• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Hatet över fejkpipor kan jag känna är lite överdrivet.
Eftersom dagens design dikterar att de absolut måste integreras i stötfångaren så funkar det ju inte så bra att ha dem direkt anslutna till avgassystemet. Det hade blivit varmt och det hade blivit skitigt.
Men visst - hade jag fått bestämma så hade man haft gammaldags två-, eller fyrapipigt avgassystem hängande en bit under stötfångaren på alla (prestanda)bilar.

Har mer problem med bilar där man förstärker motorljudet med hjälp av högtalare. Det är riktigt fjantigt.
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Inget fusk här... ;)
C63 med M156:D
DSC_1606.JPG
 

Roxen

Cartier
Hatet över fejkpipor kan jag känna är lite överdrivet.
Eftersom dagens design dikterar att de absolut måste integreras i stötfångaren så funkar det ju inte så bra att ha dem direkt anslutna till avgassystemet. Det hade blivit varmt och det hade blivit skitigt.
Men visst - hade jag fått bestämma så hade man haft gammaldags två-, eller fyrapipigt avgassystem hängande en bit under stötfångaren på alla (prestanda)bilar.

Har mer problem med bilar där man förstärker motorljudet med hjälp av högtalare. Det är riktigt fjantigt.

Haha, är det så att man använder sig av högtalare för ett förstärkt motorljud? Aldrig hört talas om, kul info! Vilka bilar är utrustade med detta?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Haha, är det så att man använder sig av högtalare för ett förstärkt motorljud? Aldrig hört talas om, kul info! Vilka bilar är utrustade med detta?
Förstärker inuti kupén, kanske jag borde förtydligat. :)
"BMW Active Sound" - vet inte exakt vilka modeller det fanns/finns på, men i alla fall på F30 328i (numera 330).

Finns garanterat fler tillverkare än BMW som använder.
 

Simon.x

Rolex
Förstärker inuti kupén, kanske jag borde förtydligat. :)
"BMW Active Sound" - vet inte exakt vilka modeller det fanns/finns på, men i alla fall på F30 328i (numera 330).

Finns garanterat fler tillverkare än BMW som använder.

Tjena du menar väl att stereon kompenserar för vind brus mm som en att den bibehåller ljud nivån inne i bilen ? eller :D
Om det är det du menar så fanns detta redan på Volvo V70 typ 1999 ;) för ljudet inne i kupen :)


//Simon
 

LS

Panerai
2-Faktor
Tjena du menar väl att stereon kompenserar för vind brus mm som en att den bibehåller ljud nivån inne i bilen ? eller :D
Om det är det du menar så fanns detta redan på Volvo V70 typ 1999 ;) för ljudet inne i kupen :)


//Simon
............................................________
....................................,.-'"...................``~.,
.............................,.-"..................................."-.,
.........................,/...............................................":,
.....................,?......................................................,
.................../...........................................................,}
................./......................................................,:`^`..}
.............../...................................................,:"........./
..............?.....__.........................................:`.........../
............./__.(....."~-,_..............................,:`........../
.........../(_...."~,_........"~,_....................,:`........_/
..........{.._$;_......"=,_......."-,_.......,.-~-,},.~";/....}
...........((.....*~_......."=-._......";,,./`..../"............../
...,,,___.`~,......"~.,....................`.....}............../
............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-"
............/.`~,......`-...................................../
.............`~.*-,.....................................|,./.....,__
,,_..........}.>-._...................................|..............`=~-,
.....`=~-,__......`,.................................
...................`=~-,,.,...............................
................................`:,,...........................`..............__
.....................................`=-,...................,%`>--==``
........................................_..........._,-%.......`
...................................,
 

LS

Panerai
2-Faktor
Förstärker inuti kupén, kanske jag borde förtydligat. :)
"BMW Active Sound" - vet inte exakt vilka modeller det fanns/finns på, men i alla fall på F30 328i (numera 330).

Finns garanterat fler tillverkare än BMW som använder.
Håller med om att det är fjantigt. Minns att Renault var tidigt ute med detta i någon modell, där kunde man även välja olika motorljud så det lät som en V12 inne i kupén osv :D
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Tjena du menar väl att stereon kompenserar för vind brus mm som en att den bibehåller ljud nivån inne i bilen ? eller :D
Om det är det du menar så fanns detta redan på Volvo V70 typ 1999 ;) för ljudet inne i kupen :)


//Simon
Nänä. Förstärkt motorljud.
BMW-förare vill gärna ha rak sexa. Sitter det så en fyra under huven så får man ”fake it til you make it”.
 

Simon.x

Rolex
............................................________
....................................,.-'"...................``~.,
.............................,.-"..................................."-.,
.........................,/...............................................":,
.....................,?......................................................,
.................../...........................................................,}
................./......................................................,:`^`..}
.............../...................................................,:"........./
..............?.....__.........................................:`.........../
............./__.(....."~-,_..............................,:`........../
.........../(_...."~,_........"~,_....................,:`........_/
..........{.._$;_......"=,_......."-,_.......,.-~-,},.~";/....}
...........((.....*~_......."=-._......";,,./`..../"............../
...,,,___.`~,......"~.,....................`.....}............../
............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-"
............/.`~,......`-...................................../
.............`~.*-,.....................................|,./.....,__
,,_..........}.>-._...................................|..............`=~-,
.....`=~-,__......`,.................................
...................`=~-,,.,...............................
................................`:,,...........................`..............__
.....................................`=-,...................,%`>--==``
........................................_..........._,-%.......`
...................................,

Att rita är nog inte din starka sida eller var det där kladdet nu är :hilarious:
Men här har du lite motor ljud, Ps det finns mer på nätet ;) --->

//Simon
 

LS

Panerai
2-Faktor
Att rita är nog inte din starka sida eller var det där kladdet nu är :hilarious:
Men här har du lite motor ljud, Ps det finns mer på nätet ;) --->

//Simon
Du är verkligen helt hopplös..

Ok för att vara lite konstruktiv. Skulle du någon gång kunna läsa igenom det du skrivit innan du postar och fundera på ”vad bidrar det här inlägget med i diskussionen” och ”kan någon tyda vad jag försöker säga”. För svaret är inte ofta ja på någon av de frågorna vad gäller dina inlägg.
 
Senast ändrad:

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Den är ju sjukt brutal! Den där kräver vår omgående!

Kul val!

Ser inte riktigt men det sitter keramiska skivor?

Keramiskt ja.

Grymt, stort grattis.
Har du fått den redan eller får du den till våren? Dem där däcken vill du inte ha på när det regnar.

Får man fråga varför det blev en sådan och exv inte Porsche?

Kollat på 991 och valet blev M4 CS för att dels 911 är dyrare, men framför allt mindre galen än M4cs. Hade behövt vara ngt för en miljon till typ.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Keramiskt ja.



Kollat på 991 och valet blev M4 CS för att dels 911 är dyrare, men framför allt mindre galen än M4cs. Hade behövt vara ngt för en miljon till typ.

Jag är ju Porker-fanboy men för samma pengar är Porsche just nu inte speciellt skoj - CSn är ju betydligt mer hårdrock än Porsche för motsvarande pengar (enda lika galet är väl gammal toktrimmad 996/997 men inte samma typ av känsla som en ny CS) - som sagt, kul val!
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
En fråga till er mer bilkunniga:
Behöver ett däck kasseras efter att däckskum (Continental ContiMobilityKit) används vid punka? Gäller Nokian dubbdäck, om det öht spelar roll:)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
En 991 GTS ligger i samma härad dock och den är rätt bonkers den med

Känns som lite olika profil på bilarna. Gillar verkligen GTS (skulle nog vara mitt P-val om jag hade möjlighet) men gillar ju också banåka väldigt mycket och skulle man inrikta sig mer specifikt på det känns ju CSen lite mer spetsig mot det - har dock aldrig sett en CS på riktigt.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
En 991 GTS ligger i samma härad dock och den är rätt bonkers den med

Fast hur kul är en 991gts? Jag är fortfarande rädd för CS medans Porschen känns väldigt mycket mer gubbmissil. Att 911an sen är betydligt vanligare gjorde valet för mig lätt.

Porschecenters trötta bemötande kontra BMWs betydligt mycket trevligare var plus i kanten.


Sevärt :
 
Senast ändrad:
Topp