• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Nae jag har aldrig provkört någon tyvärr. Tycker dom verkar balla dock!
Bränsleförbrukning och komfort spelar ingen roll, åker inte så långa sträckor ändå.
Tänkte mest på hur kvaliten är, allmänt plastigt för det är jänk förstår jag såklart efter ha kört dodge ram:)
I princip livsfarlig vintertid, 4wd får bara användas i låga hastigheter. Kan vara bland de sämsta nya bilar jag testat. Farligt trött även med lite större diesel. Den är helt enkelt väldigt dålig på att vara en bil.
Däremot väldigt fräck, givetvis lyfter du av dörrarna på sommaren
 

Mer lik/bildspråk av Saab än Volvo nu?

468913_1280.jpg

DSC_2627-550x367.jpg
 
vad bör man räkna för värdeminskning på en ny skoda Kodiaq t.ex, säg över 3 år? jämfört med en bättre beg. touareg/XC90. Båda kostar 300'ish i inköp...
 
Nämn en ny bil, som går att köpa idag, du tycker är snygg.

Gen 5 Viper gills inte.

Gen 5 Viper går ju inte att köpa, 2018 var sista :arghh:

Sportbil: C7 Corvette är rätt snygga. Inget jag skulle köpa själv, men de är inte fula.
Sedan: VW Arteon är förvånansvärt snygg faktiskt. Gillar huven på den. Återigen, inget jag skulle köpa dock.
SUV: Jeep Grand Cherokee Trackhawk är grym :cool:

Finns fler men dessa var de första jag tänkte på iallafall.
 
Jag glömde den som till och med sitter fast i huvudet på mig!
Kia Stinger. Rent utav skitsnygg. Rakt igenom brutal.
Faktiskt på den nivån att jag vill köpa en. Men vill inte provköra en för då kommer ha-begäret bli för stort...
 
Styr upp det här @Norrlänningen.. Stinger, really?o_O

Jag har kapitulerat helt, mina krafter för att upprätthålla en acceptabel standard i tråden räcker inte hur långt som helst. En man kan bara hantera en viss mängd inlägg. :D

Passat-falangen är för stor, 7,5bb för frestande och silvermetallic för praktiskt. Jag ger officiellt upp tråden och lämnar den till sitt öde.

Från och med nu är det fritt fram att diskutera takboxar, kamremsbyte efter 40 000 mil, hur man sanerar baksätet från sand efter ungarnas skor samt dragvikten på olika kombinationer av Passater och husvagnar.

Men visst har du rätt i det, texten Kia Stinger borde generera en auto-anmälan av inlägget så att Admin kan radera inlägget och banna användaren så snabbt som möjligt.
 
Vilka i Stockholm helst norra sthlm är bäst på solfilm? Har ringt och mailat solfilmsspecialisten i Bromma utan framgång.

Hej

Dom är bäst på solfilm ;)
E-posta dom igen eller så åker du bara dit och bokar en tid.
Vad är din fråga pris och bokning ?
Vilken bil gäller det ?
Dom har lånebil. :)

Jag kan ev fråga då jag passerar,Om du nu vet vad du vill ha fixat.
Men då behöver jag ditt mobil nr. (PM)
Så ringer dom upp.
Känner ägaren.

//Simon
 
  • Like
Reactions: DRW
Hej

Dom är bäst på solfilm ;)
E-posta dom igen eller så åker du bara dit och bokar en tid.
Vad är din fråga pris och bokning ?
Vilken bil gäller det ?
Dom har lånebil. :)

Jag kan ev fråga då jag passerar,Om du nu vet vad du vill ha fixat.
Men då behöver jag ditt mobil nr. (PM)
Så ringer dom upp.
Känner ägaren.

//Simon

Tack för svar, jag får nog åka förbi då jag har ringt igen utan svar, så trodde de hade lagt ner.
Hörde oxå att de är bäst i sthlm av båda ÅF och en polare.
Jag ska tona rutorna på en Jaguar F-Pace och behöver nog ingen lånebil, jag skickar PM till dig.

KS levererar :cigar:
 
Snubblade förbi Volvo XC40 idag, täntke att den såg ju rätt väldesignsd ut.
Tittade några sekunder och sen såg jag liljespelet mellan karossdelarna. Kommer aldrig kunna se något annat nu...
Screenshot_20190228-165332.png
 
Tack för svar, jag får nog åka förbi då jag har ringt igen utan svar, så trodde de hade lagt ner.
Hörde oxå att de är bäst i sthlm av båda ÅF och en polare.
Jag ska tona rutorna på en Jaguar F-Pace och behöver nog ingen lånebil, jag skickar PM till dig.

KS levererar :cigar:

Hej
Gör så Andreas heter har som äger denna firma. :)

Jag fixade till en FD anställd på Eriksons urhandel 2018 (Filip) så han kunde boka en tid :D

Dom har fixat med alla mina bilar mm i årtionden :cigar: plus lite på vissa företag.

Ville bara informera att dom har lånebil.
Dom har fullt upp så dom hinner inte svara i telefon alla gånger då dom wrapar/solfilmar bilar mm ;)
Så ett besök är bäst

//Simon
 
  • Like
Reactions: DRW
Jag har kapitulerat helt, mina krafter för att upprätthålla en acceptabel standard i tråden räcker inte hur långt som helst. En man kan bara hantera en viss mängd inlägg. :D

Passat-falangen är för stor, 7,5bb för frestande och silvermetallic för praktiskt. Jag ger officiellt upp tråden och lämnar den till sitt öde.

Från och med nu är det fritt fram att diskutera takboxar, kamremsbyte efter 40 000 mil, hur man sanerar baksätet från sand efter ungarnas skor samt dragvikten på olika kombinationer av Passater och husvagnar.

Men visst har du rätt i det, texten Kia Stinger borde generera en auto-anmälan av inlägget så att Admin kan radera inlägget och banna användaren så snabbt som möjligt.

Ber om ursäkt till både dig @Norrlänningen och @snoozarn

Jag hade lagt upp en bild på vardagsåket, min gamla rostiga Suzuki K50 men jag får inte lägga upp stora bilder på forumet :(

(fast Stinger är riktigt snygg)
 
men det är ingen avsevärd skillnad mellan att köpa ny skoda och beg. xc90? tänkte om det var som med många klockor att de tappat det värsta efter 3 år och sedan ligger någorlunda stabilt
X5an lär nog tappa mer. Om jag tittar på 2016 verkar de snitta runt 500k idag och MY2013 ligger nånstans mellan 250-350k. När det gäller X5, Touareg, Cayenne så verkar det inte finnas någon hejd på värdeminskningen alls. Det är fritt fall som gäller.
 
Tittade några sekunder och sen såg jag liljespelet mellan karossdelarna. Kommer aldrig kunna se något annat nu...
Screenshot_20190228-165332.png

Snubblade förbi Volvo XC40 idag, täntke att den såg ju rätt väldesignsd ut.
Nu tänker jag att linjespelet mellan karossdelarna inte är särskilt chockerande för nya bilar, Iaf inte om man har tvingats exponerats för många av de senaste årens nylanserade bilar! De flesta biltillverkare verkar numera tycka att det är helt OK att presentera bilar med denna uppenbara skavank?!? :confused: (Sen kan vi alltid diskutera om nämnda Volvo har dragit saken till sin spets?)
 
Tillbaka
Topp