• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Jaguaren

Omega
En Mini Cooper Clubman hämtas ut imorgon från bilfirman och min Citroën C3 med panoramafönster ska bort.
Någon som erfarenheter av en Clubman så får ni gärna berätta här eller i pm.

Ha det Blått! Mot 21 ligasegern
 

hedbrg

Panerai
En Mini Cooper Clubman hämtas ut imorgon från bilfirman och min Citroën C3 med panoramafönster ska bort.
Någon som erfarenheter av en Clubman så får ni gärna berätta här eller i pm.

Ha det Blått! Mot 21 ligasegern
Sneglat på clubman ett gäng gånger, men blir alltid besviken över inredningen. Kul bil iallfall, vilken motor?
 

Jaguaren

Omega
Sneglat på clubman ett gäng gånger, men blir alltid besviken över inredningen. Kul bil iallfall, vilken motor?
Standard 1.6 motorn med 120 hästar
.
Inredningen var inget speciellt men det finns rätt många knappar att leka med överallt.
Bilen är begagnad men det kan man inte se överhuvudtaget.
Ha det Blått!
 
  • Like
Reactions: jhm

Chuck

Patek
2-Faktor
Snygga bilar ni har så fett har man inte det själv, en AMG V8 är en dröm!

Halvt OT: Någon som har ytterligare info på när följande bilar släpps i ny tappning?

BMW 5 serie
Mercedes benz E klass
Volvo V70
 

Wettex

Cartier
Numera sportar jag denna på sommaren. Alfetta GT -76.
IMG_20150513_202915.jpg

Kraftig like på den! Antingen en GT,GTV, GTV6 :a finns i min bil-bucketlist. Synd att dom brukar vara så förbaskat rostiga bara...
 

kabro

Cartier
Snygga bilar ni har så fett har man inte det själv, en AMG V8 är en dröm!

Halvt OT: Någon som har ytterligare info på när följande bilar släpps i ny tappning?

BMW 5 serie
Mercedes benz E klass
Volvo V70

BMW har kört tidigare 5-serie i 7-8 år, F10 som är aktuell nu kom 2010, så snart borde det väl börja "läcka ut" info om kommande.
V70 är i sluttampen nu och ska ersättas av en annan bil.

Mercedes har jag sämre koll på då jag fortfarande har en bra bit till 50 ;)
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Snygga bilar ni har så fett har man inte det själv, en AMG V8 är en dröm!

Halvt OT: Någon som har ytterligare info på när följande bilar släpps i ny tappning?

BMW 5 serie
Mercedes benz E klass
Volvo V70

Nya 5 serie släpps nästa sommar och som vanligt kommer sedanen först och kombin några månader efter. Det ska bli riktigt kul och se vad som har förändrats.
 

Anders Forsberg

Vacheron
2-Faktor
Grymt snygg bil och bild! Kul att du använder din Shark! På 80-talet gjorde bmw kanske deras härligaste bilar någonsin!

Tackar!
Kommer förmodligen aldrig att sälja den (...och bara delvis för att jag har mer pengar investerat än vad jag kommer att få ut).

Letar dock efter en eventuell andra sommarbil, men tankarna spretar lite...
Porsche 928, 3.0CSi, 850i eller kanske lite modernare i form av 996 Cab.
Beslut, beslut, beslut...

Lider dock inte för stunden! ;)

ImageUploadedByTapatalk1431683199.228535.jpg
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Tackar!
Kommer förmodligen aldrig att sälja den (...och bara delvis för att jag har mer pengar investerat än vad jag kommer att få ut).

Letar dock efter en eventuell andra sommarbil, men tankarna spretar lite...
Porsche 928, 3.0CSi, 850i eller kanske lite modernare i form av 996 Cab.
Beslut, beslut, beslut...

Lider dock inte för stunden! ;)

ImageUploadedByTapatalk1431683199.228535.jpg


Fan vad snygg.
JAg hade letat efter en fin M5:a. E34 eller kanske E39!
 
D

Deleted member 1265

Guest
Tackar!
Kommer förmodligen aldrig att sälja den (...och bara delvis för att jag har mer pengar investerat än vad jag kommer att få ut).

Letar dock efter en eventuell andra sommarbil, men tankarna spretar lite...
Porsche 928, 3.0CSi, 850i eller kanske lite modernare i form av 996 Cab.
Beslut, beslut, beslut...

Lider dock inte för stunden! ;)

ImageUploadedByTapatalk1431683199.228535.jpg
Min röst faller på 3,0csi alt bmw 850 (potentiell samlarbil!!!)
Många rätt på din shark, färgen osv! Är det en m6 helt ut? Min första bil var e28 m535. Antagligen den bil jag lagt mest energi på av alla. Inte i min ägo tyvärr längre...
 

Anders Forsberg

Vacheron
2-Faktor
Min röst faller på 3,0csi alt bmw 850 (potentiell samlarbil!!!)
Många rätt på din shark, färgen osv! Är det en m6 helt ut? Min första bil var e28 m535. Antagligen den bil jag lagt mest energi på av alla. Inte i min ägo tyvärr längre...


Nej, inte mycket M635CSi över min tyvärr! Instegsmodell... :(
Enligt regbeviset har den dock effekt som en "M" (likt många andra 89:eek:r, blev tydligen något knas mellan generalagent och Vägverket), vilket har allt annat än positiv effekt på försäkringspremien! ...men ändå är lite skoj!

Jag vet med mig att det egentligen borde bli en cab som nästa, men hjärtat dunkar lite extra för en 850i (med mantrat "flest cylindrar när man dör, vinner!" ringande i öronen). Och "tolv cylindrar" i samma mening som "överkomligt" blir trots allt Tysktillverkat.
Du är nog för övrigt den första som inte ropat... "NEEEEEJ, köp en 840 istället" när åttaserien kommit på tal!

M535i är fantastiska - och också en stående sökning på Blocket. Men coupé eller cab är nog lite mer sommarbil trots allt!
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Tar du ut den som en förmånsbil hamnar du nog i samma prisklass som en BMW 520 i månadskostnad, tack vara det låga förmånsvärdet och miljöbilslättnaderna. Totalkostnad runt 7-8 tusen netto per månad fick jag det till efter efter en snabb överslagsräkning.
Vårt besök slutade med att en kollega beställde bilen och vi två som var med går och suger på karamellen och funderar på saken.

Min plus-minuslista ser ut så här:

+ Ingen servicekostnad
+ Ingen drivmedelskostnad
+ Skattelättnaderna
+ En av de skönaste bilarna jag har kört
- Hög initialkostnad
- Man måste planera sin förbrukning
- Kort räckvidd och meckigt att ladda om man inte har Supercharger (trefas el)
- Stor och bred bil, vilket kommer göra att min dam får det ännu svårare att parkera i garaget :(

Kommit fram till bealut än.
Tänkte kika på 70d nästa vecka, verkar vettigt som förmånsbil?...
 

Jens

Greedo
"Sportar"? Volvo v60 och BMW 320 nuförtiden. Så fort jag inte behöver en barnvänlig bil så kommer det att bli en sån här: Lancia Delta Integrale!
3796249410_6ac8839976_o-5483642565dd7.jpg

b_lancia_delta_integrale_11.jpg


Tycker inte att det blir så mycket ballare än så här. Hade en på gång för några år sedan men köpte en Lexus ist.


J
 
Topp