Är denna du frågar om? (Och mindre ful än valfri BMW är inget bra riktmärke! Få biltillverkare i dag som inte lyckas nå den väldigt, väldigt lågt satta gränsen!
)
(Nu ska du ta min recension med en nypa salt då jag har svårt att hitta några snygga bilar producerade senaste åren (kan t o m med vara senaste 20 åren?
)
Ser faktiskt rätt så bra ut från denna vinkel (jag är inget fan av moderna framljusuppsättningar och inte heller av moderna jättegrillar, men här harmoniserar de iaf på ett riktigt bra sätt). Jätteplus för att de inte har standardlösningen (som verkar ha spridit sig som digerdöden på 1300-talet) mellan huv och vindruta (och även sidoruta). En av få bilar som inte verkar ha smittats av denna pest! Bara detta gör att den lätt kvalar in på topp tio minst fula bilar som tillverkats på senare år.
På minusposten kan det verka som den ser lite "knubbig" ut i profil och med ovälkomna veck på dörrarna. Helt enkelt för hög midjeprofil och lite knasiga former på dörrsidorna. Dock bättre på den första punkten än mycket annat vi ser i dag, och DKW:ns profil är inte särskilt uppseendeväckande på nutida fordon!
Så sammanfattningsvis: helt klart en av de snyggaste bilar som tillverkas i dag, åtminstone utvändigt (har ej sett interiörien!)