• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Kommer nog sådana versioner för bandräpare som dig ;)

Jag var bra sugen på att byta bort min sommarbil till en porsche inför nästa sommar.. tills jag insåg att jag aldrig åker bana och snarare är den som blir omkörd än den som kör på på vägen. Gubbar i hatt borde inte köra Porsche. Jag nöjer mig med mercan. ;)

Jag var bra sugen på att byta bort min sommarbil till en porsche inför nästa sommar.. tills jag insåg att jag aldrig åker bana och snarare är den som blir omkörd än den som kör på på vägen. Gubbar i hatt borde inte köra Porsche. Jag nöjer mig med mercan. ;)
Fast i verkligheten går det 99 gubbar i hatt på varje bansmiskare i Porsche. Medelåldern på Porscheköparen är 56 år och Porsches försäljning består till 80% av diesel och hybrid Cayenne+Panamera. Sportigt sa Bull...

Så här ser Porsches nybilsleveranser ut. Kolla fördelningen.
FFC02D9B-121F-497B-B3F0-C0692EB57C87.jpeg

Fast i verkligheten går det 99 gubbar i hatt på varje bansmiskare i Porsche. Medelåldern på Porscheköparen är 56 år och Porsches försäljning består till 80% av diesel och hybrid Cayenne+Panamera. Sportigt sa Bull...

Så här ser Porsches nybilsleveranser ut. Kolla fördelningen.
FFC02D9B-121F-497B-B3F0-C0692EB57C87.jpeg
Var hittar du den statistiken?:)

Det var naturligtvis lite raljerande men om du tittar på Bilsweden så ser du att det går ungefär 4 tråkbilar på varje 911.

(Titta inte enbart på 2018, den statistiken är väldigt dopad pga stora inregistreringar av 911 innan 2018-08 pga Bonus Malus)
Finns dock en väldigt tydlig strategi att begränsa 911 tillverkningen och hålla nere volymerna

Do it!
Vi får vår om ett par veckor, sjukt taggad!

KBK! Enda roliga BMW:n på marknaden.;) Den är sådär jätteful jämfört med rådande formgivningsideal så att det ändå blir en riktigt trevlig upplevelse rent estetiskt (tänk Citroën DS som en rimlig jämförelse här!). Pluspoäng för eldrift naturligtvis!:)

Riktigt kul att köra iaf.
En annan har börjat fundera på sportbil igen.

Man vet att BMW lyckats med enbil med den responsen här i Porsche och BMW-tråden :D
Måste börja bearbeta BRF:en så att jag kan ladda smidigt.

@Aboynamedsue Avis! i3s? Spec i grova drag?

Så om någon vill köpa en M2 dyrt framöver är det bara att hojta till. SoV-däck! :D

Du behöver att ett jänkejärn smile/L är överlägset bäst :D

Men fan vad mycket billigare/månad det blir med en i3s sisådär 6000kr i privata medel....

Älskar den! Känns som en gaffeltruck på steroider :D

Körde M2 till handlaren när jag provade den sist, flinade och skrattade om vartannat i i3s:en ändå. Snacka om körglädje!

Senast ändrad:
Bara i soppa så är det närmare 2k/månad mindre för min del

Frågan är dock det verkliga restvärdet...

Ska man tro säljarna är elbilarna iaf i nuläge eftertraktade som begagnatbilar och går fort ur hallen till rätt pris.

Andrahandsvärdet på brorsans tjänstepulka, en A6 3,0 tdi allroad är mindre roligt, den lär vi typ få lägga som bortskänkes.

Man vet att BMW lyckats med enbil med den responsen här i Porsche och BMW-tråden :D
Måste börja bearbeta BRF:en så att jag kan ladda smidigt.

@Aboynamedsue Avis! i3s? Spec i grova drag?

Så om någon vill köpa en M2 dyrt framöver är det bara att hojta till. SoV-däck! :D

Tog en svart med charged plus-paketet. Då fick man med det mesta som vi ville ha inkl dessa fälgar. Valde dock bort s-modellen då den vanliga har något bättre räckvidd.
5AFFC6DF-D442-4617-BCDF-B1864B0B7935.jpeg

Bara i soppa så är det närmare 2k/månad mindre för min del

Frågan är dock det verkliga restvärdet...
Yes, elbilsutvecklingen går så fort att modeller riskerar att åldras över en natt. Exempel: Jag frågade mitt op.lease bolag om restvärdet på en E-Golf. 25% svararde de. Det förstör kalkylen totalt eftersom TCO blir så hög. Varför är det så lågt då? Jo för att en bil som kostar 409k idag kan inte ha mkt bättre restvärde när VW ID kommer med ett nypris på 270' och samma räckvidd om 2 år. Vem köper en begagnad E-Golf då för samma pengar? Nä, den är över en natt värd kanske 150 i bästa fall och det blir rätt svettigt i kalkylen när 250k ska betalas av på 2 år...

Tillbaka
Topp