Salesmayne
Silver
Vad sitter under huvfén då? Ser rätt kittad ut he he
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag hade denna ett tag. Kul bil! Snabb och relativt ovanlig. Sålde den dock i somras.
![]()
Vad sitter under huvfén då? Ser rätt kittad ut he he
Ni måste ha det gott ställt ni.
Det är en Nissan 370Z Nismo. Efterträdaren till 350Z. Nismo är Nissan Motorsport och innebär i detta fallet lite lättad, lite ökad effekt och lite uppstyvad, andra fälgar, vinge mm. 3,7 liters V6 med 344 hästar, bakhjulsdrift och manuell låda. Underskattad sportbil!Vad är det för monster? Nissan 300zxxxx extra-allt?
Den var såklart kanon! Det jag verkligen gillade var att den i sport-läget gav automatisk mellangas vid nedväxling så det blev dels smidigare i säg stadskörning men framförallt vid mer "aktiv" körning så slapp man risken att tappa fästet vid kraftig nedväxling. Den är riktigt rå, som en sportbil ska vara IMO men med alla fartbulor, 30-sträckor, vardagspoliser och i kombination med att jag har en tjänstebil var det bara att låta den gå vidare. Folk vände sig om efter den rätt ofta då den är rätt ovanlig vilket jag tyckte var kul. Unga killar frågade ofta vad det var för bil (trots att det står Nissan både i fronten och bakVad tyckte du om den? Är jävligt sugen på en 370z! Hade en nismotrimmad 350z förr och jag kan inte sluta tänka på den![]()
370z Nismo?
Jupp. Jag tittade för snabbt. Men kom inte och säg att de inte är lika som tumnagel:370z Nismo?
Yes, elbilsutvecklingen går så fort att modeller riskerar att åldras över en natt. Exempel: Jag frågade mitt op.lease bolag om restvärdet på en E-Golf. 25% svararde de. Det förstör kalkylen totalt eftersom TCO blir så hög. Varför är det så lågt då? Jo för att en bil som kostar 409k idag kan inte ha mkt bättre restvärde när VW ID kommer med ett nypris på 270' och samma räckvidd om 2 år. Vem köper en begagnad E-Golf då för samma pengar? Nä, den är över en natt värd kanske 150 i bästa fall och det blir rätt svettigt i kalkylen när 250k ska betalas av på 2 år...
I princip är det ingen som vill garantera några restvärden alls på elbilar just nu. Det innebär ju att du får stå risken själv och lämnar man tillbaka en i3 eller eGolf idag så går det säkert bra men efter introduktionen av nästa modell kanske du tappar 100k över en natt. Den osäkerheten är inte kul.Precis det jag tänkte! Även en tanke är hur batterier etc håller och hur de beaktar det vid återlämning
Om värdet håller sig runt 50% så är det grymt förmånligt.
För er som funderar på att köpa elbil, ha med en laddbox i kalkylen!
Rekommenderar ingen att ladda sin bil i ett vanligt schuko-uttag (trots att det är godkänt och många tillverkare levererar bilen endast med vanlig stickpropp...
Funkar det till bakåtvänt med? Tänkte köra det på andra barnet som ska sitta framåtvänd.
Nice men nu är jag nog all-set med 4 st stolar (2 i varje bil)Denna stol är skitsmidig.
Vrid stolen 90grader när du ska in eller ut med ungen ur bilen.
Du kommer att jubla över den. Man behöver inte vara akrobat för att få barnet i stolen.
![]()
Finns ”kompletta” laddboxar att köpa som du pluggar in mellan ditt uttag och bilen,dessa kostar väl från 6k och uppåt!Vad behövs för att installera det? Har förberett för ett separat uttag på utsidan samt 3-fas på insidan.
Rekommenderar ingen att ladda sin bil i ett vanligt schuko-uttag (trots att det är godkänt och många tillverkare levererar bilen endast med vanlig stickpropp...
Sa aldrig att det inte fungerar..Har tankat i 3 år i ett 230V vägguttag som suttit på fasaden sedan 1968, funkade finfint.
Den var såklart kanon! Det jag verkligen gillade var att den i sport-läget gav automatisk mellangas vid nedväxling så det blev dels smidigare i säg stadskörning men framförallt vid mer "aktiv" körning så slapp man risken att tappa fästet vid kraftig nedväxling. Den är riktigt rå, som en sportbil ska vara IMO men med alla fartbulor, 30-sträckor, vardagspoliser och i kombination med att jag har en tjänstebil var det bara att låta den gå vidare. Folk vände sig om efter den rätt ofta då den är rätt ovanlig vilket jag tyckte var kul. Unga killar frågade ofta vad det var för bil (trots att det står Nissan både i fronten och bak)
Edit, slänger in en bild till.
![]()
Rubriken i den artikeln borde istället vara "billig timer orsakade brand".Sa aldrig att det inte fungerar..
Bara för att det funkar ”finfint” betyder det ju inte att det är rätt eller riskfritt..
https://www.nyteknik.se/fordon/utredning-klar-elbilsladdning-orsakade-branden-i-huset-6934241
Fast om du maxbelastar ett vanligt schuko-uttag under långa perioder bränner det upp, kvittar hur modern anläggning du har..Rubriken i den artikeln borde istället vara "billig timer orsakade brand".
Klart man inte bör ladda elbil med 1.5mm2 kablar från 1920 men en modern anläggning klarar elbilsladdning utan några som helst problem. Har man dessutom 3-fas uttag som skrivs ovan så lär det vara 2.5mm2. Laddbox är inget magiskt, alla elbilar har en laddbox bara det att den är monterad på sladden istället.
Precis det jag tänkte! Även en tanke är hur batterier etc håller och hur de beaktar det vid återlämning
Om värdet håller sig runt 50% så är det grymt förmånligt.
I princip är det ingen som vill garantera några restvärden alls på elbilar just nu. Det innebär ju att du får stå risken själv och lämnar man tillbaka en i3 eller eGolf idag så går det säkert bra men efter introduktionen av nästa modell kanske du tappar 100k över en natt. Den osäkerheten är inte kul.
![]()
Så förbaskat sugen!![]()
Hold your horses sonSvinfet ju!
Blir ju billigt eftersom de är utbytbara med cykeldäck!Den har ju 195/50-20” bak![]()
Tycker nästan det är roligare med trötta dieslar på tramsigt breda och stor fälgar. Man kan verklige känna hur mycket prestandan och komforten sänkts.Blir ju billigt eftersom de är utbytbara med cykeldäck!
Kan inte låta bli att skratta lite när man går förbi en i3 och först ser de massiva sidorna och sedan inser att de är lika breda som ett finger när man kommer runt till baksidan..![]()
Den har ju 195/50-20” bak![]()
Kan säga att Hakka R2 255/45/19 ej funkar så bra med min.... Får ta det riktigt försiktigt