• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Simon.x

Rolex
Bygget fortlöper igen ;)

9.jpg



//Simon
 

Veratio

Cartier
Nu börjar det bli dags att byta. 280 hk Scirocco R idag, 3 år gammal.

Privatleasing är mycket aktuellt. Jaguar E-Pace känns rätt trevlig, men liten motor om man vill komma ner i pris.

Vad finns det för fynd där ute? Ingen Volvo.
 

SenorE

Omega
Nu börjar det bli dags att byta. 280 hk Scirocco R idag, 3 år gammal.

Privatleasing är mycket aktuellt. Jaguar E-Pace känns rätt trevlig, men liten motor om man vill komma ner i pris.

Vad finns det för fynd där ute? Ingen Volvo.

Verkar vara nån kampanj på utgående 3-serie nu, ca 3800kr för 320i med bra spec


https://mobil.blocket.se/annons/sodermanland/bmw_320_i_aut_xdrive_touring_m_sport_navi_dra/81407216

Edit: ser även att det finns nån kampanj på VW Tiguan 190hk DSGför 3300kr/mån. Också prisvärt.
 
Senast ändrad:

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Nu börjar det bli dags att byta. 280 hk Scirocco R idag, 3 år gammal.

Privatleasing är mycket aktuellt. Jaguar E-Pace känns rätt trevlig, men liten motor om man vill komma ner i pris.

Vad finns det för fynd där ute? Ingen Volvo.
Privatleasing öppnar för modeller och märken man kanske inte skulle köpt annars .
Tex. https://mobil.blocket.se/annons/halland/jeep_wrangler_megakampanj_0kr_kontant_nya_mod/81501382

https://mobil.blocket.se/annons/jonkoping/land_rover_range_rover_evoque_5_dorrar_2_0_td/81697113

Under 3k för en 120i med automat, m-sport, skinn och vinterdäck känns prisvärt .
https://mobil.blocket.se/annons/sodermanland/bmw_120_i_aut_m_sport___skinn___nya_v_hjul__p/81407953
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor

Ja, jag kan tycka att det som lämpar sig bäst för privatleasing är just "roliga" bilmärken med högst tveksamma andrahandsvärden.
...Range Rover, Jaguar, Alfa Romeo, etc.
De är tvingade att hänga på rådande trend med hittepå-priser (läs: ganska ohållbara över tid) på privatleasing och blir därför attraktiva.

Att privatleasa 120:n kan nog gå på, mer eller mindre, ett ut mot att faktiskt köpa den.
Nog hade man kunnat få runt 200' för en tre år gammal, automatväxlad 120i med M-sport? Åtminstone om den bara gått 3 000 mil.
337 000 kr ordinarie borde kunna bli runt 300' efter lite rabatter. 2 863 x 36 = 103 068 kr.

Men nog fan borde däremot en Jagga tappa mer i värde över tre år, än de ~140' som privatleasingen kostar?
Bara att passa på! Kan man bara hålla bilen i skick så är privatleasing ren win för konsumenten.
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Vad hade ni valt mellan 520 diesel eller bensin?

Hej familjeliv! :D

Hej där!
Det stora problemet som jag upplever är att så fort du börjar gasa lite så sticker bränsleförbrukning rejält med en bensinare och hålla på att snålköra är inte melodi iaf. Skillnaden mellan min och max förbrukning på en diesel är inte alls så stor upplever jag.

Nya 5-serien verkar för övrigt grym:)
 

SenorE

Omega

Mycket bra erbjudanden. Jag kommer precis hem från en USA-resa och hade wrangler som hyrbil i en vecka.
Charmig och kul bil ett kort tag men man tröttnar nog på den rätt snabbt, känns som en 20 år gammal bil att köra. Drog även ca 20mpg dvs 1,2 liter per mil vid lugn landsväg och motorvägskörning.
 

EssexX

Panerai
2-Faktor


Mycket roligt där, min topp tre som jag köper utgörs av följande:

- Vanquish S, just för att det är en S, och med den manuella lådan. Även om det tycks bli lite utmanande och klart fördyrande att få den godkänd

- den smått unika manuella M575, även om jag hade föredragit en annan kulör. Den för modellen unika lådan ihop med en för övrigt fantastisk bil avgör.

- 500TE AMG 1979! behövs inte sägas mer

Måste gå till garaget och lugna ner mig lite..
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Mycket roligt där, min topp tre som jag köper utgörs av följande:

- Vanquish S, just för att det är en S, och med den manuella lådan. Även om det tycks bli lite utmanande och klart fördyrande att få den godkänd

- den smått unika manuella M575, även om jag hade föredragit en annan kulör. Den för modellen unika lådan ihop med en för övrigt fantastisk bil avgör.

- 500TE AMG 1979! behövs inte sägas mer

Måste gå till garaget och lugna ner mig lite..

Missade länken med alla bilarna!! Satans vad mycket läckert det var. E12 och E28 Alpinorna är galet läckra men jag måste hålla med om att 500TE AMG är svårslaget läckert!
 
Topp