• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ja de har en speciell akter.
Märkligt, de var ingen klassiker när jag köpte den :p:D
Väldigt trevliga!
Så det blir att åka eller sälja, har dock tänkt så i fem år och inte gjort något av de ;)
Haha njae, kanske fel ordval då den inte är jättegammal än.. men blivande klassiker då? ;)
Behåll! om inte annat är det nog en bra spargris

Hittade några bilder tagna förra året, funderar vart jag har alla bilder...
:snaphappy::snaphappy::snaphappy:
6993B66D-49AD-444C-8196-6D5614675BE7.jpeg
5ED453EF-3F94-4D95-BE47-252D771E9508.jpeg
3AD18424-4250-4844-B743-6DDA52CC72EF.jpeg
F800128F-F422-4F7D-99D5-386D12D3152D.jpeg

Nu blir man än mer sugen på vår:happyhappy:

Haha njae, kanske fel ordval då den inte är jättegammal än.. men blivande klassiker då? ;)
Behåll! om inte annat är det nog en bra spargris
Hahah jodå man får nog börja kalla den för det. Framförallt om man börjar kolla på hysterin kring reservdelar och delar...
Man inser att man åldras när ens bilar börjar bli gamla ;)
jag gör nog ingen förlust på bilen. Men det kan bli än bättre. Lite som allt.

Inte många som valde den laserröda till deras RS2:er.

Lite info jag hittade för länge sedan...
Det fanns 20070222 131 stycken RS2:eek:r i Sverige, varav 60 avställda. Av dessa ska det vara mindre än en handfull som är röda.
Det tillverkades ca 1800-2200(varierande uppgifter) och av dem gjordes 180 i högerstyrt utförande.
Det såldes totalt 10 st nya i Sverige mellan 94-96!
Sjukt lite nya bilar!!

Så klart, varit nära såå många gånger att köpa mig en RS2. Ångrar mig bittert idag.
Riktigt läcker i rött.
Tack!
Ja det var helt ok pris för ett par år sedan. Lite sämre köpläge idag.
Kul att ha en kvar :)

Det so. Jag uppskattar nu är den mera råa tonen, att man känner bilen och det som händer. Moderna bilar i all ära men det är lite kärlek med de äldre :)

På tal om bil, eller iaf däck. Någon som har tips på ett bra däckhotell nära eller hyffsat nära centrala Stockholm? Har alltid förvarat själv, men tiden och orken finns inte där längre.

6.4 l/m... wow! Inte dåligt om man stått på!!
Har själv aldrig haft en bil som man kunnat köra så lågt med.
Skönt att slippa tanka var 30 mil...
Ja det känner man igen sedan tidigare med både Dodge Rams och bmws med v8 . Känns rätt skönt att ha denna bil med typ 1600kr i skatt och som går att rulla på under 0,4 med lätt fot trots sina 185hk och awd :) bästa bil jag haft utifrån den aspekten

Ja det känner man igen sedan tidigare med både Dodge Rams och bmws med v8 . Känns rätt skönt att ha denna bil med typ 1600kr i skatt och som går att rulla på under 0,4 med lätt fot trots sina 185hk och awd :) bästa bil jag haft utifrån den aspekten
Ja för ibland tröttnar man på att tanka V8...
113E76C0-5131-4CDE-98B4-47D7A65C9959.jpeg

Man skulle kanske åka en snål tjänstebil. Så kan man åka de andra bilarna vid andra tillfällen. Skulle nog bli billigare...

Grym! Alltid gillat RS2! Ytterst sällan man ser dessa nuförtiden
Många trimmades och kördes sönder... jag var nära. Bilen stod i kompisens garage för att få ut dubbla effekten...
Men min kompis fick ångest och ville inte bygga sönder bilen. Han gjorde en kalkyl och berättade vad de skulle kosta. Sedan skickade han en länk på en trevlig S2 som kostade lika mycket ;)
Vi åkte och köpte den istället. Känns som ett väldig bra val såhär i efterhand :)

Många trimmades och kördes sönder... jag var nära. Bilen stod i kompisens garage för att få ut dubbla effekten...
Men min kompis fick ångest och ville inte bygga sönder bilen. Han gjorde en kalkyl och berättade vad de skulle kosta. Sedan skickade han en länk på en trevlig S2 som kostade lika mycket ;)
Vi åkte och köpte den istället. Känns som ett väldig bra val såhär i efterhand :)
Kan tänka mig! På gott och ont, det har ju aldrig varit någon dussinbil men måste erkänna att det blir någonting alldeles extra att se en idag :)
Haha svettigt. Låter som ett klokt val. Udda och häftigt med Audi och Porsche samarbete, helt klart den koolaste hybriden någonsin ;)

Kan tänka mig! På gott och ont, det har ju aldrig varit någon dussinbil men måste erkänna att det blir någonting alldeles extra att se en idag :)
Haha svettigt. Låter som ett klokt val. Udda och häftigt med Audi och Porsche samarbete, helt klart den koolaste hybriden någonsin ;)
Ja det var helt klart ett bra beslut!! För mycket vill ha mer. När vi fått ut lite effekt ut den S2 som i handlades så ville man ha mer.. ganska mycket mer ;)

Ja de är ett riktigt roligt giftemål mellan Audi och Porsche!!
Man blir numera väldigt glad över att se alla 80-90 tals bilarna med lite effekt!
Såg idag att grabben som är 13 år hade en BMW m3 e36 som bakgrunds bild. Då blev man glad, han hade dock ingen anining om vad det var för bil...
C5C2E252-B3DA-46CD-A43B-8762E89BB23E.jpeg
5F6FEA71-6EE0-494D-9884-F189DC7A38F7.jpeg
CDCF2281-C28A-4981-9066-0A7464034561.jpeg

Ja det var helt klart ett bra beslut!! För mycket vill ha mer. När vi fått ut lite effekt ut den S2 som i handlades så ville man ha mer.. ganska mycket mer ;)

Ja de är ett riktigt roligt giftemål mellan Audi och Porsche!!
Man blir numera väldigt glad över att se alla 80-90 tals bilarna med lite effekt!
Såg idag att grabben som är 13 år hade en BMW m3 e36 som bakgrunds bild. Då blev man glad, han hade dock ingen anining om vad det var för bil...
C5C2E252-B3DA-46CD-A43B-8762E89BB23E.jpeg
5F6FEA71-6EE0-494D-9884-F189DC7A38F7.jpeg
CDCF2281-C28A-4981-9066-0A7464034561.jpeg
Har du kvar S2an?
Själv letar jag Ur-Quattro.

Tillbaka
Topp