Alberget4a
Guld
Hur kan du tycka att det är en relevant jämförelse? På riktigt, förklara tack.Man kan ju använda telefon med fingerskiva också men varför göra det när man inte behöver?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur kan du tycka att det är en relevant jämförelse? På riktigt, förklara tack.Man kan ju använda telefon med fingerskiva också men varför göra det när man inte behöver?
Varför ödsla tid på något när du inte behöver?Hur kan du tycka att det är en relevant jämförelse? På riktigt, förklara tack.
Din telefonanalogi suger men det vet du själv. Sen blir det rätt löjligt när du jämför tomgångskörning med dig själv på kontoret eller på parkeringen. Alternativet är givetvis att inte alls tomgångsköra. Börja med att undvika svart skinnklädsel i nästa bil.Varför ödsla tid på något när du inte behöver?
För att förklara telefonanalogin så går det snabbare att trycka på knappar än att vrida en fingerskiva.
Om bilen står i solen och det är 30 grader så kan man antingen sätta igång kylningen en stund innan man lämnar kontoret alt. stå bredvid bilen ett par minuter till stolarna går att sitta i.
Men visst, hatar man bekvämligheter så förstår jag motståndet.
Jag är med dig här, jag skulle aldrig sätta mig i en kall bil, sen om det innebär att jag kör dieselvärmaren eller ställer den på tomgång är lite varierande men att frysa... kommer aldrig att ske.Precis så.
Är inte med på varför den suger men du har såklart rätt till din åsikt.Din telefonanalogi suger men det vet du själv. Sen blir det rätt löjligt när du jämför tomgångskörning med dig själv på kontoret eller på parkeringen. Alternativet är givetvis att inte alls tomgångsköra. Börja med att undvika svart skinnklädsel i nästa bil.
Det är bättre att överlåta obehagligheterna till barnen/barnbarnen.Jag är med dig här, jag skulle aldrig sätta mig i en kall bil, sen om det innebär att jag kör dieselvärmaren eller ställer den på tomgång är lite varierande men att frysa... kommer aldrig att ske.
Människan har uppfunnit fantastiska maskiner som transporterar oss snabbt och säkert i värme såväl som kyla. Inte en chans att jag går med dåligt samvete över detta.
Kan vara det klenaste svaret på ett inlägg på jävligt länge. Läs min post och ditt svar - goddag yxskaft.Är inte med på varför den suger men du har såklart rätt till din åsikt.
Hur du kyler den via fjärr struntar jag fullständigt i, så länge den är sval när man väl ska iväg.
Dom klarar sig, bryr mig verkligen inte det minsta. Min lilla påverkan... nej, jag har faktiskt aldrig ens tänkt tanken. Men det är bra att du då bryr dig om utsläpp, så slipper jagDet är bättre att överlåta obehagligheterna till barnen/barnbarnen.
Då verkar väldigt upprörd? Haft en dålig dag?Kan vara det klenaste svaret på ett inlägg på jävligt länge. Läs min post och ditt svar - goddag yxskaft.
Nu tycker jag att du tar ned den där fula bilen!Nu tycker jag vi tar det lite lugnt, varför inte diskutera denna skapelse istället, exempelvis?
Riktigt cool juNu tycker jag att du tar ned den där fula bilen!
Jo lite, då med en annan motor. Varför inte med en suzuki hayabusa turbo ? Det skulle bli kulRiktigt cool ju
Speciellt om man kör Bmw..Kyla ner bilen på sommaren är ju nästan lika viktigt som att värma på vintern.
Ja givetvis, bättre att dra igång acn på full fläkt via telefon än sätta sig i bilen, veva ner rutorna i en minut och vädra ur bilen samtidigt som man glider iväg. Plågsamt de där två minutrarna och då ska vi inte tala om när man sätter in ungarna i bilen i minus tjugo. Rekommenderar att köpa kläderna till ungarna så de klarar av att sitta i en kylig bil i fem minuter innan värmen blir påtaglig. Samt inte helt dumt att testa att hoppa ner i en isvak för dig för att inse vad som krävs för att man ska bli något nedkyld och det snarare handlar om svagt sinne när det gäller bilen.
Faktiskt snyggare och coolare än allt annat som finns på marknaden 2019!Riktigt cool ju
Det är bara att ge upp. Det är vad det verkar helt meningslöst att fäktas mot ignorans. Tyvärr.Det är bättre att överlåta obehagligheterna till barnen/barnbarnen.
Det kanske är den lilla biten till höger som sticker upp ur "röret" och är uppåtSåg denna fantastiska bild på Facebook idag.
Oljestickan på en fransk skapelse.
Vad säger man?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Giorgetto_GiugiaroNu tycker jag vi tar det lite lugnt, varför inte diskutera denna skapelse istället, exempelvis?
Tror trots allt det är en elförbrukningsgrej. Vissa elbilar har den funktionen när sladden är i.I hela tomgångsdebatten, varför kan man inte sätta igång stol/rattvärme utan att starta motorn? Fattar det drar ström men sätt en 5 min limit då som stänger av det om motor inte startats? Helst från app/nyckel. Då hade jag kunnat leva med kall bil.
Speciellt om man kör Bmw..
Nejdå nu ska vi inte spä på.
Men absolut är det viktigt.
Ventliation i sätena skulle vara nice.
Läsvärt.
https://teknikensvarld.se/barn-i-vinterklader-i-bilen-kan-vara-livsfarligt-229764/
Jag tummar inte på min eller barnens säkerhet för att någon sagt att det är ok med 1 min tomgångskörning men inte 2.
Finns väl en anledning till att de flesta kommuner har en gräns på en minut för tomgångskörning. Men du kan ju alltid gömma dig med att utsläppen från Kinesiska och Polska kolkraftverk är så mycket större så, vad fan, huvudsaken är att ungarna inte fryser/svettas.
Varför klarar du inte av att sätta dig i bilen när det är 30 grader ute? Tar syret slut för det är ”upphettat”?Varför ödsla tid på något när du inte behöver?
För att förklara telefonanalogin så går det snabbare att trycka på knappar än att vrida en fingerskiva.
Om bilen står i solen och det är 30 grader så kan man antingen sätta igång kylningen en stund innan man lämnar kontoret alt. stå bredvid bilen ett par minuter till stolarna går att sitta i.
Men visst, hatar man bekvämligheter så förstår jag motståndet.
Kan du inte skapa en miljötråd där ni kan gnälla loss?Varför klarar du inte av att sätta dig i bilen när det är 30 grader ute? Tar syret slut för det är ”upphettat”?
Den nivå av bekvämlighet och svagt sinne och gnäll med bekostnad av miljön helt i onödan kommer jag kanske aldrig förstå.
Som tidigare meddelat så befinner jag mig i Polen (rätt full) och har kommit över en w140 s500.
Är jag idiot 8m jag köper den? Suveränt skick med blått läder, silver.
Vad kostar en sån hemma.
Personligen älskar jag karossen.
Varför klarar du inte av att sätta dig i bilen när det är 30 grader ute? Tar syret slut för det är ”upphettat”?
Den nivå av bekvämlighet och svagt sinne och gnäll med bekostnad av miljön helt i onödan kommer jag kanske aldrig förstå.
Runt 35-115.
Sena bilar, 95-97, ligger högre i pris än de tidigare årsmodellerna.
Utrustningsnivån är inte superviktig men skinn är ganska angörande, liksom automatlåda, men 500:an fanns mig veterligen bara med automat och även om tyg är vanligt på de med små motorer har 500-bilarna nästan alltid skinnklädsel.
Miltal?
Mer info och du får ett mer exakt pris, men är det en -92:a med 24.000 mil bakom sig tror jag man kan få runt 35-45.000kr här hemma. Är det en -97:a med 7800 mil bakom sig så är nog inte runt 100.000 omöjligt. Men det är INTE en bil du kör hem på måndag och säljer på tisdag, även om den är tuff och populär så kommer det krävas lite engagemang för att få den såld.
Rost, rost, rost, leta efter ROST.