Grymt fin!Men svårt att hitta.
Missade en för två veckor sedan och det svider fortfarande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt fin!Men svårt att hitta.
Missade en för två veckor sedan och det svider fortfarande.
Aj!Men svårt att hitta.
Missade en för två veckor sedan och det svider fortfarande.
På tal om bil, eller iaf däck. Någon som har tips på ett bra däckhotell nära eller hyffsat nära centrala Stockholm? Har alltid förvarat själv, men tiden och orken finns inte där längre.
Tack för svar. Hajar vad du menar, googlade en del men kom fram till just detta, verkar vara få långsiktiga seriösa företag. Verkar dock lättare att hitta vettiga längre från stan, mellan väsby och sollentuna hittade jag en vettig. Tusen pix för tvätt byte hotell, för mina rätt stora 20.Hej
Det finns ett gäng dom seriösa tar mest kunder som är typ stammisar/Företag.
Dessa balanserar samt tvättar och monterar rubbet däck tryck mm. Ca 800- 1200 kr per år (försäkrat samt fult ansvar)
Sedan beror det lite vad du är villig att betala samt var du vill ha för Service
Finns ju dom som lagrar i containers byter på gatan med en Biltema domkraft samt en mutter picka.
(har du tur så får du DINA däck och fälgar) Om dom nu finns kvar året efter, 800 kr Uppåt i pris.
Sök på nätet är mitt råd
//Simon
Kodiaq är riktigt bra. Skjutbara bakstolar så du kan få 10-15cm extra längd i bagaget, större bagage än de du nämner ovan och till och med större än Superb i liter, bättre ljudisolering också för den delen. Solklart val av de du nämner.. min nästa tjänstekärra blir en Kodiaq Sportline.Behöver en bil med minst lika bra bagagemått som passat alltrack. Helst större.
Xc90 osv har för saftig prislapp! tänker att jag ska köpa en som gått under 6k mil och helst nyare än 2015.
tacksam för input gällande följande:
Mitsubishi Pajero
Mitsubishi Outlander
Skoda Kodiaq
VW Touareg
Fiat Freemont
Som sagt bagageutrymmet som styr initialt! Behöver få in både hundbur och barnvagn. Så det lät onekligen intressant. ganska ny modell dock så blocket är inte översvämmat direkt.Kodiaq är riktigt bra. Skjutbara bakstolar så du kan få 10-15cm extra längd i bagaget, större bagage än de du nämner ovan och till och med större än Superb i liter, bättre ljudisolering också för den delen. Solklart val av de du nämner.. min nästa tjänstekärra blir en Kodiaq Sportline.
Pajero är en traktorBehöver en bil med minst lika bra bagagemått som passat alltrack. Helst större.
Xc90 osv har för saftig prislapp! tänker att jag ska köpa en som gått under 6k mil och helst nyare än 2015.
tacksam för input gällande följande:
Mitsubishi Pajero
Mitsubishi Outlander
Skoda Kodiaq
VW Touareg
Fiat Freemont
Superbens fördel är att hjulhusen är dolda och man får raka sidor i lastutrymmet, vilket man inte får i Kodiaq.Pajero är en traktor
Outlander är rätt trång och en skitbil utöver eldriften
Touareg är väldigt gammal för de pengarna, den nya ryms inte i budgeten
Freemont är en dålig bil i största allmänhet
Så ja en Kodiaq blir det nog för dig. Dock vetisjutton om bagaget är större än Superb annat än på papperet.
Samma shit för mig, har två hundar och barnvagn som ska in.. får se hur det går utan att skrika efter en Multivan eller V-klassSom sagt bagageutrymmet som styr initialt! Behöver få in både hundbur och barnvagn. Så det lät onekligen intressant. ganska ny modell dock så blocket är inte översvämmat direkt.
Hur tänker du att det är en fördel annat än estetiskt? Det gör ju bagaget mindre med täcksidorna, inte större? Det är ju inte så att hjulhusen ligger utanför karossenSuperbens fördel är att hjulhusen är dolda och man får raka sidor i lastutrymmet, vilket man inte får i Kodiaq.
I Sportline utförande eller för den delen kommande RS blir den onekligen lite trevligare och så får man addera den digitala instrumentpanelen.Rekommenderar också Kodiaq som vardagsbil. Har den som förmånsbil och det är den mest prisvärda jag har haft (Audi A6 3st, Audi A5 1st, Volvo S80 1 st, Volvo XC70 1st). Min erfarenhet är från en 190hk, fyrhjulsdrift, 7-vxl DSG, adaptivt chassie, etc. Med chassiet inställt på mysgung är den helt fantastisk trevlig och tyst. Lastkapaciteten enorm. Återigen - som vardagsbil - kanon! Vinner inga poäng i statusligan.
En bekant gjorde för övrigt samma resa, dvs tvillingar och ett barn sedan innan. Han kom fram till att det enda som funkade var XC90 eller Freemont men den senare kan inte koppla ur passagerarairbagen så då får alla barn sitta själva bak. Det slutade med en sen, men förra generationen, XC90 för honom. Nu åker han Grand Scenic istället när tvillingvagnen kunde lämnas hemma.Behöver en bil med minst lika bra bagagemått som passat alltrack. Helst större.
Xc90 osv har för saftig prislapp! tänker att jag ska köpa en som gått under 6k mil och helst nyare än 2015.
tacksam för input gällande följande:
Mitsubishi Pajero
Mitsubishi Outlander
Skoda Kodiaq
VW Touareg
Fiat Freemont
Exakt, men tetris blir enklareHur tänker du att det är en fördel annat än estetiskt? Det gör ju bagaget mindre med täcksidorna, inte större? Det är ju inte så att hjulhusen ligger utanför karossen
Tackar! Yes W124:an är ju lite av en pansarvagn Håller med, en lite större bensinare sitter bäst i dom.Jag vill ha en dallasmoppe, men det där är nog den optimala Mercan ändå. W124 är nog peaken kvalitetsmässigt, och trots att jag är i åkarskrået (eller tack vare) skulle jag aldrig skaffa en dieselmerca.
Grym bil!
Den röda är ju en Octavia?Exakt, men tetris blir enklare
Innan de blev uppköpta a VW rostade de ju sönder på två år så blir nog svårt att hitta en nuKom igen nu @Norrlänningen! Var är du? Vi har gått igenom nästan en sida enbart dedikerad till Skoda (det är som en Passat men med betydligt lägre i rang inom Volkswagenkoncernen), samt en ordentlig diss av Münchenbilarnas märkliga nutida formgivning.
Med det sagt är en av mina drömbilar en Skoda 130 Rapid! (Tidigt åttiotal, flera år före Skoda blev uppköpta och förstörda av Volkswagen) Att köra en Porsche är tack vare svansmotorn nästan som att få köra en Skoda!
Verkar finnas en hel uppsjö Skoda kvar från den tiden (jag tror att det fanns större bekymmer än rosten för dåtida Skodaköpare, när de välte en i Trafikmagasinet 1978, t ex, se bild!), men även om du har rätt äger jag hellre en Skoda från den tiden i två år, än att tvingas dras med en trååååååkig VW-Skoda mer än ett år!Innan de blev uppköpta a VW rostade de ju sönder på två år så blir nog svårt att hitta en nu
Ja tråkiga kan man ju inte anklaga dem för att vara. Man visste ju aldrig om man kom fram dit man skulle.Verkar finnas en hel uppsjö Skoda kvar från den tiden (jag tror att det fanns större bekymmer än rosten för dåtida Skodaköpare, när de välte i Trafikmagasinet 1978, t ex, se bild!), men även om du har rätt äger jag hellre en Skoda från den tiden i två år, än att tvingas dras med en trååååååkig VW-Skoda mer än ett år!
Precis! Ville man ha en spännande och utmanande bil var Skoda "the way to go"!Ja tråkiga kan man ju inte anklaga dem för att vara. Man visste ju aldrig om man kom fram dit man skulle.
Provat Skodan nu! Skitmysig! Såg också att dear släppt en motsvarighet i Tarraco. Den ska också spanas in
Jag gillade att den kändes välbyggd! Var och satt i Mitsubishi också men den kändes skramligare. Skodan kändes motsvarande tiguan, som jag också hann förbi!Cupra versionen kanske du ska prova
Jag gillar skodan bättre då den är tystare bland annat. Andrahandsvärdet ska vara bättre också rent generellt.
Vad gillade du?