• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Anders Forsberg

Vacheron
2-Faktor
"Sportar"? Volvo v60 och BMW 320 nuförtiden. Så fort jag inte behöver en barnvänlig bil så kommer det att bli en sån här: Lancia Delta Integrale!


Tycker inte att det blir så mycket ballare än så här. Hade en på gång för några år sedan men köpte en Lexus ist.


J

Äsch... Den är ju femdörrars. Lär funka alldeles utmärkt med familj och barn.
Skaffar du bara en svindyr vagn som kan vikas ihop ner på molekylnivå så lär ju bagaget räcka till också! ;)
 

Riley

Panerai
Paneristi
Tycker man om att tanka så rekommenderar jag min bil.
Fast den är tillräckligt rolig för att jag ska tycka att det är värt det.
DSC_0104ll.jpg DSC_0076ll.jpg
 

kabro

Cartier
Någon här som har hyrt Range Rover Evoque via Mabi någon gång och har koll på vad man får för motor?
 

kabro

Cartier
Ska boka hyrbil inför en helg i juli.
Står mellan A-klass, 3-serie, C-klass, 5-serie, E-klass eller Range Rover Evoque från Mabi.
Eller A4, A6 hos Europcar.

Vet att Sixt har mycket busiga bilar, men de flesta roliga bilar har ett begränsat antal gratis mil och eftersom det blir 100 mil den helgen bortgår det alternativet..

Någon som hyrt från någon ovanstående och vet vad man får för motor o utrustning?

Edit: Eller har tips på någon annan hyrbilsfirma i Stockholm som hyr ut bilar som sprider lycka :)
 

Edin

Panerai
Jag jobbade förut på Sixt och kan bara svara från vad som gällde då gällande motorer som är nära på samma hos Europcar då alla dessa bilar är en del av de som efter sex månaders hyrbilstjänst blir Premium selection hos bilförsäljarna. Alla "standard" bilar likt A-, B-, C-, E- klass, 1-, 2-, 3-, 5- serie har de allra vanligaste motorerna du hittar i denna klass. Det är oerhört sällan större motorer men A6 med quattro har minst 3.0d som är riktigt trevlig men törstig.. Sen fanns det alltid lite undantag på 238, 135, e350 men det var isf 1 på 50 och dessa höll man oftast till CIP-kunderna.
 

kabro

Cartier
Jag jobbade förut på Sixt och kan bara svara från vad som gällde då gällande motorer som är nära på samma hos Europcar då alla dessa bilar är en del av de som efter sex månaders hyrbilstjänst blir Premium selection hos bilförsäljarna. Alla "standard" bilar likt A-, B-, C-, E- klass, 1-, 2-, 3-, 5- serie har de allra vanligaste motorerna du hittar i denna klass. Det är oerhört sällan större motorer men A6 med quattro har minst 3.0d som är riktigt trevlig men törstig.. Sen fanns det alltid lite undantag på 238, 135, e350 men det var isf 1 på 50 och dessa höll man oftast till CIP-kunderna.


Kunde ju inte fått ett bättre svar, stort tack!

Då återstår det nog att välja mellan 5-serie och Evoque.
Har haft A6 quattro 3.0d, väldigt positiv överraskad när jag insåg det.
Såg precis att A6 quattro hade fria mil hos Sixt, hellooooo!!!

Har en annan fråga till dig då i och med att du jobbat där! Planen var från början att hyra M135 på Sixt, då ingår 450 fria km. Utöver det står det att det kostar 10 SEK/ överskridande körsträcka. Efter lite googling uppfattade jag det som 10kr/km när man kört de 450 fria?
 

Edin

Panerai
Nu var det som sagt två år sedan så det kan ha ändrats en del så ta inte mina svar som 100% sanning!

Det var sagt att "specialbilar" likt 135, 335, M5 och liknande hade en x kr/Km kostnad utöver den inkluderande körsträckan. Ska du nu hyra någon av dessa bilar så ska du kolla att kilometern på kontraktet är den faktiska kilometern när du får bilen. Spelar ju ingen roll på bilar med fria mil men om du bara får en liten sträcka kolla extra noga (likt skador på alla hyrbilar för nog fan finns det på stockholmsbilar...).

Vad gäller A6 quattro så vet jag inte om de har just den klassen nu (quattro specifikt) för annars skulle du likt förbannat kunna få en 2.0 FWD A6. Sen kan man inte boka en specifik bilmodell, bara klass. Många som inte har koll på detta (med undantag från specifika bilmodeller).
 

kabro

Cartier
Nu var det som sagt två år sedan så det kan ha ändrats en del så ta inte mina svar som 100% sanning!

Det var sagt att "specialbilar" likt 135, 335, M5 och liknande hade en x kr/Km kostnad utöver den inkluderande körsträckan. Ska du nu hyra någon av dessa bilar så ska du kolla att kilometern på kontraktet är den faktiska kilometern när du får bilen. Spelar ju ingen roll på bilar med fria mil men om du bara får en liten sträcka kolla extra noga (likt skador på alla hyrbilar för nog fan finns det på stockholmsbilar...).

Vad gäller A6 quattro så vet jag inte om de har just den klassen nu (quattro specifikt) för annars skulle du likt förbannat kunna få en 2.0 FWD A6. Sen kan man inte boka en specifik bilmodell, bara klass. Många som inte har koll på detta (med undantag från specifika bilmodeller).


Ok, det var just om det var per km eller mil som jag undrade. Betyder att det skulle bli ca 6000kr extra med M135 :(

Jodå, de har en 4x4-klass verkar det som.
Tror jag tar en tur inom deras uthyrningskontor och försöker se om man kan få önska något specifikt :)
Tack för infon!
 

Jonte73

Audemars
Har kört denna sedan i fredags.
Tänkte det var dags för en stor Amerikansk igen.
Men icke.
Jag har tappat känslan för vägens kungar. Fortfarande fina att se på men ger mig inte mycket då jag kör.
P6060011 (2).JPG

Denna är mycket roligare att köra :happyhappy:
P4090377 (2).JPG
Jänkaren är grym :)
Ser inte vad det är dock, cheva ?
Noooo en bonneville :)
 
Senast ändrad:
Riktigt fin .
Googlat som en dåre :)
Amerikanare måste vara 2-dörrars för att se OK ut, helst skall det vara en coupé.
Catalinan är en tyst och bekväm bil med väghållning som en skitfull yngling, samt en V8 som oftast gör att den kan dra ifrån en 240.
Vacker, men inte mycket mer.
På gamla dar har jag blivit kurv och fartförtjust och det går sällan eller aldrig att försöka lösa detta med en amerikansk bil. Muskelbilar håller inte och 4 cyl och turbo skall inte finnas på en amerikanare.
Vive Japan!
 
Topp