Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
X5an lär nog tappa mer. Om jag tittar på 2016 verkar de snitta runt 500k idag och MY2013 ligger nånstans mellan 250-350k. När det gäller X5, Touareg, Cayenne så verkar det inte finnas någon hejd på värdeminskningen alls. Det är fritt fall som gäller.
340i pga trevligare motorkaraktäristik. 335d-motorn är grym och rolig men det går inte att komma ifrån, trots att det är en rak sexa, att den går enormt mycket hårdare än bensinaren.Tjänstekärra 5-7000 mil/år. Bortse från 2 kids och allt det där. Exakt samma utrustning men annan motoren båda straight sixes.
Vilken tar du och varför?
Eller
Med (förutom comfort)
Vem betalar bränslet, du eller företaget?Tjänstekärra 5-7000 mil/år. Bortse från 2 kids och allt det där. Exakt samma utrustning men annan motoren båda straight sixes.
Vilken tar du och varför?
Eller
Med (förutom comfort)
Tjänstekärra 5-7000 mil/år. Bortse från 2 kids och allt det där. Exakt samma utrustning men annan motoren båda straight sixes.
Vilken tar du och varför?
Eller
Med (förutom comfort)
Jag väljer xdriveTjänstekärra 5-7000 mil/år. Bortse från 2 kids och allt det där. Exakt samma utrustning men annan motoren båda straight sixes.
Vilken tar du och varför?
Eller
Med (förutom comfort)
340i pga trevligare motorkaraktäristik. 335d-motorn är grym och rolig men det går inte att komma ifrån, trots att det är en rak sexa, att den går enormt mycket hårdare än bensinaren.
Oharmonisk formgivning. Det ser inte ut som att karossdelarna hör ihop (inget unikt för just XC40, du kan hitta detta fenomen på de flesta nutida bilar,, även om de kanske har tagit det ett steg länge?)Vad är det som är så illa på XC40, jag ser det inte?
Tjänstekärra 5-7000 mil/år. Bortse från 2 kids och allt det där. Exakt samma utrustning men annan motoren båda straight sixes.
Vilken tar du och varför?
Eller
Med (förutom comfort)
håller med om att bensinaren bör ge en mer genuin BMW karaktär340i pga trevligare motorkaraktäristik. 335d-motorn är grym och rolig men det går inte att komma ifrån, trots att det är en rak sexa, att den går enormt mycket hårdare än bensinaren.
Vem betalar bränslet, du eller företaget?
Båda är riktigt trevliga bilar, 35d sjukt vrid i alla hastigheter. 40i ljudet, och såklart fin prestanda!
Ett svårt val, det får nog falla lite på hur du använder bilen och vad som är för/nackdelar med diesel kontra bensin. Bränslekostnad osv.
-Båda är ju bra. Men jag skulle 335d X-Drive
1. Lägre bränsleförbrukning.
2. ''Aggressivare motor''
3. Xdrive
Nu tänker jag att linjespelet mellan karossdelarna inte är särskilt chockerande för nya bilar, Iaf inte om man har tvingats exponerats för många av de senaste årens nylanserade bilar! De flesta biltillverkare verkar numera tycka att det är helt OK att presentera bilar med denna uppenbara skavank?!? (Sen kan vi alltid diskutera om nämnda Volvo har dragit saken till sin spets?)
Håller helt med dig på detta! Precis vad jag försökte framföra (även om jag uppenbarligen var otydlig i mina tidigare inlägg...)Det är rent designmässigt, hur de olika karossdelarna lirar ihop.
Det finns i Mina ögon inget samspel mellan delarna, ser extremt billigt ut.
Jag åkte med en förvisso lite äldre bil när jag var i USA sist, det var ingen rolig upplevelse, bilen vandrade väldigt mycket över vägen och ljudnivån var väldigt hög.Börjar bli sugen på en Jeep Wrangler som bruksbil.
Är det någon som haft en sån och kan rekommendera?
Min arbetsgivare står för soppan, betalar bara förmån på min privata körning (läggs på toppen av lönen) hyfsat förmånligt.
Nån som vet hur man kopplar ur det ”simulerade” motorljudet i kupén? Måste man klippa kablar såkallat?
Har inga basbelopp i den bemärkelsen jag är van vid. Hade det förr 7,5 typ. Miljökrav ala 120gram hysterin? Game over utländska arbetsgivare FTW där hahaVad har du för basbelopp att röra dig med?
Ang motorljudet i kupén så går det att koda bort
Beroende på vart i landet du befinner dig så hjälper jag dig gärna med frågor eller funderingar.
(Gör lite reklam för mig själv här, hoppas det är OK).
Tjänstekärra 5-7000 mil/år. Bortse från 2 kids och allt det där. Exakt samma utrustning men annan motoren båda straight sixes.
Vilken tar du och varför?
Eller
Med (förutom comfort)
Jo, nu ser jag det, och visst håller jag med, det ser ut som att linjerna slutar med en knut.Oharmonisk formgivning. Det ser inte ut som att karossdelarna hör ihop (inget unikt för just XC40, du kan hitta detta fenomen på de flesta nutida bilar,, även om de kanske har tagit det ett steg länge?)
Det blir så där när designavdelningen och ingenjörerna aldrig pratar med varandra, värdelöst!Oharmonisk formgivning. Det ser inte ut som att karossdelarna hör ihop (inget unikt för just XC40, du kan hitta detta fenomen på de flesta nutida bilar,, även om de kanske har tagit det ett steg länge?)
320d låter verkligen förjävligtGick själv från 320d till 420i vid sista bilbytet och har inte ångrat mig en sekund. Hel annan leverans av kraften, mycket mera sofistikerat än den något brutala dieseln. För att inte prata om ljudet ...
Men en jävla sparbössa till motor320d låter verkligen förjävligt
Verkligen, farsan har en som drar 4,8 liter/100km, bra grejer.Men en jävla sparbössa till motor
Men en jävla sparbössa till motor
Verkligen bra, den är ju inte särskilt slö heller för den delen.Får lite kräk i munnen varje gång jag startar bilen/fiskebåten men pendlar man så mår bränslekontot ganska bra.
Inte direkt så att jag snålkörde.. Men 120mil och 117km/h i snitt hastighet från Sollefteå till Kristianstad via Uddevalla så ser man att det är några städer med stadskörning och landsvägar som drar ned farten något.. Tycker 0,64 är grymt sett till detta.. Vid vanlig landsväg med 70-80-90 så ligger man under 0,4..Verkligen bra, den är ju inte särskilt slö heller för den delen.
Får lite kräk i munnen varje gång jag startar bilen/fiskebåten men pendlar man så mår bränslekontot ganska bra.
Inte direkt så att jag snålkörde.. Men 120mil och 117km/h i snitt hastighet från Sollefteå till Kristianstad via Uddevalla så ser man att det är några städer med stadskörning och landsvägar som drar ned farten något.. Tycker 0,64 är grymt sett till detta.. Vid vanlig landsväg med 70-80-90 så ligger man under 0,4..
320d xDrive -14