• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

BadkarsPiraten

Vacheron
064331DA-6F0E-44E9-BA07-FEC6971F45F3.png


Fan vad det gör ont. Alltid varit BMW-bög till 1 000 %. Men helvete vad BMW gör fula bilar idag. Merca ligger ljusår före. Buhu!

Mercan ser ju ut som att den har kromosomfel...
 

Owaysis

Cartier
Oj vad jag inte gillar den. Är för mycket linjer och formspråk som spretar åt alla håll. Som att bilen saknar självförtroende i linjerna. Byt logga och det där skulle lika gärna kunna vara Kia Stinger eller Lexus LC.
Där sa du nåt! Det är som nya 3-serien. Bakifrån ser det ut som en Lexus. Visserligen inget fel på det men jag vill att en BMW ska ska ut som en BMW..
 

Norda

Panerai
Där sa du nåt! Det är som nya 3-serien. Bakifrån ser det ut som en Lexus. Visserligen inget fel på det men jag vill att en BMW ska ska ut som en BMW..
Ah, det är samma visa varje gång det lanseras nya bilar (oavsett märke). Man gillar det inte i början, men man vänjer sig!

Jag vet inte hur en BMW ser ut? Som e30? Eller e24? Kanske e46? - f10? E90 är jävligt snygg också... jag tycker både nya 8-serien och 3-serien gör jobbet bra som BMW! :D
 

Owaysis

Cartier
Ah, det är samma visa varje gång det lanseras nya bilar (oavsett märke). Man gillar det inte i början, men man vänjer sig!

Jag vet inte hur en BMW ser ut? Som e30? Eller e24? Kanske e46? - f10? E90 är jävligt snygg också... jag tycker både nya 8-serien och 3-serien gör jobbet bra som BMW! :D
Jag vågar inte riktigt svara på exakt vad som karaktäriserar en BMW men även under Bangle-eran så lyckades man behålla det. Tråkigt då att det försvinner mer och mer för varje generation.
 

Tapiren

Cartier
Oj vad jag inte gillar den. Är för mycket linjer och formspråk som spretar åt alla håll. Som att bilen saknar självförtroende i linjerna. Byt logga och det där skulle lika gärna kunna vara Kia Stinger eller Lexus LC.
Ja, hade man inte vetat vilken som var vilken hade det kunnat vara vad som helst.

Jag tycker faktiskt att Kia Stinger är betydligt snyggare än motsvarande BMW (4-serien?) då den både har enklare design likväl som lite roliga detaljer.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Sant, men jag kan inte låta bli att tänka på när Jeremy Clarkson provkörde Jaguar XF och sa ungefär "Den har fått kritik för att se ut som en Aston Martin... men är inte det som att anklaga en kvinna för att vara lite för lik Heidi Klum, vad är problemet?".
Ja. Dock är jaguar ett lite roligare märke i grunden än kia. Tror det mer är kia som är problemet. Blir liksom inte bra oavsett
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Ny bil äntligen beställd! Blev en Skoda Kodiaq Sportline 190hk TSI DSG med de flesta tillval. Ska bli skönt att få köra lite större kärra framöver. :)
Alcantara/läder-sätena verkar riktigt bekväma. Hoppas de är lika bra som de ser ut.

Skoda Kodiaq Sportline.png

Skoda Kodiaq 3.jpg
 
Topp