• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ska plocka ut tjänstebil om 1,5 månad lite drygt.
Var och provkörde denna idag och en sådan här får det bli (identiskt spec i princip) Fantastisk att köra :)

Frågan är bara vilket läder jag ska ha... lutar åt Amber istället för det beiga. Tankar?

Någon utrustning som inte är nödvändig eller absolut nödvändig förutom Volvo on call?
4768E777-5F66-480D-9A45-218DE674E913.jpeg

Hämtade min i början på Nov. Väldigt nöjd. För mig går all mörk klädsel helt bort men det är ju en smaksak. Du verkar vara lagd lite åt samma håll :) Tog stänkskydd fram/bak för att hålla den lite renare, kan vara värt nån extra krona. Sket i backkamera och 360 kamera. Snålade även på eldriven bagagelucka, kanske att man skulle tagit den.. är ganska mkt lucka som ska upp och ner. Rattvärme ingick, aldrig haft innan, kommer aldrig mer kunna leva utan. En liten kuriosa är att man får med fotmanuvrerad baklucka om du väljer till keyless, dom sitter liksom ihop. Men väljer du inte till elmanuvrerad lucka på det så kommmer inte bagaget öppna sig när du sparkar med foten utan endast låsas upp. Mvh.

Bilagor

• 744A733C-4D65-46BC-A4B3-9CE5E26FBEA4.png
    744A733C-4D65-46BC-A4B3-9CE5E26FBEA4.png
    226.6 KB · Visningar: 5
  • 85656CEF-DF67-415D-B937-86F2F7C59FA6.jpeg
    85656CEF-DF67-415D-B937-86F2F7C59FA6.jpeg
    345.6 KB · Visningar: 5
  • 1EED4015-99F5-4FFA-9A84-0136C574D5D2.jpeg
    1EED4015-99F5-4FFA-9A84-0136C574D5D2.jpeg
    187.2 KB · Visningar: 5
Hämtade min i början på Nov. Väldigt nöjd. För mig går all mörk klädsel helt bort men det är ju en smaksak. Du verkar vara lagd lite åt samma håll :) Tog stänkskydd fram/bak för att hålla den lite renare, kan vara värt nån extra krona. Sket i backkamera och 360 kamera. Snålade även på eldriven bagagelucka, kanske att man skulle tagit den.. är ganska mkt lucka som ska upp och ner. Rattvärme ingick, aldrig haft innan, kommer aldrig mer kunna leva utan. En liten kuriosa är att man får med fotmanuvrerad baklucka om du väljer till keyless, dom sitter liksom ihop. Men väljer du inte till elmanuvrerad lucka på det så kommmer inte bagaget öppna sig när du sparkar med foten utan endast låsas upp. Mvh.
Bakluckan är guld värd att svepa upp med foten när man har händerna fulla. Använder det ofta.

Personligen tog jag även svart innertak. Då jag gillar det mörkt o mysigt. Haft ljusa klädslar innan vilket är snyggt men man sitter som i ett akvarium när det är ljust ute

Bra tankar! Är sjukt sugen på den ljusa inredningen och svart tak. Panorama är inte så viktigt. Keyless är ju rätt så tacksamt också. Måtte 19” hjulen rymmas i budgeten...

Jag nöjer mig med sensorerna. Gps, behövs det?

Bra tankar! Är sjukt sugen på den ljusa inredningen och svart tak. Panorama är inte så viktigt. Keyless är ju rätt så tacksamt också. Måtte 19” hjulen rymmas i budgeten...

Panorama tycker jag är onödigt.
Gps är ganska nice då man får upp kartan mellan mätarna om man väljer den digitala varianten.
Men använder den aldrig typ så den är ju ganska onödig.

Jag har inget behov av navigationen så hoppade den. Men änvånder du den i kneget och far runt mycket så kanske du har behov? Ett billigare alternativ är iphoneintegrering. Då kan du använda google maps, det säger kollegor fungerar bra. De finns även en webbasserad gps man kan använda om du delar internet via mobilen eller har simkort, den är riktigt dålig. Så om du har tänkt använda navigation ha inte ens det som ett alternativ.

Yes det är det jag menar! Såg att man kunde köra så men då är ju stolen framför låst och kan inte flyttas. Tror man kan sätta på några ögglor. Ska kolla upp när jag hämtar bilen på onsdag.

När barnen var små (3st) kom vi fram till att bästa stället för den mellanstolen (efter babyskydd) var i mitten bak. Bäst skyddad och kunde ta lite djup mellan sätena. Fanns en extra arm att köpa som satt mellan stol och kardan. Hade även remmar även om det inte skulle behövas. Fick då 2 platser över bak.
Lånad bild från nätet som exempel:

wpid-IMG_20120917_183009.jpg

När barnen var små (3st) kom vi fram till att bästa stället för den mellanstolen (efter babyskydd) var i mitten bak. Bäst skyddad och kunde ta lite djup mellan sätena. Fanns en extra arm att köpa som satt mellan stol och kardan. Hade även remmar även om det inte skulle behövas. Fick då 2 platser över bak.
Lånad bild från nätet som exempel:

wpid-IMG_20120917_183009.jpg
Funderar faktiskt på att köra en mitten bak och andra vänster bak. Får se vad som ryms :)

Nu gör jag bort mig totalt, men vi hade en XC60 i några månader och körde en hel del, men jag fattade aldrig om den ens hade GPS eller ej, eller om kartan i displayen kom via mobilen eller liknande.

Men nej, jag använder det aldrig (Waze i mobilen är så mycket bättre) så jag hade inte betalat extra för det.

Min BMW är på verkstaden i några dagar. Fick en kul lånebil - Mercedes E-något All-Terrain.

Någon som vet hur man får igång Apple CarPlay på den här? Trodde det bara skulle fungera. Kopplar in iPhone X, men inget händer.

4CE152AA-BA15-41A3-9F52-6176F2D0EF9D.jpeg

Min BMW är på verkstaden i några dagar. Fick en kul lånebil - Mercedes E-något All-Terrain.

Någon som vet hur man får igång Apple CarPlay på den här? Trodde det bara skulle fungera. Kopplar in iPhone X, men inget händer.

4CE152AA-BA15-41A3-9F52-6176F2D0EF9D.jpeg

Otroligt sammanträffande, en bekant till mig i Tyskland är Mercedeshandlare och en av hans anställda har startat en Youtube kanal där de lär ut "bra att veta" saker om Mercedes samt testar bilar. Sitter och slösurfar nu på lunchen och har deras senaste film en flik och KS i en annan.
Vad visar de i senaste filmen? Hur CarPlay fungerar och bilen de provar de på är en E-klass (visserligen cab men borde inte spela någon roll).

Verkar vara väldigt straight-forward men det är bara ett av USB-uttagen som stödjer Carplay och, ifall det är samma inredning Cab vs Combi, ska du välja de högra i armstödet. Klipper in ett screenshoot från deras film:

Skärmavbild 2018-11-26 kl. 13.52.11.png

Hoppas det hjälper!

//Martin

Otroligt sammanträffande, en bekant till mig i Tyskland är Mercedeshandlare och en av hans anställda har startat en Youtube kanal där de lär ut "bra att veta" saker om Mercedes samt testar bilar. Sitter och slösurfar nu på lunchen och har deras senaste film en flik och KS i en annan.
Vad visar de i senaste filmen? Hur CarPlay fungerar och bilen de provar de på är en E-klass (visserligen cab men borde inte spela någon roll).

Verkar vara väldigt straight-forward men det är bara ett av USB-uttagen som stödjer Carplay och, ifall det är samma inredning Cab vs Combi, ska du välja de högra i armstödet. Klipper in ett screenshoot från deras film:

Skärmavbild 2018-11-26 kl. 13.52.11.png

Hoppas det hjälper!

//Martin
Jo, jag gör allt som man ska göra - har identifierat uttag osv., men den vill inte. Oklart om den kanske inte har stöd för CarPlay? I så fall märkligt med tanke på att bilen är helt fullsmetad med allt annat extra.

Jo, jag gör allt som man ska göra - har identifierat uttag osv., men den vill inte. Oklart om den kanske inte har stöd för CarPlay? I så fall märkligt med tanke på att bilen är helt fullsmetad med allt annat extra.

Stöd för smartphone är ett tillval men är bilen fullsmetad borde den ju vara med. Tror mig veta att det vid tillvalet "Premiumpaketet" och uppåt det ingår.

Skärmavbild 2018-11-26 kl. 14.22.10.png

Gissar att du har koll på detta men länkar ändå Apple FAQ ifall CarPlay ej fungerar: https://support.apple.com/en-us/HT205634

//Martin

Tillbaka
Topp