• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Majo

Omega
Pledge Member
2018 Subaru Forester, underbar i snö och skog, urtråkig och högljudd på motorvägar. Här ute på tur i Norge.
IMG_4018.JPG
 

Tapiren

Cartier

Cool bil, men jag kan inte låta bli att tänka på Margaret Thatcher som sa "Being powerful is like being a lady. If you have to tell people you are, you aren't".

Vad hände med tiden när en värsting från Mercedes var återhållsam och elegant, men ändå hade en otrolig pondus? Jag antar att det designen försvann ungefär samtidigt som marknaden gick från att vara chefer inom tysk stålindustri, till att vara ryska diskoteksägare. Marknaden och dess preferenser har väl ändrats helt enkelt.
757dfb3d8341ea6f43652ee8b6953398.jpg
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Cool bil, men jag kan inte låta bli att tänka på Margaret Thatcher som sa "Being powerful is like being a lady. If you have to tell people you are, you aren't".

Vad hände med tiden när en värsting från Mercedes var återhållsam och elegant, men ändå hade en otrolig pondus? Jag antar att det designen försvann ungefär samtidigt som marknaden gick från att vara chefer inom tysk stålindustri, till att vara ryska diskoteksägare. Marknaden och dess preferenser har väl ändrats helt enkelt.
757dfb3d8341ea6f43652ee8b6953398.jpg

Det var alltså bättre förr? :D
 

Veratio

Cartier
Cool bil, men jag kan inte låta bli att tänka på Margaret Thatcher som sa "Being powerful is like being a lady. If you have to tell people you are, you aren't".

Vad hände med tiden när en värsting från Mercedes var återhållsam och elegant, men ändå hade en otrolig pondus? Jag antar att det designen försvann ungefär samtidigt som marknaden gick från att vara chefer inom tysk stålindustri, till att vara ryska diskoteksägare. Marknaden och dess preferenser har väl ändrats helt enkelt.
757dfb3d8341ea6f43652ee8b6953398.jpg

Nu vet jag inte hur gamla ni är, men de äldre feta MBs har alltid beskylls för att vara vräkiga när de kommer ut!
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Cool bil, men jag kan inte låta bli att tänka på Margaret Thatcher som sa "Being powerful is like being a lady. If you have to tell people you are, you aren't".

Vad hände med tiden när en värsting från Mercedes var återhållsam och elegant, men ändå hade en otrolig pondus? Jag antar att det designen försvann ungefär samtidigt som marknaden gick från att vara chefer inom tysk stålindustri, till att vara ryska diskoteksägare. Marknaden och dess preferenser har väl ändrats helt enkelt.
757dfb3d8341ea6f43652ee8b6953398.jpg
En sådan vill jag ha.
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Med tanken på mkt snack om bmws nya design så är det nog passande att jag skriver av mina tankar lite. Kör en 330e i dagsläget och blev inbjuden av bmw till elbilsmässan för en exklusiv förhandsvisning av deras nya modeller. Dem presenterade nya 3 serien, 3 serien kombin, x3m, x4m, x7 och m8. 3 serien(sport line) blev jag inte imponerad av, utseendet kändes plastigt, bilen kändes mycket större än nuvarande f30, nya inredningen är kalas bra. Tjejen älskar SUVar så X7 var succeé för henne, den var trevlig/lyxig men för jävla hög. X3M och X4M var var helt ok, känns som mkt copy past till utseende när man gör en serie till M bil. Likaså var det med M8, vill minnas att fälgarna var riktigt gryma och blev mest överraskad att man hade en sån liten vinge till en sån stor bil, väldigt likt amg gts.. annars inte så stor skillnad jämfört med vanliga 850i.
Till det positiva så ser den nya m340i riktigt bra ut på bilderna iaf.

Du som var på plats med en härlig guld zentih dayton och svart tavla, vill bara säga att jag blev liiiite avis ;)
 
Senast ändrad:

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Sant, men jag gillar hur de är mer återhållsamt vräkiga än vad dagens bilar är.

Jämför man dåtidens Mercer med andra bilar så var de inte direkt återhållsamma. Tycker alltid de har varit vräkiga oavsett årsmodell vilket också är hela syftet. Att de idag lockar en viss typ av publik kan man inte klandra Merca för.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Ingen jättekoll på elbilar, men luft behövs väl för tex AC-kylare oavsett? Eller hur funkar de i en elbil?
Det behövs lufttillförsel men inte i närheten av lika mycket som en förbränningsmotor. BMW behöver dock inte sina gigantiska luftintag av kylarskäl, det är en ren designgrej. På flera modeller sitter numera ett elektriskt spjäll/gardin bakom grillen som stänger njurarna vid vanlig körning för bättre aerodynamik samt att få upp värmen i motorn snabbare.
image23.jpeg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Tråden är återigen invaderad av ägare till -16 Passat, silver metallic och svart halvskinn som gått 22 000 mil.
Nja, jag har åtminstone aldrig ägt, än mindre drömt om att få äga, en Passat! Men en gång åkte jag faktiskt i en Passat. Kommer inte ihåg miltal eller om det var svart halvskinn.:)
Allt Bmw rör vid de senaste åren förvandlas till guld och nya 7-serien är som vanligt en vägvisare för hela branchen
Jag har aldrig varit religiöst lagd, men jag ber numera till Gud att du inte kommer att få rätt!;)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Det behövs lufttillförsel men inte i närheten av lika mycket som en förbränningsmotor. BMW behöver dock inte sina gigantiska luftintag av kylarskäl, det är en ren designgrej. På flera modeller sitter numera ett elektriskt spjäll/gardin bakom grillen som stänger njurarna vid vanlig körning för bättre aerodynamik samt att få upp värmen i motorn snabbare.
image23.jpeg
Skulle behövts tidigare, bmw har länge dragits med fruen vevhusventilation, på vintern så fick man täcka för njurarna när det var riktigt kallt så motorn skulle komma upp i temp. annars kylde det för mycket, detta redan på E39.
 

Belfort

Omega
Tråden är återigen invaderad av ägare till -16 Passat, silver metallic och svart halvskinn som gått 22 000 mil.
Du menar att det bara är en viss typ av människor som är berättigade att ”invadera” tråden? Vad ska det vara, endast de som äger bilar för mer än halv miljonen? Hur gör vi med de som inte har bilarna skrivna på sig själv utan leasas av företag, får de ens kolla i denna tråd ännu mindre skriva inlägg?
 

Tapiren

Cartier
Ja så var det nog. Förstår dock inte varför någon skulle välja en för 7,5ppb. Ingår ens ratten? :D
Det knasiga är ju att både BMW och Mercedes är otroligt prisvärda för företag (tjänstebilsåkare), varianten de idag säljer för 8-5 basbelopp har rattvärme, kamera, komfortpaket, sportpaket, navigation.... en Volvo blir inte billigare.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Det knasiga är ju att både BMW och Mercedes är otroligt prisvärda för företag (tjänstebilsåkare), varianten de idag säljer för 8-5 basbelopp har rattvärme, kamera, komfortpaket, sportpaket, navigation.... en Volvo blir inte billigare.
Förvisso sant men det är ju några saker man ändå vill lägga till som kupévärmare, aktiv CC, komfortöppning, etc. som bör finnas i en premiumbil. Men absolut, den nya för 8,5 är rätt välutrustad redan från start.
 
Topp