• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Jonte73

Audemars
Amerikanare måste vara 2-dörrars för att se OK ut, helst skall det vara en coupé.
Catalinan är en tyst och bekväm bil med väghållning som en skitfull yngling, samt en V8 som oftast gör att den kan dra ifrån en 240.
Vacker, men inte mycket mer.
På gamla dar har jag blivit kurv och fartförtjust och det går sällan eller aldrig att försöka lösa detta med en amerikansk bil. Muskelbilar håller inte och 4 cyl och turbo skall inte finnas på en amerikanare.
Vive Japan!

Håller med om V8 däremot inte japanskt :)
Den är riktigt ball iaf.
 

Ponlarsson

Panerai
Känns skönt att man kan låna den här nästan när man vill. Aero + lite extra trim är kul.
20150615_184353.jpg

Annars är det vanligtvis denna, något nyare 9-3 som gäller. Inte lika rolig, även om 175 hästar skjutsar på rätt bra de med.
20150615_184526.jpg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Halvt ot men är det någon här som har erfarenheter av Navi Professinal till F30/31? Är den värd sina 23000kr? Tänker på funktionerna förutom vägvisaren.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Halvt ot men är det någon här som har erfarenheter av Navi Professinal till F30/31? Är den värd sina 23000kr? Tänker på funktionerna förutom vägvisaren.
Nej, inte ens nära. Fast är du obotlig tekniknörd och inte bryr dig om att andrahandsvärdet på utrustningen är 1-2 tusen så visst ;)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
image.jpg
Duger åt farbror att frakta runt familjen i.
En utmärkt bil! Mycket bättre än sitt lite gråa rykte. Min sambo har en och jag tycker både att den är tystare att åka runt i och roligare än exempelvis VW Passat som alla slentrianköper. Sen kanske inte pulsen stiger så mycket av vetskapen av en Opel på gården men det är en annan sak.
 
En utmärkt bil! Mycket bättre än sitt lite gråa rykte. Min sambo har en och jag tycker både att den är tystare att åka runt i och roligare än exempelvis VW Passat som alla slentrianköper. Sen kanske inte pulsen stiger så mycket av vetskapen av en Opel på gården men det är en annan sak.
Trivs bra med den trots lite klen motor. Jag som är närmare 2 meter sitter utmärkt i den utan att behöva skjuta stolen upp i baksätet.
 

Tapiren

Cartier
Duger åt farbror att frakta runt familjen i.
De där är inte så dumma, jag körde en längre sträcka med en för några somrar sedan och den var inte dum alls, förvånande rolig att köra måste jag säga. Inredningen är väl inte i Audi-klass men jag upplevde den som en betydligt trevligare bil än den Audi A5 vi också körde på samma resa.
 
Topp