Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Chuck, 3 november 2012.

1. Majo

Majo Titan

Från:
    Stockholm
    2018 Subaru Forester, underbar i snö och skog, urtråkig och högljudd på motorvägar. Här ute på tur i Norge. IMG_4018.JPG

Brutus, LongCon, alfgren och 1 annan gillar detta.
  2. Tapiren

Tapiren Tantal

Cool bil, men jag kan inte låta bli att tänka på Margaret Thatcher som sa "Being powerful is like being a lady. If you have to tell people you are, you aren't".

Vad hände med tiden när en värsting från Mercedes var återhållsam och elegant, men ändå hade en otrolig pondus? Jag antar att det designen försvann ungefär samtidigt som marknaden gick från att vara chefer inom tysk stålindustri, till att vara ryska diskoteksägare. Marknaden och dess preferenser har väl ändrats helt enkelt.
    757dfb3d8341ea6f43652ee8b6953398.

Hangarhunden, vonbahr, Bjoerlin76 och 5 andra gillar detta.
  3. Dicktatorn

Dicktatorn Diamant Friends Of KS

Det var alltså bättre förr? :D

blackcoffee gillar detta.
  4. Veratio

Veratio Tantal

Från:
    Malmö
    Nu vet jag inte hur gamla ni är, men de äldre feta MBs har alltid beskylls för att vara vräkiga när de kommer ut!

Dicktatorn gillar detta.
  5. DW6900MS

DW6900MS Silver

Från:
    Borås
    En sådan vill jag ha.

6. Sjobedan

Sjobedan Silver

Från:
    Malmö.
    206922A8-4F67-465B-9711-8F27EAD4E16A.
    Hämtar ut tjänstebilen imorgon :)

7. ajvar

ajvar Brons

Från:
    Göteborg
    Med tanken på mkt snack om bmws nya design så är det nog passande att jag skriver av mina tankar lite. Kör en 330e i dagsläget och blev inbjuden av bmw till elbilsmässan för en exklusiv förhandsvisning av deras nya modeller. Dem presenterade nya 3 serien, 3 serien kombin, x3m, x4m, x7 och m8. 3 serien(sport line) blev jag inte imponerad av, utseendet kändes plastigt, bilen kändes mycket större än nuvarande f30, nya inredningen är kalas bra. Tjejen älskar SUVar så X7 var succeé för henne, den var trevlig/lyxig men för jävla hög. X3M och X4M var var helt ok, känns som mkt copy past till utseende när man gör en serie till M bil. Likaså var det med M8, vill minnas att fälgarna var riktigt gryma och blev mest överraskad att man hade en sån liten vinge till en sån stor bil, väldigt likt amg gts.. annars inte så stor skillnad jämfört med vanliga 850i.
    Till det positiva så ser den nya m340i riktigt bra ut på bilderna iaf.

Du som var på plats med en härlig guld zentih dayton och svart tavla, vill bara säga att jag blev liiiite avis ;)

Senast ändrad: 11 februari 2019
    Alexander, SpejsMan, Bjoerlin76 och 2 andra gillar detta.
  8. Tapiren

Tapiren Tantal

Sant, men jag gillar hur de är mer återhållsamt vräkiga än vad dagens bilar är.

Stroboman och Veratio gillar detta.
  9. Dicktatorn

Dicktatorn Diamant Friends Of KS

Jämför man dåtidens Mercer med andra bilar så var de inte direkt återhållsamma. Tycker alltid de har varit vräkiga oavsett årsmodell vilket också är hela syftet. Att de idag lockar en viss typ av publik kan man inte klandra Merca för.

10. Richie

Richie Silver

Hahah återigen: Vad sysslar BMW med? och namnet: iNext? herregud..

M.L. gillar detta.
  11. alfgren

alfgren Silver

Från:
    Stockholm
    Låt oss hoppas att njurarna (som är helt onödiga på en elbil) ser större ut pga maskeringen.
    Det verkar också vara lag på att "I" måste finnas med när man bygger elbilar numera...

Richie gillar detta.
  12. MR-WJ

MR-WJ Titan

Från:
    Norrland
    Ingen jättekoll på elbilar, men luft behövs väl för tex AC-kylare oavsett? Eller hur funkar de i en elbil?

13. gurta_g

gurta_g Tantal

Från:
    Linköping
    D5994C37-B70E-4F37-BE79-EAE8BDFF716A.

CE63CE38-497C-4FE7-A52F-575C10CD46A1.
    För lite Porsche i tråden, min svarta boxster & @Erlingborn gråa.

Sivlia, krämbulle, Erlingborn och 5 andra gillar detta.
  14. DW6900MS

DW6900MS Silver

Från:
    Borås
  15. alfgren

alfgren Silver

Från:
    Stockholm
    Det behövs lufttillförsel men inte i närheten av lika mycket som en förbränningsmotor. BMW behöver dock inte sina gigantiska luftintag av kylarskäl, det är en ren designgrej. På flera modeller sitter numera ett elektriskt spjäll/gardin bakom grillen som stänger njurarna vid vanlig körning för bättre aerodynamik samt att få upp värmen i motorn snabbare.

16. M.L.

M.L. Guld

Från:
    Jorden
    Fast här verkar de vara lite mer återhållsamma? Grillen på denna verkar ändå inte dragits över motorhuven? Är det en mer stramare design vi har att vänta oss från München i framtiden?:D

Richie gillar detta.
  17. Norrlänningen

Norrlänningen Silver

Tråden är återigen invaderad av ägare till -16 Passat, silver metallic och svart halvskinn som gått 22 000 mil.

Allt Bmw rör vid de senaste åren förvandlas till guld och nya 7-serien är som vanligt en vägvisare för hela branchen

Ninen79, Alexander, krämbulle och 4 andra gillar detta.
  18. alfgren

alfgren Silver

Från:
    Stockholm
    Går ju inte göra grillen fulare så där har man väl nått vägs ände helt enkelt.

Richie och M.L. gillar detta.
  19. M.L.

M.L. Guld

Från:
    Jorden
    Nja, jag har åtminstone aldrig ägt, än mindre drömt om att få äga, en Passat! Men en gång åkte jag faktiskt i en Passat. Kommer inte ihåg miltal eller om det var svart halvskinn.:)
    Jag har aldrig varit religiöst lagd, men jag ber numera till Gud att du inte kommer att få rätt!;)

20. Salesmayne

Salesmayne Tantal

Från:
    Skåne
    Äger en -16 Passat...backar ut....tyst....

blackcoffee, Alexander, Zed och 3 andra gillar detta.
  21. Stroboman

Stroboman Diamant

Från:
    Medelpad
    Jag behöver inte backa, har en jättekonstig VW, en lite konstig SAAB och en ovanlig husbilsmodell! :)
    Alla SAAB är lite konstig... ;)

22. Tapiren

Tapiren Tantal

Har inte du en BMW 5-serie?

Richie, Hallis och alfgren gillar detta.
  23. CaptainOats

CaptainOats Platina

Skulle behövts tidigare, bmw har länge dragits med fruen vevhusventilation, på vintern så fick man täcka för njurarna när det var riktigt kallt så motorn skulle komma upp i temp. annars kylde det för mycket, detta redan på E39.

alfgren gillar detta.
  24. Belfort

Belfort Titan

Från:
    Innanför tullarna
    Du menar att det bara är en viss typ av människor som är berättigade att ”invadera” tråden? Vad ska det vara, endast de som äger bilar för mer än halv miljonen? Hur gör vi med de som inte har bilarna skrivna på sig själv utan leasas av företag, får de ens kolla i denna tråd ännu mindre skriva inlägg?

Salesmayne gillar detta.
  25. DW6900MS

DW6900MS Silver

Från:
    Borås
    Precis, en sån där silvrig för 7,5-pbb

:D

Strindberg och Belfort gillar detta.
  26. NickL

NickL Brons

Blir svårt att hitta en femma för 7,5ppb dock :D

Hoppas verkligen de hinner fatta innan de sabbar nästa femma med bävertänderna :(

CrocoKrokodil och alfgren gillar detta.
  27. Tapiren

Tapiren Tantal

Jag har faktiskt för mig att förra modellen marknadsfördes med 7.5 basbelopp, men den nya ligger väl på 8.5.

28. NickL

NickL Brons

Ja så var det nog. Förstår dock inte varför någon skulle välja en för 7,5ppb. Ingår ens ratten? :D

29. Tapiren

Tapiren Tantal

Det knasiga är ju att både BMW och Mercedes är otroligt prisvärda för företag (tjänstebilsåkare), varianten de idag säljer för 8-5 basbelopp har rattvärme, kamera, komfortpaket, sportpaket, navigation.... en Volvo blir inte billigare.

30. NickL

NickL Brons

Förvisso sant men det är ju några saker man ändå vill lägga till som kupévärmare, aktiv CC, komfortöppning, etc. som bör finnas i en premiumbil. Men absolut, den nya för 8,5 är rätt välutrustad redan från start.