet som ska sitta framåtvänd.
Kan det vara Trelleborg?Ska plocka ut tjänstebil om 1,5 månad lite drygt.
![]()
Hmm så den äldre grabben kan inte ha ISOfix om han väger över 15KG? Korrekt?Funkar upp till 15 kg. Isofix är dock främst praktiskt om man ska flytta stolarna ofta. Annars är det mestadels detsamma. De sitter inte bättre i sig pga isofix.
Du kan läsa om ISOFIX här: https://ntf.se/konsumentupplysning/barn-i-bil/isofix/Hmm så den äldre grabben kan inte ha ISOfix om han väger över 15KG? Korrekt?
Är denna jag ska köra för den framåtvända: https://www.jollyroom.se/bilstolar/...-sl-sict-black-series-baltesstol-cosmos-black
Lite luddig beskrivning med "framåtvänd montering 15-36 kg" följt av isofix.
Precis. Den enda funktionen som Isofix har på de större stolarna (framåtvända) är att hålla fast stolen när den är tom. När det sitter barn i den är det ordinarie bältet som tar all belastning. På mindre stolar är det själva isofix fästet som tar all vikt, därav viktbegräsningen.Hmm så den äldre grabben kan inte ha ISOfix om han väger över 15KG? Korrekt?
Är denna jag ska köra för den framåtvända: https://www.jollyroom.se/bilstolar/...-sl-sict-black-series-baltesstol-cosmos-black
Lite luddig beskrivning med "framåtvänd montering 15-36 kg" följt av isofix.