Förlåt för lite offtopic, men... Jag och sambon använder easy park via våra mobiler. Ganska smidig o bra parkeringsapp. Båda är kopplade till mitt bankkonto. Jag använder appen sällan, inte sedan september visade det sig när jag nu kollade. Sambon lite då och då under hösten via sin mobil. Kollade lite förstrött igenom mitt kontoutdrag igår och tyckte vi hade lite för många poster från easy park. Bara på struntsummor, 5 till 15 spänn, men ändå. Gick in i appen och såg att jag inte använt den sedan september 2018 men sen plötsligt 4 ggr i dec - Jan i och runt sthlm. Där har varken jag, bilen eller mobilen varit. Jag bor i Småland. Kollar och ser till min stora förvåning att appen har en bil registrerad, men det är inte min... Ett främmande bilnummer står där! Med tillägget "mazdan" . Mitt bilnummer är borta. Jag kör en subaru. Vad fasen har hänt? Jag spärrade i affekt direkt mitt kontokort. Jag har senare tagit bort den främmande bilen ur appen, men tog en skärmdump som "bevis". Inga andra konstigheter har skett på mitt bankkonto och de felaktiga parkeringarna uppgår till under 50 spänn. Sambons app ser ut som vanligt med bara vår bil angiven och alla parkeringar korrekt. "Tjuvbilen" ägs av en privatperson som har Facebook. Han bor i Sundbyberg, så det verkar stämma. Easy parks kundservice hade stängt igår men verkar ha öppet senare idag söndag, ska bli ett intressant samtal. Kan easy park ha blandat ihop två användare? Hur kan killen i sumpan komma in i min app i min mobil och sen bara lura till sig struntsummor? Nu hade jag inte använt appen, men så fort jag hade gjort det hade jag ju sett att det var fel reg. nr. och bluffen hade blivit påkommen...